Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Chciałbym postawić u siebie baniak z pyszczakami i potrzebuję porady. Pierwszym dylematem jest wybór baniaka, najlepiej cały komplet (baniak plus szafka i pokrywa). Miejsca mam 150cm więc takiej długości zbiornik chciałbym wstawić. Zacząłem się zastanawiać nad zestawem z aquaela 150x50x63 400l ale pomyślałem, że litraż można zwiększyć i poprosiłem o wyceny zestawów 150x60x60. Obawiam się o wytrzymałość szafek z płyt meblowych przy tym litrażu więc poprosiłem o wyceny szafek wzmacnianych stelażem i tu mam pierwsze pytanie czy słusznie? Czy stelaż przy tym zbiorniku jest niezbędny? Różnica w cenie szafki ze stelażem w zależności od producenta to 600-1200zł. Kolejny dylemat to grubość szkła, 10mm będzie wystarczającą grubością? Z wycen jakie dostałem to cena za komplet 150x60x60 szkło 10mm front i boki opti, szafką wzmacnianą stelażem, pokrywą i transportem wynosi:

aquael glossy ok.3500zł

firma 1) 4600zł

firma 2) 5700zł

firma 3) 8100zł w tej ofercie dodatkowo jest oświetlenie w pokrywie

firma 4) 5600zł

ceny jak widzicie się od siebie znacznie różnią a prosiłem o oferty osoby polecane na tym forum. Opinie o jakości wykonania przemawiają raczej za rzemieślnikami a nie za "firmowym" szkłem. 

Opublikowano

Stelaż możesz wycenić u jakiegoś lokalnego rzemieslnika (podejrzewam że większa część producentów zbiorników zleca to firmom zewnętrznym, a nie robi tego samemu). Blat i fronty zakupić w firmie stolarskiej. Zostaje ci zakup zbiornika z pokrywa.

Glossy 150 można czesto wyrwać za nieduże pieniążki na olx, zreszta są tam też stelaże, kwestia tylko czy chcesz iść w używane. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja mam akwarium 150x50x60 i stoi na szafce zrobionej z płyt meblowych, wykonaną w zaprzyjaźnionym sklepie meblowym. Stoi już 4 lata i przeżyła awarię kubełka... Wcześniej miałem przez kilka lat akwarium 200x50x60 również na szafce z płyt meblowych zrobioną przez znajomego stolarza... Tak więc nie skreślał bym tej opcji...

  • Lubię to 2
Opublikowano

Więc tak nie ma co się bać stelaży z płyt meblowych, ja obecnie mam na takim stelażu, jest to moje drugie Akwa na płytach meblowych i nie ma problemu, akwarium mam od timiego z akwaria pro. Polecam go z czystym sumieniem, można zawsze zapytać, jesli chodzi o gotowe zestawy czy to juwel czy też aquael nie do końca jestem przekonany. Ale wybierzesz co uważasz w każdym razie powodzenia 

Tutaj Poglądowo mój baniak od Akwaria pro już z modułem wklejonym i kaseciakiem. IMG_20210820_155554.thumb.jpg.054bab64f0318398ee558e25c69662cb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Moje akwarium 140x60x50 stoi na szafce z płyty meblowej grubosci 20mm zrobionej na zamówienie. Skręcana jest na konfirmaty i tylko blat wykonany ze sklejki wodoodpornej. Nóżki koniecznie metalowe regulowane. 

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 2
Opublikowano

moje akwarium, około 2500 litrów i na oko na pewno ponad 3 tony stoi również na szafce z płyty meblowej, muszę uważać aby nie chlapać wodą, bo płyta jest słabym przyjacielem wody, ale wytrzymałość ma większą niż uważamy, po prostu mądry stolarz ma za zadanie dobrze to zaprojektować i wykonać i będzie służyć latami.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Bardzo dziękuje za komentarze. Myślę, że zrezygnuje ze stelaża przy zamawianiu szafki. czy taką szafkę stawiać na jakichś regulowanych nóżkach czy bezpośrednio na podłodze?

Opublikowano (edytowane)

Zdecydowanie na regulowanych nóżkach.  Zniwelujesz ewentualne nierówności podłoża, a do końca nie przewidzisz czy podłoga nawet prosta nie podda się delikatnie pod cieżarem.

Edytowane przez pulpet
Opublikowano

Jestem w trakcie "rysowania" nowego zbiornika (260x55x70h - ok. 1 tys L) i raczej zdecyduje się na stelaż ze względu na funkcjonalność. W tej chwili mam (200x40x60h - ok. 480 L), a brat (200x60x60 - ok. 720 L). Obie szafki składałem sam z zamówionych płyt meblowych. Jest to fajne stabilne, bardzo tanie, ale stelaż wydaje się mi bardziej przestrzenny?

Poniżej wrzucam zdjęcia, jak to wygląda, może się przyda. Przepraszam za zdjęcie roślinniaka, ale początkowo takie miałem, a od pół roku już jest IMO piękna malawka :P

20191008_205648.thumb.jpg.fbfaf610c7317c0dd59ad29f649546dd.jpg

20191010_185626.thumb.jpg.84c3713e4d4b8d18e2490e877220f3dd.jpg

158481830_2881771228745389_5287592195113845914_n.thumb.jpg.a65004b28a8420c405a48187585fddba.jpg

  • Lubię to 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.