Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

We wtorek 07.03. wystartowałem moje malawi 200l- więcej w dziale - przedstaw się

Start robiłem zgodnie z szablonem startu na WA. Nie ukrywam że tutaj pojawił się mały problem, którego przyczyna mogła być wg mnie zwietrzała woda amoniakalna. Otóż po wyliczeniu wyszło że muszę dolać 17 kropli więc tyle dolałem.

Po teście (kropelkowy JBL walizka + uzupełnienie) Poziom NH 4 wskazywał idealnie 0,6 mg/l. Postanowiłem więc jeszcze trochę dolać i z kolejnych obliczeń wyszło że muszę dolać jeszcze 0,55ml... i dolałem.

Po odczekaniu 20 minut test i wyszło pomiędzy 0,6-1ml - żona obstawiła że wyszło 0,8 - jej właśnie zleciłem ocenę optyczną, bo u mnie z odróżnianiem takiej gamy kolorów słabo.

No więc zgodnie z szablonem startu na WA - nie chcąc już przekombinować wlaliśmy 2 ampułki Prodibio Biodigest - 2 ampułki standard 112l - 1000l wody.

I zmierzyliśmy pozostałe parametry:

NH 4 - 0,8

PH - 8

NO2 - 0,05

NO3 - 7,5 (między 5-10)

KH 11

GH 17

Czy na starcie takie wyniki są ok czy może coś jest nie tak?

Miałem problem co do ilości ampułek Prodibio - bo w szablonie nie do końca jasno jest to opisane( Chyba że czegoś nie doczytałem to z góry przepraszam)

Cytuj

Prodibio Biodigest - wystarczy 1-2 ampułki od 112l aż do 1000l wody

Cytuj

6/ Jeśli pomiar NH4 wskazuje poziom 0,8-1 mg/l wlej bakterie nitryfikacyjne wg instrukcji dawkowania

Wg instukcji dawkowania jest 1 ampułka na 60l - Ja dałem dwie zgodnie z pierwszą informacją - pytanie czy nie za mało? jeśli za mało to musiałbym je dokupić...

Opublikowano

W szablonie są trzy rodzaje bakterii  i każde mają swoje dawkowanie na opakowaniu poza PB bo na ampułce nie ma miejsca ale producent podaje że jedna wystarcza nawet do 1000l wody by ją zaszczepić to co tu jest nie jasne - podzielisz otwartą ampułkę na 1/10 i wlejesz a co zrobisz zresztą .?

Bakterii nitryfikacyjnych nie można przedawkować - inne owszem ale nie nitryfikacyjne.

wszystko ok.

teraz co 4-5 dni pomiar wyłącznie trzech parametrów

NH4, NO2, NO3.

 i czekamy - ustaw temp 30C -światło całą dobę 0 -natlenianie na max czym tylko masz- łapy z daleka od akwarium -nic nie widzisz -nic nie poprawiasz -nic nie dosypujesz..:D

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję, to mnie trochę uspokoiłeś bo myślałem że już coś przekombinowałem z tymi bakteriami.

Temperatura od startu ustawiona na 30C światło zgaszone, cyrkulator skierowany na lustro wody tak więc natlenienie działa. Uzbrajam się w cierpliwość...

 

 

Edytowane przez Mariusz.wega
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mała aktualizacja:

pomiary wody(robione przy świetle dziennym):

Start zbiornika 07.03.2017

07.03.2017  NH4_0,8;   PH_8;    NO2_0,05;   NO3_7,5(pomiędzy 5-10);   KH_11;       GH_17

18.03.2017  NH4_0,8;   PH_ -;    NO2_0,1;     NO3_7,5(pomiędzy 5-10);    KH_-:        GH_-

25.03.2017  NH4_0,8    PH_ -;    NO2_0,7;     NO3_12,5(pomiędzy 10-15);   KH_-;    GH_- 

Studiując forum rozumiem, że pierwszy etap ruszył tak?

Piszę bo wole się upewnić że wszystko idzie dobrym torem.

Opublikowano

Panowie,

Wykonałem dzisiaj kolejny pomiar:

28.03.2017 NH4_0,1;   PH_-; NoNO2_poza skalą - powyżej 1;    NO3_20;    KH_-;   GH_-.

Czyli wnioskuję że zjadło NH4 i podniosło NO2 ( i NO3) - tylko martwi mnie że NO2 podskoczyło poza skale. Czy to normalne? Test wykonałem w razie czego 2 razy - żeby się upewnić czy czegoś nie pomyliłem.

W razie czego wrzucam zdjęcie z pomiaru.

DSC_0074.thumb.JPG.24f795e155341062d27a6eb144c44c9e.JPG

Opublikowano

Aktualizacja pomiarów:

07.03.2017  NH4_0,8;   PH_8;    NO2_0,05;   NO3_7,5(pomiędzy 5-10);   KH_11;       GH_17

18.03.2017  NH4_0,8;   PH_ -;    NO2_0,1;     NO3_7,5(pomiędzy 5-10);    KH_-:        GH_-

25.03.2017  NH4_0,8    PH_ -;    NO2_0,7;     NO3_12,5(pomiędzy 10-15);   KH_-;    GH_- 

28.03.2017 NH4_0,1;   PH_-; NoNO2_poza skalą - powyżej 1;    NO3_20;    KH_-;   GH_-.

01.04.2017 NH4_<0,05;   PH_7,6;   NO2_0,05;   NO3_20-40(bliżej 20);   KH_6;    GH_12

Czy to oznacza że mogę już przymierzyć się do kupna mieszkańców?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Jak sugeruje Andrzej - możesz zarybiać choćby dziś ale zrób przedtem z 30-50% podmiankę wody przez ustrojstwo albo z uzdatniaczem kranówy  i wpuszczaj obsadę. Najlepszy uzdatniacz to Seachem Prime albo Kordon Amquel Plus

Podmianka w celu obniżenia tego NO3  blisko 40 ppm- staraj się po zarybieniu utrzymywać  No3 blisko poziomu 20ppm

powodzenia w hodowli:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.