Skocz do zawartości

Filtr RO


acid

Rekomendowane odpowiedzi

Od kiedy to RO (reverse osmosis) jest dla Malawi? Ostatnio sprawdzalem Malawi potrzebuja dosc twardej wody bogatej w mineraly. Stad produkty takie jak seachem Malawi buffer czy seachem cichlid lake salt.

Potrzebujesz nie RO a HMO (hm od heavy metals) do pozbycia się metali ciezkich, chloru itd, a nie mineralow. Jesli chcesz się pozbyc krzemianow, po prostu dodaj korpus z rowaphos jak już wspomnialem wczesniej i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okrzemki z czasem zejdą same. Mi wyszły po 2-3 miesiącacach od założenia nowego zbiornika. Miałem wszystko rude - kamienie, piasek, szyby, itd. Wcześniej dolewałem atramentu, ale to nic nie pomagało, też myślałem o mediach filtrujących. Z testów wychodziło mi, że SiO2 jest grubo poza skalą na teście. Kupiłem kilka helmetów, które je zjadły i więcej się nie pojawiły (te okrzemki :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minutes ago, marek_z_81 said:

Walka z wiatrakami. Nie te to będą inne glony. Taniej wyjdzie Helmet Military ;)

łazi po akwa 5 sztuk.

38 minutes ago, Paulstick said:

Od kiedy to RO (reverse osmosis) jest dla Malawi? Ostatnio sprawdzalem Malawi potrzebuja dosc twardej wody bogatej w mineraly. Stad produkty takie jak seachem Malawi buffer czy seachem cichlid lake salt.

Potrzebujesz nie RO a HMO (hm od heavy metals) do pozbycia się metali ciezkich, chloru itd, a nie mineralow. Jesli chcesz się pozbyc krzemianow, po prostu dodaj korpus z rowaphos jak już wspomnialem wczesniej i po sprawie.

hmm.. korpus też jest jakimś pomysłem :D może udało by się go jakoś wpiąć do unimaxa...

27 minutes ago, wojtekr said:

okrzemki z czasem zejdą same. Mi wyszły po 2-3 miesiącacach od założenia nowego zbiornika. Miałem wszystko rude - kamienie, piasek, szyby, itd. Wcześniej dolewałem atramentu, ale to nic nie pomagało, też myślałem o mediach filtrujących. Z testów wychodziło mi, że SiO2 jest grubo poza skalą na teście. Kupiłem kilka helmetów, które je zjadły i więcej się nie pojawiły (te okrzemki :-))

nie zejdą, przerabiałem ten temat w KRK. W kranówie SIO2 ponad skale testu jbl..

 

ile ludzi tyle pomysłów ... już mnie głowa boli od czytania :P:P:D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, acid napisał:

łazi po akwa 5 sztuk.

....na takie akwa jakie masz pięć szt. Helmetów to mało. Włóż z 10 sztuk i to małych aby były głodne. Zapomnisz o okrzemkach. Oczywiście one usuną tylko skutek a nie przyczynę ale  wyczyszczą Ci wszystko. Ale jeżeli chcesz okrzemki na kamieniach to zapomnij o Helmetach bo wyczyszczą Ci je do "białości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AndrzejWalb napisał:

....na takie akwa jakie masz pięć szt. Helmetów to mało. Włóż z 10 sztuk i to małych aby były głodne. Zapomnisz o okrzemkach. Oczywiście one usuną tylko skutek a nie przyczynę ale  wyczyszczą Ci wszystko. Ale jeżeli chcesz okrzemki na kamieniach to zapomnij o Helmetach bo wyczyszczą Ci je do "białości".

nie to, że chce tylko mi nie przeszkadzają. I problem taki, że kamienie będą białe a na liściach dalej syf... tak miałem na poprzedniej lokalizacji, zatem chce się zpobyć przyczyny :D

..usunąłem Ci dubla.

Edytowane przez AndrzejWalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helmety nie wchodzą na rośliny !!!

Wszystkie granulki i płyny na redukcję Phos częściowo zmniejszają też SiO2 ale tylko częściowo.

Te specjalne tylko do usuwania SiO2 np

http://www.rybarium.pl/media/products/9c6f8213db59c8d8334bf420bb98ab33/images/thumbnail/big_08417_sera-marin-silicate-clear_500g_dusf_1_.jpg?lm=1413582641

u nas przy systemie podmian wody 20% / co tydzień starczają na chwilę a są bardzo drogie

W wodzie kranowej mamy poziomy SiO2 30-60mg/l  i żaden z nich nie usuwa SiO2 a tylko przez tydzień nieco zmniejsza poziom .

Przy podmiance 10% wody dolewasz tyle krzemionki SiO2 co ci przez tydzień zmniejszył ten wkład.

Bez wprowadzenia Purolite lub TMBT i przejściu na 1-2 miesięczne podmiany po 10% wody nic nie zwojujesz z SiO2 tymi usuwaczami.

Zywice jonowymienne do pełnej demineralizacji wody usuwają ale taka w korpusie liniowym puszcza krzemionkę już po kilkunastu litrach.

Poziom przy którym okrzemki odpuszczą to jest - 0,2ppm SiO2 i tyle zaleca literatura akwarystyczna dla wody słodkiej.

Woda po taniej membranie RO ma nadal 0,6-0,8ppm SiO2 więc musi dodatkowo przejść przez RO/DI czyli dodatkowy korpus z żywicą do pełnej demineralizacji wody np MB400 . wtedy ma 0,1ppm i okrzemki odpuszczą ale i tak walczą do końca  z zielonymi.

Trudno to robić jak w baniaku 400l wody i cała na raz musi być wymieniona na taką RO/DI

Jechałem tak przez 2 lata i faktycznie nigdy okrzemka nie było ale jak zbiornik ogarnęły zielenice i krasnorosty to nawet po powrocie do kranówy okrzemki już nie powróciły.

Czasami więc nawet te Helmety pomagają ale nie ma reguły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deccorativo dobrze rozumiem, po prostu dolewanie RO/DI nie pomoże, trzeba by cała wodę na raz podmienić w akwarium? I czy w takim razie jest jakieś rozwiązanie w sensownych pieniądzach RO/DI... myslę, że byłbym w stanie przełknać wydatek 200-400 zł, 1300 na NF400 trochę za dużo :D 

Heh no i oczywiście, zakładam, że jak pozbedę się tych brązowych to pojawia się zielone :D zobaczymy 

Edytowane przez acid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Sprzedam książkę Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi (1 wydanie) . Książka w bardzo dobrym stanie + autograf współtwórcy Wojtka Sierakowskiego 🙂  Cena razem 100zł z wysyłką do paczkomatu Inpost.  Zainteresowane osoby zapraszam na priv.
    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.