Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, mareckee napisał:

@Bac
I tak w odpowiedzi na pytanie o filtr, podczas stawiania bańki o objętości brutto ponad 800l, dowiedziałeś się że to za małe akwarium 😜

Tego można się było spodziewać😋

A tak na poważnie, to czy sam kaseciaka ogarnie baniak? Oczywiście przy współpracy z 1-2 falowników.

Opublikowano
48 minut temu, Bac napisał:

A tak na poważnie, to czy sam kaseciaka ogarnie baniak? Oczywiście przy współpracy z 1-2 falowników.

Jest taka możliwość. Sam tak mam, ale warunek to wylot wody z kaseciaka pod powierzchnią wody  no i pompa która ma spora moc. U siebie tak mam. Popa 5000 l/h i podwodny wylot. Jednakże ciężko teraz powiedzieć czy uda się tobie zrezygnować z falownika. Jak już będzie kaseciak działał, akwarium będzie już zawalone kamieniami to będziesz mógł ocenić czy kupować falownik czy nie.

 

Kiedyś opisywałem ten mój kaseciak:

 

  • Dziękuję 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Trochę to trwało ale baniak zamówiony. Ostatecznie będzie 250x60x60.

Po lekturach i przemyśleniach mam rozrysowaną wersje turbo-kaseciaka, który miałby współpracować z falownikiem po przeciwległej stronie akwa. Wstępnie kaseciaka o wymiarach 25x22x55 ale mogę poszerzyć np. do 30-40cm. Proszę o opinie i porady.

1. Pompa Jebao DCP 8000, czy SLW-20?

2. Czy powierzchnia wlotowa jest wystarczająca?

3. Czy warto poszerzyć kasetę a tym samym zwiększyć powierzchnię gąbki?

4. Inne uwagi.

Z góry dzięki i miłego weekendu!

IMG_20210212_125215.jpg

Opublikowano

Witam

1. Ja mam jebao dcp4000 i jest super, przede wszystkim cicha.

2. Komora śmieciowa nie jest potrzebna taka duża moim zdaniem, u mnie mam 1cm a w tym  jest jeszcze zasuwa ograniczająca przepływ i uważam że wystarczająco.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witaj.

Skoro chcesz zastosować falownik to pompa o wydajności 8k/h będzie moim zdaniem za duża 4k/h w zupełności wystarczy.

Powierzchni gąbki w szerz nie zwiększałbym ponieważ gąbka podczas zapychania się brudem ma tendencję do wyginania się do środka.

Jeśli chodzi o wlot wody do filtra to najlepiej zrobić regulowany, czyli jakąś zasuwę dzięki której można zwiększyć lub zmniejszyć przepływ. 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.