Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początku marca wreszcie stanęło nasze akwarium (na 3 pierwszych załączonych zdjęciach widoczny stan po zalaniu akwa). Wlewaliśmy bakterie Saechem Stability - mniej więcej wg instrukcji. Pojawiło się jednak parę wątpliwości i problemów...

1. Czy cykl azotowy właściwie wystartował, a akwarium dojrzało? Nie zauważyliśmy skoku azotanów. Na testach paskowych cały czas wygląda to podobnie - NO3 lekko różowe, NO3 białe (w załączniku foto ostatniego paska testowego).

2. Zauważyliśmy, że anubiasy po jakimś czasie zaczęły marnieć, pobrązowiały (kolejne zdjęcia z załącznika). Jako że akwarium jest w remontowanym przez nas domu, gdzie jeszcze nie mieszkamy, to nie zadbaliśmy początkowo o odpowiednią ilość światła (spuszczone rolety, itd.). Ustawiliśmy więc czas świecenia na 8 godzin, wlaliśmy makroelementy dla roślin. Czy anubiasy będą się miały lepiej?

3. Po doświetleniu akwarium pojawił się jednak kolejny kłopot - glony. W krótkim czasie nastąpił ich bardzo intensywny rozwój. Są praktycznie wszędzie - na kamieniach, piasku, szybach, anubiasach... Co można z tym zrobić, aby opanować sytuację? Jutro dołączymy aktualne foto, ale jest ich znacznie więcej niż na załączonych zdjęciach. Czy jakiś helmet pomoże? (1 wystarczy, żeby nie narobił z kolei jaj?). Czy zredukować światło? Tylko żeby nie zaszkodzić przy tym anubiasom...

4. Na powierzchni wody zebrał się taki "kożuszek" (ostatnie zdjęcie) - czy coś z tym trzeba robić?

W akwarium oczywiście jeszcze nie ma ryb. Jesteśmy początkujący i zieloni w temacie niczym glony, dlatego będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi, sugestie, spostrzeżenia, nie tylko związane z ww. pytaniami.

Pozdrawiamy,

Beata i Artur

 

IMG_20210309_111537.jpg

IMG_20210309_111521.jpg

IMG_20210309_111526.jpg

IMG_20210327_124518.jpgIMG_20210401_123234.jpg

IMG_20210401_123243.jpg

IMG_20210401_123248.jpg

IMG_20210401_123304.jpgIMG_20210401_123314.jpg

Edytowane przez Arri
zmiana kolejności zdjęć
Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim zaopatrzcie się w kropelkowe testy NO2, No3 i PH. Saliferta lub Jbl.,paskowe nie są wiarygodne. Po drugie bakteriom  trzeba dać jakąś pożywkę, może to być kilka kropel wody amoniakalnej, wypłukana gąbka z działajacego akwarium ewentualnie uryna. 

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 3
Opublikowano

Dodając do tego co napisał kolega @Bezprym , po trzecie glony w Malawi to norma ,a nawet zamierzony cel każdego malawisty (pyszczaki się nimi żywią) po czwarte takie podłoże jakie jest zastosowane jest zbyt jałowe do hodowli roślin , chociaż tutaj może być kilka czynników które które na to się składają , parametry wody, oświetlenie i tak jak kolega wyżej napisał pozywka, rośliny też ja potrzebują,a jeśli chodzi o anubiasy to nie można przy sadzeniu zakrywać jego kłącza bo zgnije . 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Te Anubiasy padną w tym piasku. Częściowo mogą być przysypane, ale ogólnie powinny być sadzone na kamieniach i innej dekoracji. Padną też z tego powodu, że jest ich zbyt mało. Rośliny są konkurencją dla glonów, a glony w szybkim czasie opanują ten zbiornik, jeśli tych roślin będzie tak mało. Tak więc cała ta biała dekoracja i piasek za niedługo będzie brązowa, a przy dobrym szczęściu pojawią się puźniej brunatnice, krasnorosty, lub zielenice. To chyba najmniej praktyczna dekoracja jaką mogliście wybrać do Malawi. Można zaopatrzyć się w ekipę sprzątającą. Może jakoś utrzymacie to w stanie, w jakim chcielibyście to widzieć. 

Na tafli jest korzuch, czyli film bakteryjny. Można to zwalczyć poprzez odpowiednie ustawienie wylotu z filtra. Najlepiej będzie jeśli ustawicie wylot filtra częściowo ponad taflą wody, aby strumień przecinał taflę. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki za porady. W takim razie zaopatrzymy się w lepsze testy i wodę amoniakalną. Jakie stężenie powinna mieć tu woda amoniakalna, bo są różne?

Mamy nadzieję, że anubiasy nie padną jednak... Trochę nie wiemy, jak im pomóc 😕 Skoro nie w piasku, to jak je przytwierdzić np. do kamieni?

Tak, wyglądu z dnia zalania akwarium na pewno nie da się utrzymać, w końcu tam rozwija się życie. Ale chcemy, by akwarium wyglądało na zadbane i po prostu cieszyło oko. Teraz wygląda to tak...

Pozdrawiamy,

Beata i Artur

IMG_20210406_171014.jpg

IMG_20210406_171031.jpg

IMG_20210406_171001.jpg

Opublikowano (edytowane)

Anubiasy najlepiej przywiązać do kamieni żyłką lub zwykłą nicią. Po czasie korzenie złapią się powierzchni kamienia i roślina obrośnie go w całości, jeśli nie będzie zdewastowana przez glony lub ryby. Stare liście ma twarde, ale pyszczaki lubią skubać młode. Możecie je czyścić z glonów ręcznie do puki nie opanujecie sytuacji z glonami. Jest to wolno rosnąca roślina i z tego też względu przegrywa z glonami, w szczególności, że jest ich tak niewiele na starcie. To taka walka z wiatrakami w tym biotopie, ale to już musicie sami znaleźć złoty środek. 

Edytowane przez przemo-h
Opublikowano

Anubiasy już przesadzone, tzn. przymocowane jakoś do kamieni i przetarte z glonów. Oby operacja się udała, a pacjent przeżył ;)

Tak, wątek o wodzie amoniakalnej przeoczyliśmy wcześniej. Dzięki.

Pozdrawiamy,

Beata i Artur

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.