Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A dlaczego NO3 ma spaść? Jakie są tego powody bo myślałem że NO3 to jest ten końcowy produkt nie do przetworzenia w normalnym filtrze. Denitrator z wolnym przebiegiem redukuje NO3 ale normalny cykl azotowy?

Opublikowano
Ciekawe jak NO3 mu spadnie o_O . Wątpie żeby miał jakiś denitryfikator.

Jak wzrosnie NO3 to potem podmiana i wpuszczać wieloryby



Ciekawe, jest to że spadnie .... poczekasz i spadnie skoro cykl się domknie. Co innego jak akwa jest dojrzałe i pływaja w nim "wieloryby", w razie skoku NO3 trzeba podmieniać wodę, samo nie poleci w dół ....

Opublikowano

No3 nie spadnie. No3 nie jest 'likwidowane' przez bakterie tlenowe. Jest to ostatnia faza cyklu. Musisz poczekać na wzrost NO2 (na 99% aż poza miarę testu) i z dnia na dzień będzie spadać.

Opublikowano

Witam


Nowe newsy z baniaka, dla przypomnienia wczoraj dodałem 50 ml uryny i dzisiejsze wyniki takie same jak wczoraj: No3- 3mg/l, No2- 0,05 mg/l- może jeszcze uryna nie zaczęła działać:


Zacząłem się zastanawiać czy może testy są felerne i badałem kranówkę: NO3-0mg/l No2- 0,05 mg/l.


Czy to jeszcze się nie zaczęło, czy testy do śmieci ???


w sumie to już ponad tydzień, dane było dużo na start ( na początku tematu), sprawdzę jutro itd :)- może by już coś zaczęło się dziać :(


Pozdro:) dla Perez666- FAQ przeczytałem w tą i z powrotem kilka razy już od 3 wieczorów siedzę przy tym temacie i po prostu nie byłem pewny, czy może już się start skończył z powodu dobrych warunków startowych :)\

Opublikowano

A jak sądzicie po jakim czasie od dodania ( 50ml uryny na 160 l akwarium ) powinno skoczyć No2 po 2 dniach czy tygodniu???????? (proszę nie pisać że znajdę w FAQ- bo to już przestudiowałem :))


I jak już mowa o testach NH, czy polecacie test (tylko na start) NH3, NH4 czy NH3/NH4, nie wiem jaki mam kupić, jeżeli się zdecyduję. ????

--

A.......... jeszcze jedno pytanko zanim pójdę spać.


Czy test na No3 i No2 mają datę ważności ???????


Ponieważ na moich testach zoolek nie znalazłem takiej informacji, a mają ze DWA LATA i w związku z tym czy są wiarygodne, czy zakupić nowe i znów wydatek :(

Opublikowano

Ale w sklepach są do kupienia testy na NH3, NH4, NH3/NH4- czyli który kupić ??


Ponieważ co znalazłem w internecie to koszt:

* test Zoolek NH3- 18zł,

* test Ammonium NH4- 44zł,

* test Sera NH3/NH4- 38zł,


więc który ????????


A i jeszcze powtarzam pytanie: po mniej wjęcej jakim czasie powininna zacząć działać dodana Uryna do akwa po 2 dniach czy tygodniu ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.