Skocz do zawartości

Grundfos 25-40


Perez666

Rekomendowane odpowiedzi

@eliot12 - chcesz mi powiedzieć że skoro nie uświadczysz (rozumiem że masz na myśli nie widzisz) to nie ma?

Śmiem twierdzić że jak byś sobie na wylocie kranówy założył mechanika to po pewnym czasie wkład będziesz miał pomarańczowy. Oczywiście korozja (rdzewienie) to powolny proces, szczególnie w warunkach prawie beztlenowych przy bieżącym przepływie i nie zauważamy tego w bieżącej wodzie ani nie wyczuwamy, ale czy oznacza to że nie będzie się kumulować w baniaku tak jak po pewnym czasie na filtrze?

Zdaję sobie sprawę że powierzchnia pompy nie jest duża i bardziej teraz teoretyzuję. Być może przesadnie, ba nawet może ocieram się o offtopa :wink: ale skoro bawimy się wszyscy w jak najdokładniejsze testy naszych wód to jako konsekwencją wywołałem temat co inni akwaryści myślą w tym względzie. Tzn w kwestii jakości wody w akwa (zawartości Fe, Fe2O3, FeCl3 itd.) i wpływu tego na nasze żyjątka.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić że jak byś sobie na wylocie kranówy założył mechanika to po pewnym czasie wkład będziesz miał pomarańczowy
Akurat mam i nie jest pomarańczowy, chyba że trafi się awaria i brak wody to wtedy wkład jest od razu do wymiany :wink: (rury są stare, stalowe i korodują znacznie bardziej niż żeliwo).

Oczywiście korozja (rdzewienie) to powolny proces, szczególnie w warunkach prawie beztlenowych przy bieżącym przepływie i nie zauważamy tego w bieżącej wodzie ani nie wyczuwamy, ale czy oznacza to że nie będzie się kumulować w baniaku tak jak po pewnym czasie na filtrze?

Zdaję sobie sprawę że powierzchnia pompy nie jest duża i bardziej teraz teoretyzuję. Być może przesadnie, ba nawet może ocieram się o offtopa :wink: ale skoro bawimy się wszyscy w jak najdokładniejsze testy naszych wód to jako konsekwencją wywołałem temat co inni akwaryści myślą w tym względzie. Tzn w kwestii jakości wody w akwa (zawartości Fe, Fe2O3, FeCl3 itd.) i wpływu tego na nasze żyjątka.


Tak to prawda, ale ilości są tak znikome że IMO można je pominąć (zwłaszcza w wodzie zasadowej takiej jak nasza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey, no to rozwiałeś moje wątpliwości. :wink:

Ewentualną kumulację i tak jeszcze opóźniają podmianki przecież.


eljot12, a co myślisz o możliwości zamulenia pompy jakbym mechaniki dał jednak za nią?

Myślę że należy to olać. Coś tam się będzie osadzać ale w pewnym momencie też odpadać więc wyłapie to mechanik.

Nie chciałbym tłumić przepływu dwoma szeregowo (przed i za pompą).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że planowałem na bypasie z małym przepływem też podłączyć mojego eheima


Widzę,że będziesz robił to co ja :wink:


Oj to mi proszę powiedzcie czy dławienie jest wówczas duże?


Wiadomo jak wkłady świeże to dmucha jak tsunami...


Do cyrkulacji przyda się cyrkulator,w jakim baniaku to chcesz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baniak jak w podpisie.

Nie za duży niestety więc liczę na to że uda się bez cyrkulatora nawet na mniejszym biegu niż 3 :wink:

Nie wiem dokładnie jak Ty masz to dalej rozwiązane ale ja planuję zrobić ciut inaczej niż to co znalazłem w wypowiedzi g-pajak'a ( http://www.klub-malawi.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3898&start=15 ).

Zawór chcę dać na linii z biologiem. Zakładam że na tej linii i tak przepływ będzie większy niż wymagany dla biologa.

Więc nie będę dławił głównego przepływu, a biologa wyreguluję sobie tak jak dmucha oryginalnie bo to akurat widzę teraz. :wink:

aha no i jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli zadziała mi to wszystko to wyjąć wirnik z eheima? Bo chyba jakieś opory niepracujący będzie dawał prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli zadziała mi to wszystko to wyjąć wirnik z eheima? Bo chyba jakieś opory niepracujący będzie dawał prawda?


Ja zostawiam ponieważ w razie awarii pompy c.o. od razu podłącze kubeł do prądu.

Niedługo staruję ten baniaczek więc wszystko sfocę i opiszę jego powstawanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Sprzedam książkę Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi (1 wydanie) . Książka w bardzo dobrym stanie + autograf współtwórcy Wojtka Sierakowskiego 🙂  Cena razem 100zł z wysyłką do paczkomatu Inpost.  Zainteresowane osoby zapraszam na priv.
    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.