Fokus Opublikowano 14 Marca 2022 #1 Opublikowano 14 Marca 2022 Witam. Jestem nowy w Malawi (ale nie w akwarystyce ) i chciałbym się poradzić co do testów . Akwarium 120/40/50 240l Filtr Mechaniczny Aqua Szut Turbo 750n , biologiczny fluval u4 z kadridzami Oswietlenie standard Grzałka 250w , tep. w akwarium 27 stopni Start Akwarium 03.03.2022 (zalanie ) Start na ceramice i gąbce z innego akwarium włożone w nowy filtr oraz 30 % wody z innego akwarium . Dodane bakterie , co trzy dni od startu podawany pokarm dla rybek jako pożywka dla bakterii . 10.03 . br zrobiona podmiana okolo 35% wody z kranu + antychlor w proporcjach . Testy na dzien 14 .03 .br (firma zoolek ) Ph- 7.5 kh- 7 gh- 12 no3-2 no2 - niewykrywalne (0) Nie zamierzam jeszcze wpuszczać Ryb ale pytanie co dalej i jak to wygląda z waszej perspektywy . Cytuj
Andrzej Głuszyca Opublikowano 14 Marca 2022 #2 Opublikowano 14 Marca 2022 (edytowane) 42 minuty temu, Fokus napisał: Start Akwarium 03.03.2022 (zalanie ) Wystartowałeś jak wyżej. 42 minuty temu, Fokus napisał: 10.03 . br zrobiona podmiana okolo 35% Tydzień później robisz podmianę. Po co? Tylko utrudniasz sobie start. Podczas cyklu nie robi się podmian i pewnie dlatego NO2 stoi. Cykl jeszcze się nie zaczął. Edytowane 14 Marca 2022 przez Andrzej Głuszyca 1 Cytuj
Fokus Opublikowano 15 Marca 2022 Autor #3 Opublikowano 15 Marca 2022 8 godzin temu, Andrzej Głuszyca napisał: Wystartowałeś jak wyżej. Tydzień później robisz podmianę. Po co? Tylko utrudniasz sobie start. Podczas cyklu nie robi się podmian i pewnie dlatego NO2 stoi. Cykl jeszcze się nie zaczął. Kurczę dawno dawno nie robiłem startu ale byłem przekonany ze tak się robi . W moich rośliniakach tak robiłem ze po 24 h wymiana 50 % wody po tygodniu 30% wody i później około miesiąca czekałem zanim wpuszczałem ryby , no i oczywiście testy co 3-4 dni bo wyciągałem nadmiar witamin z wody (szczególnie jest tego pełno na podłożu ziemi ogrodowej) .Tak naprawdę nie pomyślałem ze psuje sobie start ... Cytuj