Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wlasnie skonczylem piankowac swoja samorobke ;) i chcialbym Was prosic o dalsze nakierowanie mnie na wlasciwy trop. Zostawic taki ksiezycowy krajobraz przypominajacy wapien filipinski czy po wyschnieciu porezac go nozykiem nadajac charakter skalnej sciany? Jestem zmuszony malowac emalia akrylowa bezposrednio na styropianie i piance lecz boje sie czy oby pysie nie beda mialy zabawy ze skubaniem tego. Najchetniej tlo pociagnol bym Ceresitem CR-65 lub CX-5 (szarym) lecz w promieniu 50 km od miejsca gdzie mieszkam jest nie do zdobycia. Chyba, ze komus zalego i wietrzeje to z checia odkupie 3 kg...... wiec jesli ktos zyczliwy by pomogl w biedzie to bede niezmiernie wdzieczny (szkoda robic scos na odwal a potem zalowac).

0440d682c0cd68a9m.jpg

28ca2ec1b2b4158cm.jpg

Opublikowano

Moja rada.Nie dłub za mocno w Twojej "konstrukcji".Gdzieś już kiedyś pisałem że im bardziej pociosane tło tym mniej naturalnie wygląda.Pościnaj nie za wiele,opal trochę opalarką(kurcze nie wiem jak pianka zachowa się "pod" wypalarką) i posmaruj Cr.Na Allegro powinieneś dostać na kilogramy,widziałem że dość często się pojawia.

Zobacz w galerii czy podobają Ci się tła podłubane na maxa,wyglądające jak jakieś "kocie łby".Mi nie za bardzo:)

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Ps-Ja żałuje że u siebie nie zrobiłem sam tła,teraz jest trochę za pózno u mnie

Opublikowano

Poprzedni wyglad nie zyskal akceptacji zony wiec nadalem tlu inny ksztalt. Jeszcze tylko w wolne miejsca powklejac drobne wyplukosci i bedzie czekalo az gdzies dostane Ceresit (na allegro to rodzynek ;) ). Po nocce okazalo sie, ze boczna scianka z czescia komina do dciecia bo ja pianka rozepchala ale to juz kosmetyka. Na fotce smiesznie wyglada, bo widac jak sie kolorystycznie odcina pianka od styropianu ale jak dostanie jeden kolor z odcieniami to moze wygladac ciekawie.

Po godinnym rezaniu nozykiem.....

d9f77af1986d7665m.jpg

Ps. Co ma w sobie ten Ceresit (cx5, cr65) ze wylacznie go sie stosuje do tynkowania? Jest duzo podobnych srodkow dostepnych od reki (do spoinowania) tylko czy one pysiom nie zaszkodza.

Opublikowano

Co do opalarki to chodziło mi jedynie o "zmarszczenie" powierzchni a nie żłobienia wzorów:).

Dlaczego Ceresit?A to dlatego że posiada atest i może być używany w zbiornikach z wodą pitną.

Opublikowano

A skąd jesteś? Na forum jest dużo ludzi może komuś z twoich okolic zostało trochę CR-a. Ja mogę parę kilo odstąpić, ale pakować i na pocztę gnać to mi się nie chce.

Opublikowano

uwazam że pierwsza opcja była zdecydowanie lepsza,i wygladała bardziej naturalnie. popatrz sobie na zdjecia w dziale DIY gdzie tła były wiele razy prezentowane może przypadnie ci coś do gustu.

Opublikowano

Wiem, wiem ale jest to narazie baza do ktorej bede doklejal dalsze moduliki i gdzieniegdzie nalewal pianke robiac nawisy i niwelowal plaszcyzne.

Aby zabrac jak najmniej miejsca w akwa za tylna sciane (konstrukcja) robi styrobian 1cm. i troszke sie caly tyl powinklowa od sciagania pianki. Zastanawiam sie czy po otynkowaniu tego i gdy juz przyjdzie czas na wlozenie tego do akwarium ceresit nie popeka gdy bede tlo doklejal do szyby akwa (trzeba bedzie to zwichrowanie wyrownac). Chyba najlepszym pomyslem bedzie jeszcze przed tynkowaniem dokleic rowna wymiarem do tylnej sciany tla pleksi lub cienka szybe, co ustabilizuje, wyrowna i dodatkowo lekko obcazy calosc. Dodatkowym plusem tego bedzie sladowa ilosc silikoonu sluzaca do przyklejenia calosci do tylnej szyby w akwarium. Chyba, ze macie inne pomysly to jestem otwarty na nie.

Opublikowano

bedziesz miał problem z tym tłem.ceresit na pewno popęka jak będziesz chciał słia wyprostowac tło.miałem podobna przygodę.styro 1 cm nie nadaje sie za bardzo.sprobuj położyc tło na płaskim i obciązyć je tak aby miało szansę choć trochce sie wyprostować. niech leży parę dni pod obciązeniem.jak bedziesz miał jeszcze jakies garby to po prostu zetnij nożem.najlepiej ja zrobisz to przed nałozeniem masy.pamietaj też że przed nałozeniem ceresitu pianka powinna byc choć troche "poszarpana" - wtedy cr lepiej sie bedzie przyklejał i unikniesz ewentualnych peknieć i odprysków.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.