Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie, mam problem i chciałem zasięgnąć języka.

Akwa 500L brutto około 400 netto wymiar 180/45/60H , 55k żwiru koralowego 2-5mm, kamienie granit lub marmur, kilka muszli, 5x krypto, grzałka 300W, kubeł chinol 2000L/H, mechanik 2000L/H, cyrkulator JVP-201 6000L/H, oswietlenie T8 2x 36W.

Testy kropelkowe JBL

Parametry wody:

Temp- 27przy dnie, 29 przy tafli.

PH- około 8

KH- 18

GH- 15

NO2- 0,01-0,025

NO3- 5-10

PO4- 0,02

NH4- 0-0,05


Obsada: 8x frontosa mpiubwe, 8x rdzawy, 8x Borleiyi kaonga, 8x sp. rock kribensis i 4x pundamilia nyererei.

Wodę podmieniam co tydzień na ogół jest to 20% ale ostatnio podmieniam 30% żeby przejechać całe dno z syfu.

Pokarmy tropicala malawai płatki, tanganika płatki, spirulina granulki, suszona dafnia, bardzo rzadko mrożone wodzeń, płatki tropicala vitality&color rzadko, granulki hikari cichlid excel i staple, gupiki rzadko, ślimaki.

Karmie 2 do 3 razy na dobę, raz na tydzień głodówka.


Objawy: ogólnie rybki się ocierają ale tylko 3 szt mnie niepokoją:

2x borleiyi: jedna szt ma posklejane płetwy, pływa na pochyle natomiast obie mają białe wrzody u podstaw płetw piersiowych( dość duże) i jedna ma na podstawie płetwy ogonowej. Jedna miała taki wrzód od razu za płetwą piersiową i chyba pękł, nie pobierają pokarmu. Co to może być?

I jedna sztuka sp. rock kribensis z boku mniej więcej na żołądku ma jakby dziurę tylko nie wiem czy to jest uszkodzenie wewnętrzne czy zewnętrzne całe to miejsce jest zaczerwienione od środka a z zewnątrz przezroczyste zbielałe.

Proszę o rady. Jeżeli o czymś zapomniałem proszę krzyczeć ;)

Opublikowano

Nie odpowiem nic więcej - pomieszanie z poplątaniem - jeżeli jeszcze ryby z wiktorii nie jest takim tragicznym połączeniem to już z tanganiką tak dobrze nie jest.

Niezbyt łatwo hoduje się ryby w akwarium biotopowym bo to zadziorne ryby - w takim galimatiasie może to być wszystko.

Opublikowano

Wielkie dzięki dzem3.

Rozumiem że jest to dziurawica i mam zastosować preparat firmy zoolek Aquasan-S, czy obmywać rany r-rem rivanol?

Co z zarażonymi rybkami? Zostawić w akwa czy odłowić do innego?

A co do tych białych wrzodów mam rozumieć że jest to początkowe stadium choroby?

Opublikowano

Ja bym zrobił tak:

Odłowić rybki zainfekowane. Pozostałe zostaw i obserwuj.

Dodatkowo witaminy do ogólnego. U mnie jak pisałem w jednym z wątków powyżej dodałem soli nie jodowanej (być może to miało jakiś pozytywny wpływ).

A napisz coś o parametrach, kiedy wpuściłeś rybki, ile dojrzewało akwarium?

Napowietrzaj dodatkowo na maxa i obserwuj.

Wyłowione możesz spróbować leczyć.

Jeśli chodzi o stadium choroby to początek jest widoczny jako zaczerwienienie a dopiero później wrzód i otwarta biała rana.

Opublikowano

Akwa dojrzewało około 4 tygodni minimalnie się pośpieszyłem z wpuszczeniem ryb zanim w pełni zakończył się cykl. ryby wpuściłem 8 grudnia ubiegłego roku z początku było ok potem padło kilka sztuk dokładnie 4 pisałem o tym http://forum.klub-malawi.pl/pyszczak-karuzeli-t18489.html

Było już wszystko ok włożyłem węgiel na tydzień, następnie przy podmianie dodałem soli akwa z UV, przy następnej podmianie dodałem witamin tropicala jakieś 2 tygodnie temu ponad. Przy podmianach dodaję aqua safe ze względu iż nie mam gdzie trzymać tyle wody aby odstała.

Opublikowano

Kup tą sól z akwarystycznego. Jest bakteriobójcza. Usuń chore. Oby to nie było to co kilka postów wcześniej tzn. przerodzą sie w dziury. Opisali tę chorobę jakby co. Masz je z allegro?

Opublikowano

mam baktoforte ale nie wiem czy to coś da. Zamówiłem Aquasan-s i fishtaminy siera i jakieś witaminy,minerały itp do wody specjalnie dobrane dla pielęgnic z wielkich jezior.

Paczka dojdzie jutro więc kuracje zacznę od jutra.

Ale sp. Rock poza widoczną dziurą nie zachowuje się inaczej.

Poza tym nie ma wielkich zmian. A inkubujące samice są zagrożone? Jeżeli tak to zrobię kwarantanne również w ogólnym.

Sól też zamówiłem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.