Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

We wtorek 07.03. wystartowałem moje malawi 200l- więcej w dziale - przedstaw się

Start robiłem zgodnie z szablonem startu na WA. Nie ukrywam że tutaj pojawił się mały problem, którego przyczyna mogła być wg mnie zwietrzała woda amoniakalna. Otóż po wyliczeniu wyszło że muszę dolać 17 kropli więc tyle dolałem.

Po teście (kropelkowy JBL walizka + uzupełnienie) Poziom NH 4 wskazywał idealnie 0,6 mg/l. Postanowiłem więc jeszcze trochę dolać i z kolejnych obliczeń wyszło że muszę dolać jeszcze 0,55ml... i dolałem.

Po odczekaniu 20 minut test i wyszło pomiędzy 0,6-1ml - żona obstawiła że wyszło 0,8 - jej właśnie zleciłem ocenę optyczną, bo u mnie z odróżnianiem takiej gamy kolorów słabo.

No więc zgodnie z szablonem startu na WA - nie chcąc już przekombinować wlaliśmy 2 ampułki Prodibio Biodigest - 2 ampułki standard 112l - 1000l wody.

I zmierzyliśmy pozostałe parametry:

NH 4 - 0,8

PH - 8

NO2 - 0,05

NO3 - 7,5 (między 5-10)

KH 11

GH 17

Czy na starcie takie wyniki są ok czy może coś jest nie tak?

Miałem problem co do ilości ampułek Prodibio - bo w szablonie nie do końca jasno jest to opisane( Chyba że czegoś nie doczytałem to z góry przepraszam)

Cytuj

Prodibio Biodigest - wystarczy 1-2 ampułki od 112l aż do 1000l wody

Cytuj

6/ Jeśli pomiar NH4 wskazuje poziom 0,8-1 mg/l wlej bakterie nitryfikacyjne wg instrukcji dawkowania

Wg instukcji dawkowania jest 1 ampułka na 60l - Ja dałem dwie zgodnie z pierwszą informacją - pytanie czy nie za mało? jeśli za mało to musiałbym je dokupić...

Opublikowano

W szablonie są trzy rodzaje bakterii  i każde mają swoje dawkowanie na opakowaniu poza PB bo na ampułce nie ma miejsca ale producent podaje że jedna wystarcza nawet do 1000l wody by ją zaszczepić to co tu jest nie jasne - podzielisz otwartą ampułkę na 1/10 i wlejesz a co zrobisz zresztą .?

Bakterii nitryfikacyjnych nie można przedawkować - inne owszem ale nie nitryfikacyjne.

wszystko ok.

teraz co 4-5 dni pomiar wyłącznie trzech parametrów

NH4, NO2, NO3.

 i czekamy - ustaw temp 30C -światło całą dobę 0 -natlenianie na max czym tylko masz- łapy z daleka od akwarium -nic nie widzisz -nic nie poprawiasz -nic nie dosypujesz..:D

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję, to mnie trochę uspokoiłeś bo myślałem że już coś przekombinowałem z tymi bakteriami.

Temperatura od startu ustawiona na 30C światło zgaszone, cyrkulator skierowany na lustro wody tak więc natlenienie działa. Uzbrajam się w cierpliwość...

 

 

Edytowane przez Mariusz.wega
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mała aktualizacja:

pomiary wody(robione przy świetle dziennym):

Start zbiornika 07.03.2017

07.03.2017  NH4_0,8;   PH_8;    NO2_0,05;   NO3_7,5(pomiędzy 5-10);   KH_11;       GH_17

18.03.2017  NH4_0,8;   PH_ -;    NO2_0,1;     NO3_7,5(pomiędzy 5-10);    KH_-:        GH_-

25.03.2017  NH4_0,8    PH_ -;    NO2_0,7;     NO3_12,5(pomiędzy 10-15);   KH_-;    GH_- 

Studiując forum rozumiem, że pierwszy etap ruszył tak?

Piszę bo wole się upewnić że wszystko idzie dobrym torem.

Opublikowano

Panowie,

Wykonałem dzisiaj kolejny pomiar:

28.03.2017 NH4_0,1;   PH_-; NoNO2_poza skalą - powyżej 1;    NO3_20;    KH_-;   GH_-.

Czyli wnioskuję że zjadło NH4 i podniosło NO2 ( i NO3) - tylko martwi mnie że NO2 podskoczyło poza skale. Czy to normalne? Test wykonałem w razie czego 2 razy - żeby się upewnić czy czegoś nie pomyliłem.

W razie czego wrzucam zdjęcie z pomiaru.

DSC_0074.thumb.JPG.24f795e155341062d27a6eb144c44c9e.JPG

Opublikowano

Aktualizacja pomiarów:

07.03.2017  NH4_0,8;   PH_8;    NO2_0,05;   NO3_7,5(pomiędzy 5-10);   KH_11;       GH_17

18.03.2017  NH4_0,8;   PH_ -;    NO2_0,1;     NO3_7,5(pomiędzy 5-10);    KH_-:        GH_-

25.03.2017  NH4_0,8    PH_ -;    NO2_0,7;     NO3_12,5(pomiędzy 10-15);   KH_-;    GH_- 

28.03.2017 NH4_0,1;   PH_-; NoNO2_poza skalą - powyżej 1;    NO3_20;    KH_-;   GH_-.

01.04.2017 NH4_<0,05;   PH_7,6;   NO2_0,05;   NO3_20-40(bliżej 20);   KH_6;    GH_12

Czy to oznacza że mogę już przymierzyć się do kupna mieszkańców?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Jak sugeruje Andrzej - możesz zarybiać choćby dziś ale zrób przedtem z 30-50% podmiankę wody przez ustrojstwo albo z uzdatniaczem kranówy  i wpuszczaj obsadę. Najlepszy uzdatniacz to Seachem Prime albo Kordon Amquel Plus

Podmianka w celu obniżenia tego NO3  blisko 40 ppm- staraj się po zarybieniu utrzymywać  No3 blisko poziomu 20ppm

powodzenia w hodowli:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • No tu mnie zaskoczyłeś, nie sądziłem że samice z żółtym brzuchem i ciemnym pasem wzdłuż ciała bedą dla Ciebie mało atrakcyjne. Małe to raczej nie są, napewno są tu właściciele tych gatunków to może się wypowiedzą co do wielkości i delikatności, ale z tego co wiem to kadango samiec ze 20 cm osiągnie a przy tym jest to ryba mocno wygrzbiecona także to spore rybsko, mdoka samiec pewnie też coś koło tych 20 cm może mieć. Na tej stronie podane są rozmiary ryb jakie osiągaja w naturze a jakie co nas najbardziej interesuje w akwarium http://www.onzemalawicichliden.eu/Bestanden vissendatabase eng/vissendatabase eng.html Co do fusco to należy zwrócić uwagę że ryba jest mocno agresywna jak na non-mbune, może rozstawiać wszystkich po kątach, zamiast niego zastanowiłbym się właśnie nad tyrano nigriventer lub fryeri lub dimidiochromis compressiceps zwłaszcza ta odmiana gold tylko nie wiem czy samce też są żółte czy tylko samice...https://www.malawi.si/Malawi/Haplochromises/Dimidiochromis/Dimidiochromis compressiceps/slides/Dimidiochromis compressiceps 'Machili Island'.html Venustus zwany pyszczakiem wspaniałym ładna ryba, brałbym. Fajne też nimbo livingstoni. Z ciekawszych gatunków zwróciłbym uwagę też na placidochromis sp. 'phenochilus tanzania' - samiec ubarwienie bajeczne, placidochromis milomo 
    • Postawiłem na pompę Aqua Nova N-RMC 4000 i jest idealna do mojego modułu. Gdyby była centymetr szersza, byłby problem. Narazie chodzi na pół gwizdka czyli teoretycznie ma taką wydajność jak zastąpiony przez nią AC2000, ten jednak siedział w tym module 5-6 lat, tak więc nawet na pierwszy rzut oka już widać różnicę na plus.
    • Wspomniałeś o Fosso i mdokach, ale czy będziesz im zakopywać regularnie żarcie pod piaskiem? Na początku pewnie będzie Cię to kręcić, ale jak szybko Ci się to znudzi? Ale do rzeczy. 1...podstawa to stado Pseudotropheus sp. acei lub Pseudotropheus elegans itungi lub Pseudotropheus elegans ngara. Jakieś 30-40 szt. To ryba toniowa, stadna, bardzo efektowna w dużej grupie. Do wystroju mógłbyś dodać gałęzie. Reszta bez skał, tylko piasek, ewentualnie z drobnymi kamieniami. Część akwarium powinno być wypełnione skałami i tam mogłaby pływać ta bardziej skalna mbuna, ale ta dość łagodna. Np. Pseudotropheus interruptus.  
    • @Andrzej Głuszyca z obserwacji tych dwóch materiałów na budowie na plus styroduru dorzuciłbym jeszcze fakt że jako materiał bardziej jednorodny (brak kuleczek) lepiej trzyma się po przyklejeniu. Przy styropianie może się zdarzyć tak (oczywiście w skrajnych przypadkach) że spoina pomiędzy styropianem a szybą będzie trwała i nie ulegnie degradacji a styropian się rozerwie głębiej pomiędzy kuleczkami. Sytuację taką uznałbym za bardziej prawdopodobną przy modułach o dużej objętości - wyporności.
    • Dzięki za odzew 🙂 Nie chce mbuny z kilku względów. Po pierwsze tak jak mówiłem, ciut za duży baniak na tak wiele mniejszych ryb. Lubię się uspokoić przy akwarium po pracy, a mbuna jest taka chaotyczna i dzika że można dostać oczopląsu 😁 Mam wrazenie, ze wszystko w takim akwarium zmienia się jak w kalejdoskopie.  Robię to akwarium typowo do oglądania z kanapy z przeciwległego końca pokoju, myślę że większe ryby będzie się dobrze oglądało z takiej odległości.  Mbuny oczywiście nie wykluczam, ale to temat na inny zbiornik. Na szczęście jestem już na takim etapie i hobby i życia, że mogę sobie pozwolić na nowe szkiełko do nowego projektu 😉 także mbuna będzie w przyszłości, taka typowa mbuna roślinożerna z gruzowiskiem skalnym.  Fossorochromis rostratus z mdoką - takie połączenie wpadło mi kiedyś w oko we wiadomej książce traktującej o tanganice i malawi i chodzi mi to po głowie nieustannie 🙂 dlatego traktuje to jako punkt wyjścia, bo bez sensu robić coś innego i odrazu po założeniu nowego szkiełka myśleć odrazu o kolejnym z takim właśnie połączeniem 🫣 Tomasz78 myślałem początkowo o dodaniu mbuny i właśnie głównie o wspomnianych przez Ciebie gatunkach, ale myślę że taki yellow jest zwyczajnie zbyt mały przy reszcie ryb, boję się że skończy jako kolacja. Wiesz jak to jest, baniak rósł z każdym miesiącem planowania i czym był większy, tym mniej myślałem poważnie żeby dodawać mbune. Jeśli chodzi o hybrydy to nie planuje takich ryb. Motyw przewodni moich akwariów to zawsze na pierwszym miejscu natura. Mam szkiełko z altumami, mesonautami fajne takie osobniki z niskim F, plywaja tez tam dyski red turkusy i doslownie uwazam ze są przaśne i nie pasują do reszty ryb o stonowanych barwach 😅 Z pozostałymi gatunkami też nieźle się wstrzeliłeś, bo buccochromis rhoadesii, nimbochromis venustus i copadichromis borleyi kadango są na mojej liście rozważanych poważnie ryb. Buccochromis samce podobają mi się 10/10, niestety samice wręcz przeciwnie. Jest to gatunek który traktuje na takiej zasadzie "+1", tzn jak będzie na niego miejsce przy reszcie obsady to się skusze, a jak nie to trudno. Venustus myślę że tak. Copadichromis borleyi też jest faworytem do obsady z dwóch względów. Raz barwa, a dwa teoretycznie powinien pływać bliżej skał. Martwię się tylko czy on (i mdoka w sumie tez) nie będą zbyt małe i delikatne przy reszcie ryb). Dziękuję za podrzucenie nigriventera. Bardzo ciekawa ryba, a samice mi się podobają. Nigdy o niej nie myślałem, a teraz muszę poczytać i pooglądać filmy jak pływa 🙂   Vrzechu rozważałem te warianty już wielokrotnie 😄 co do mbuny to już się rozpisałem. Co do "dużych predatorów" to oglądam bardzo dużo filmów na yt i mam takie spostrzeżenia, że takie akwaria są bardzo monotonne. Mam na myśli, że te ryby w gruncie rzeczy mają podobny kształt, często barwy, a w dodatku wszystkie zachowują się dokładnie tak samo, czyli po prostu plywaja od ściany do ściany i tak w kółko 😉 dlatego staram się tak dobrać obsadę, aby była w miarę możliwości zróżnicowana pod względem zachowania. Ideał to kopiący rostratus, pływające za nim i wyjadające mdoki. Jakieś ryby pływające sobie właśnie w kółko i patrolujące teren, a do tego coś żyjące bardziej w skałach 😉 czyli chyba wychodzi wariant nr 2 z wariacjami. Taeniochromis Holotaenia całkiem ciekawa i nieznana mi bliżej ryba, muszę zgłębić temat.  Nimbo fusco tez w zasadzie fajny, myślałem bardziej o venustusie, ale kto wie 🙂 Exochochromis anagenys jest również w mojej topce z uwagi na barwę i średni rozmiar myślę że ostatecznie zawita do obsady. O protomelasach nie myślałem nigdy poważniej z uwagi na dietę. Protomelas Labrosus Thick Lips Mbenji patrzyłeś czy jest może na cichlidenstadel?
    • I co jest najważniejsze styrodur prawie nie chłonie wody . Dobrze zamontowany przetrwa lata. Styropian też. Tyle , że po czasie to , że styropian chłonie wodę jest na jego plus w akwarium. 
    • Napisałem maila z tym zdjęciem do serwisu IBO i przysłali nowy korpus ze śrubunkami za 62zł .  W sumie szacun dla nich za podejście do klienta Pompa to IBO 60
    • Ja dzwoniłem właśnie do Tan-Mal i niestety jeszcze kilka miesięcy nie będą sprzedawali ryb ( mówił, że mają remont). Polecił mi sprzedawcę do jeziora Malawi ( spod Częstochowy ). Jak coś się nazywa Hodowla Pyszczaków LUK&RAF Częstochowa. Z tego co widziałem to ma sporo pyszczaków F1 w ofercie. Ja bede kupował od niego osobiście bo mam 60 km do Częstochowy, ale to będę się dopiero wybierał jakoś w połowie stycznia. 
    • Dzięki piękne za linka, dzięki piękne za odpowiedzi. Tła tak jak mówicie od tyłu nie będę zaciągał, przykleję je na tego Soudala ( właśnie mi przyszedł ).
    • Tła z tyłu nie trzeba już niczym "zaciągać". Jeśli masz do wyboru styrodur lub styropian to ja wybrałbym styrodur. Wg mnie łatwiej się w nim "rzeźbi" i uważam, że klejenie do szyby jest pewniejsze. Do przyklejenia tła polecam Soudal Silirub AQ. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.