Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proszę o pomoc, planuję po wielu rozważanych opcjach obsadę w postaci:

  - Cynotilapia sp. hara Gallireya Reef
   - Metriaclima sp. „msobo” Magunga
   - Labidochromis Perlmut Higga Reef

Oczywiście postaram się ustalić ze sprzedawcą, czym karmił, by nie fundować rybom nagłej zmiany żywieniowej oprócz środowiskowej. Rybki będą miały 3-5 cm. Na razie zakupiłem Naturefood Premium Cichlid S. Co dodać jeszcze, oprócz roślinnego np. Naturefood Premium Cichlid Plant S (czy iść w innego producenta?) oraz jakiegoś pokarmu wybarwiającego i zwiększającego odporność? Generalnie będę wdzięczny za wszelkie uwagi, również co do przewagi danego pokarmu przy tak zaplanowanej obsadzie. Nie chciałbym kupować na początek całej baterii pokarmów, bo doświadczenia mam niewiele, a chciałbym skupić się na dobrych jakościowo.

EDIT 13.07.

Może konkretniej: czy karmienie takiej obsady pokarmami jak poniżej, w przewadze Naturefood nad JBL + Sera będzie dobrym pomysłem? W książce "Pielęgnice jezior Tanganika i Malawi" wyczytałem, że Metriaclima Msobo Magunga również może być karmiona z lekką przewagą składników zwierzęcych.

- Naturefood Premium Cichlid S (dla ryb wszystko i mięsożernych), granulat

- JBL Spirulina, płatki (zawiera czosnek)

- Sera San Nature (wybarwiający, zawiera 10% kryla), płatki - m.in ten pokarm podaje sprzedawca, od którego chcę nabyć ryby.

Edytowane przez TomekT
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie do posiadaczy L. Perlmutta. Kolega @Robson79 pisał, że u niego L. Caeruleus trzymał w ryzach populację świderków. Czy Perlmutt jako Labidochromis również będzie w nich gustował? 🙂 „Rozsądna” ilość tych ślimaków byłaby pożyteczna.

Opublikowano (edytowane)

Zanim się zdecydujesz na świderki poczytaj poniższy temat  a szczególnie post 43 i 44 i zastanów się czy warto potem skupiać się na walce z nimi.  Nie neguje tego ale warto abyś

wiedział

 

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dziękuję Andrzeju, czytałem wcześniej ten wątek i biję się z myślami, stąd po części pytanie, czy Perlmutty na tyle urozmaicą sobie dietę ślimakami, że nie będę musiał uciekać się do takich środków.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Świderki sobie odpuść.  Owszem perlmutty trochę to dziadostwo wytną ale zawsze zostanie. Ja po latach wywaliłem i nie widzę potrzeby trzymania w malawi.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Mam układ 1+3. Perlmut to świetna ryba i u mnie doskonale sobie radzą z typowymi roślinożercami (od ponad roku). Dieta głównie roślinna z dodatkiem tropical d-allio plus oraz oase organix. Nie mam żadnych innych stworzeń i 'obcych ryb', bo uważam, że są zupełnie zbędne i psują klimat, a miałem różne 'opcje' malawi.

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy to będzie dobre zestawienie proporcji pokarmów roślinnych i mięsnych dla ryb jak w temacie wątku? Czy za dużo mięsa? Pogrupowane jak na zdjęciu (Naturefood+Sera, Tropical+JBL, Sera+Tropical) dają trzydniowy cykl, który powtórzony da 6 dni, a w niedzielę głodówka. 🙂

3DA21E7F-4355-45E3-A50D-D9C1669BCF85.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.