Skocz do zawartości

MISZYN AKŁA 840L - pytania


Misyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Rozpocząłem już MISZYN AKŁA 840L. Tylko jak to jest zawsze w takich sytuacjach mam milion pytań.. ale powolutku...


Wczoraj zdjąłem panele by zrobić wylewkę. Powierzchnia prostowanej podłogi to 204cm x 64cm. i tutaj zwariowałem... jak równe sa podłogi ;D 25kg masy zamopoziomującej i powiem tak... z 5kg jeszcze by sie przydało....


Podłoga schnie sobie teraz. Niestety przy zdejmowaniu stelaża masa przykleiła się do drewna i przy demontażu lekko pękła na rancie... jutro poprawie jakąś masą szybkoschnącą i bedzię idealnie.


Jeżeli tylko przestanie mi sypać śniegiem za oknem ide na balkon kończyć stelaż. Został on pospawany z profili stalowych 6x3cm i ścianki 3mm. Wieczorem wrzucę pare fotek to zobaczycie co i jak...


Teraz mam tylko jedno szybkie pytanie. Co dać na blat. Przekonany byłem ze na tak solidnych stelażu wystarczy że położę zwykłą płytę 18mm taką jaką dam na obudowanie komody...

Jednak Makok mnie straszy tutaj i już sam nie wiem.. Blat kuchenny jest dużo droższy i w dodatku nie dostane go w kolorze jaki chciałem....


EDIT: 6x3 a nie 6x4.. już poprawiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Rozpocząłem już MISZYN AKŁA 840L. Tylko jak to jest zawsze w takich sytuacjach mam milion pytań.. ale powolutku...


Wczoraj zdjąłem panele by zrobić wylewkę. Powierzchnia prostowanej podłogi to 204cm x 64cm. i tutaj zwariowałem... jak równe sa podłogi ;D 25kg masy zamopoziomującej i powiem tak... z 5kg jeszcze by sie przydało....


Podłoga schnie sobie teraz. Niestety przy zdejmowaniu stelaża masa przykleiła się do drewna i przy demontażu lekko pękła na rancie... jutro poprawie jakąś masą szybkoschnącą i bedzię idealnie.


Jeżeli tylko przestanie mi sypać śniegiem za oknem ide na balkon kończyć stelaż. Został on pospawany z profili stalowych 6x4cm i ścianki 3mm. Wieczorem wrzucę pare fotek to zobaczycie co i jak...


Teraz mam tylko jedno szybkie pytanie. Co dać na blat. Przekonany byłem ze na tak solidnych stelażu wystarczy że położę zwykłą płytę 18mm taką jaką dam na obudowanie komody...

Jednak Makok mnie straszy tutaj i już sam nie wiem.. Blat kuchenny jest dużo droższy i w dodatku nie dostane go w kolorze jaki chciałem....



ja pod 200 L mam 2 x 18mm i sie wygięły ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja pod 200 L mam 2 x 18mm i sie wygięły ;) pozdrawiam



ugięcie blatu czy płyty pod spodem akwarium nie zależy od jego grubości tak bardzo jak od punktów podparcia, jakie ten ma.

Jeżeli sam stelaż sam się nie ugnie pod takim ciężarem to nie wygnie się i dno akwarium i tak jeżeli dno ma służyć jako tylko element dekoracyjny pod którym będzie stało akwarium a cały ciężar przyjmie na siebie stelaż to spokojnie starczy płyta meblowa, jednak jeżeli blat ma przyjąc na siebie część ciężaru akwarium to powinno by solidne.

Pokaż stelaż to ocenimy jak będą się rozkładały siły i ca Ci potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał yaro - to zależy od tego jak gęsto będzie podparty ten blat

makok ciebie straszy nie bez powodu - bo pewnie pamieta naszą rozmowę jak mu wspomniałem ze tydzień po zalaniu przy odwiercie do komuna walneło mi dno w 720 litrach mino blatu z płyt o grubości lącznej 6,5 cm ... ale to było spowodowane własnie tym że na dwóch metrach podparte było tylko na bokach oczywiscie i środku + pełne plecy potem podparłem jeszcze dodatkow te "połówki" - szafki kantówką a od przody dałem słupek i jest cacy już pare latek

Kiedyś miałem z koli 200 litrów które syało na blacie ze sklejki o grubości 0,5 cm ale było podparte pod spodem co 20 cm i tez było cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dno 230x50 , pojemność ca. 600l Co ile by wypadało dać profile podpierające dno w stelażu (stelaż z takich samych materiałów co powyżej)
profile podpierające nie muszą być takie masywne - bo imho lepiej gęściej a mniejsze

jak dasz tak mniejwięcej co 30 cm to blat nie musi byc za gruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Akurat w prefiltrach nie rezygnował bym z waty. Zostawił bym przynajmniej w jednym. Pozwoli wyłapać z wody bardzo drobne cząstki i pomoże uzyskać bardziej  "krystaliczną " wodę.  Zwłaszcza na początku pewnie nie obędzie się bez jakichś zmętnień i pływających farfocli. Co do reszty mediów, to wywalił bym wszystkie wynalazki i zastąpił je zwykła gąbką 10-20 ppi. I będziesz Pan zadowolony, na pewno z filtracji biologiczno mechanicznej. Co do cyrkulacji, to już osobny temat, zobaczysz jak odpalisz zbiornik jak się poukłada i czy kupska po kątach nie zalegają. Pokombinujesz z ustawieniami i najwyżej dołożysz coś w miarę potrzeby.
    • Ok czyli zeolit i wata z prefiltrow wylatuje jak się dobiorę do filtrów to zrobię jakieś fotki i wrzucę.W sobotę reszta dotychczasowej obsady zmieni właściciela to coś podziałami jak czas pozwoli bo niestety na 2 zmianę trzeba iść do pracy ale będę chciał do poniedziałku zrobić aranżacje i zalać akwarium
    • @jacekW wata filtracyjna w prefiltrze zapcha się dosyć znacząco pewnie już po pierwszym dniu. Nie mówię, że nie będzie to działać ale na pewno będzie działać gorzej niż jeśli wata będzie tylko jako ostatnie medium w filtrze. Inna sprawa, że u siebie nie zauważyłem aż takiej różnicy przy filtracji z watą i bez niej żeby mi się chciało bawić w jej wyciąganie co jakiś czas  najlepiej jakbyś przy czyszczeniu filtra podczas prac serwisowych wstawił jakieś zdjęcia poszczególnych koszy i opisał dokładniej jakie masz gąbki. Wtedy można byłoby doradzić jakieś bardziej precyzyjne zmiany (o ile w ogóle trzeba byłoby coś zmieniać). 
    • Cześć Jacek. Sklep osmoza.pl szybko wysyła, do szybkiego zmontowania ustrojstwa potrzebujesz tego, co poniżej (do podłączenia np. do baterii prysznicowej): https://sklep.osmoza.pl/zlaczka-zp38gz12-p-378.html 1 szt. https://sklep.osmoza.pl/zlaczka-zp38gz14-p-1463.html 2 szt. https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html 1 szt. https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html 1 szt. https://sklep.osmoza.pl/przewod-bialy-38-gw-38-we-p-155.html ile mb potrzeba Zeolit po dłuższym czasie robi się taki jakby szlamowaty. Ja bym wyciągnął - jeśli będzie miejsce, dołożyć zawsze coś możesz, ale na początek biologia na pewno sobie poradzi, nie ma co zapychać filtra, jak wspomniał wyżej @Vrzechu. W cytowanym przez niego wątku o mediach filtracyjnych przepływ wody jest nie mniej ważną sprawą, jak same media. 🙂 Powodzenia.
    • Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi odnośnie mojego zapytania  co do wody to w sumie może rzeczywiscie zaleje świeżą jeśli uda mi się zrobić ustrojstwo na czas .Jeśli chodzi o biologię w moim akwarium to chyba nie jest źle nigdy nie miałem większych problemów ryby nie chorowały glony tylko jakieś pojedyncze ale parametry dokladnie zmierzę jak mi nowe testy dotrą.Wyloty z filtrów będę ustawiał jak już powstanie aranżacja w tej chwili mam po prawej stronie tylnej szyby wlot i wylot z jednego kubła(wylot skierowany po tylnej szybie) i po lewej stronie wlot i wylot z drugiego kubła ( wylot jest poprzez deszczownice)ale deszczownice będę chciał zlikwidować i wylot skierować na środek przedniej szyby i zobaczymy jak to będzie działać.Co do  waty filtracyjnej w prefiltrach to po prostu pomyślałem że łatwiej jest wymienić watę w prefiltrze który zazwyczaj czyszczę co druga podmianę wody a zawsze coś tam wylapie a w kubłach chyba też jest wata.W sumie kubełki nie są bardzo ciasno upchane najwięcej jest keramzytu i ceramiki przez które jest dość luźny przepływ.Nad zeolitem też się zastanawialem czy go nie wyciągnąć tylko czy dać coś w zamian czy po prostu będzie luźniej?Niby nie ma go dużo ale zawsze mogę czegoś dołożyć np.ceramiki lub gabke
    • Cześć @jacekW ✋ Patrząc na to jak działały moje kubełki w zbiorniku tego typu zrezygnowałbym z waty filtracyjnej w prefiltrach. Wg mnie za często trzeba to wymieniać a zysk jest niewspółmiernie mały. Masz 3 gradacje gąbek to wydaje mi się już wystarczającym prefiltrem. Bardziej logiczne wydaje mi się umieszczenie  waty filtracyjnej jako ostatniego "bastionu" filtracji. Jeśli zeolit był wymieniany dawno to też bym go usunął bo po jakimś czasie przestaje już być absorberem a staje się zwykłym medium do filtracji biologicznej, które w porównaniu ze zwykłą gąbką wypada gorzej. Zachęcam do zgłębiania forum bo jest tam masa ciekawych informacji odnośnie fitracji. Szczególnie wątek o obliczaniu mediów filtracyjnych (poniżej link). Ja zmieniłem trochę podejście do mediów filtracyjnych i przy obecnym projekcie stawiam na gąbki, kształtki K1 oraz uwaga uwaga, czyściki żyłkowe plastikowe  takie do mycia przypalonych naczyń  Ogólnie nie ma też co zawalić kubła pod korek bo czasami lepsze efekty uzyskasz z mniejszą ilością mediów ale za to z lepszym przepływem wody (im bardziej nafaszerowany kubeł tym gorszy przepływ).  
    • Witaj. Jeżeli do tej pory z biologią było wszystko ok, parametry wody miałeś stabilne, to nie ma potrzeby ingerencji w tą filtrację.  Pozostaje kwestia wymuszenia prawidłowej cyrkulacji wody. Jeżeli ustawieniami wylotów z tych dwóch filtrów nie dałoby rady tego osiągnąć, to najwyżej rozważysz dodanie jakiegoś słabszego falownika. Ale przy zbiorniku długości rzędu 100 cm, z reguły nie ma takiej potrzeby. Choć zależy to od kilku czynników, m.in. aranżacji, stopnia zagruzowania itd.  Z ewentualnych dodatkowych rad, to zalecałbym odpuścić sobie wlewanie starej wody do nowego zbiornika. Jej wartość pod kątem biologicznym jest mizerna. Przełożenie samego materiału filtracyjnego powinno w zupełności wystarczyć. Ewentualnie prewencyjnie możesz dodać na start ampułkę bakterii Prodibio Biodigest. Wodę lepiej nalać świeżą przez tzw. ustrojstwo do nalewania kranówy (wpisz w wyszukiwarkę tu na forum, znajdziesz odnośniki do wątków co to jest i jak to zbudować - przyda się nie tylko na starcie , ale i przy każdej podmianie).  Powodzenia w nowym projekcie 👊
    • Witam serdecznie od 5 lat mam akwarium 200l towarzyskie z roślinami na ziemi ogrodowej i teraz postanowiłem zmienić na akwarium z pyszczakami .Chciałbym Was prosić o opinie odnośnie filtracji .Posiadam dwa filtry kubełkowe Ikola max 600 oraz przed oboma filtrami są prefiltry hw 602a.W kubłach z tego co pamiętam mam oryginalna gąbkę,ceramikę keramzyt i zeolit a w prefiltrach są po 3 gąbki różnej gradacji i wata aquaela.Czy Waszym zdaniem takie wkłady mogą być czy ewentualnie coś wymienić oczywiście stopniowo.Chce wystartować akwarium na wodzie i filtracji z dotychczasowego akwarium ale jeśli Waszym zdaniemm by coś trzeba zmienić to to chętnie posłucham dobrych rad.
    • Tak. Prawidłowa nazwa to Cyrtocara moorii. Na zdjęciach nie ma żadnej maylandii (obecnie metriaclima), wszystko poza Acei (dwa samce) to non mbuna. Według mnie wszystkie oprócz Fire fisha to różne odmiany A. stuartgranti sam zobacz ile tego jest https://www.malawi.si/Malawi/Haplochromises/Aulonocara/Aulonocara stuartgranti/index.html https://www.malawi.si/Malawi/Haplochromises/Aulonocara/Aulonocara sp. 'stuartgranti maleri'/index.html Równie dobrze mogą to być krzyżówki, bo Aulonocary bardzo chętnie się krzyżują, a wtedy nie dojdziesz z tym do ładu.
    • Na jednym ze zdjęć dwa samce acei. Samice mają mniej zaostrzone płetwy grzbietowe. Na zdjęciu z Fire Fisch to nie jest Red Red, ma za bardzo szpiczastą łepetynę  Reszta poza acei non mbuna  czyli nie moja bajka i nie podpowiem
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.