Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

15752363061483846300133849112140.thumb.jpg.013d29a0711eb881994957f22d78fe71.jpgWitam jestem zupełnie nowy na forum od jakiegoś czasu zaczolem zabawę z pyszczakami no i nie stety porażka mam już dosyć  na początek podam spec mojego akwarium:

Boyu 300L 

16w X2 led oryginalne 

Fluval fx4

Hy-1800 filtr wenetrzny

Problem jest chyba z glonami tak przynajmniej mi się wydaje a mianowicie akwarium w zastraszającym tempie robi się brązowe szyby kamienie  wszystko jest śliskie i brązowe, przedstawiłem akwarium w inne miejsce i to samo nie wytrzymuje tygodnia , pH wody jest w normie, nie znam się za bardzo ale wydaje mi się że problem leży w oświetleniu, ale nie wiem czy to dobry trop, jeśli tak to jakie kompletnie nie wiem jaki zestaw cena wiadomo rozsądna, może to co innego proszę o pomoc bo już tak walczę  prawie rok i jesli sobie z tym nie poradzę to już myślałem nad zlikwidowanie akwarium bo to żadna przyjemność patrzeć na to😢, liczę że bardziej doświadczeni koledzy pomogą mi lub doradza jak rozwiązać problem 

Pozdrawiam... 

 

 

15752363298881718658199664642139.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witaj na naszym forum,

Na początek proszę podaj jakie jest to PH, jak masz testy kropelkowe No2 i No3 to też podaj.

Napisz nam jakie wkłady masz w filtrze.

Na pierwszy rzut oka, zbiornik i ryby wyglądają biednie, jedne są jakby spasione a inne wychudzone, obsada też nie jest dobrana odpowiednio. No i dla ryb które posiadasz przydałoby się trochę więcej kryjówek.

Jeśli masz chęci posłuchać i jesteś gotowy na zmiany to wyprowadzimy ten zbiornik na prostą  🙂  Zacznij jednak od podania PH NO2 i No3 oraz zawartości fx4. Napisz też jak często i jak dużo i w jaki sposób podmieniasz wodę.  No i jeszcze pytanie czy znasz swoją obsadę???

Co to jest te białe nitki, robale jakieś?

Edytowane przez SlavekG
Opublikowano
W dniu 1.12.2019 o 21:51, SlavekG napisał:

Witaj na naszym forum,

Na początek proszę podaj jakie jest to PH, jak masz testy kropelkowe No2 i No3 to też podaj.

Napisz nam jakie wkłady masz w filtrze.

Na pierwszy rzut oka, zbiornik i ryby wyglądają biednie, jedne są jakby spasione a inne wychudzone, obsada też nie jest dobrana odpowiednio. No i dla ryb które posiadasz przydałoby się trochę więcej kryjówek.

Jeśli masz chęci posłuchać i jesteś gotowy na zmiany to wyprowadzimy ten zbiornik na prostą  🙂  Zacznij jednak od podania PH NO2 i No3 oraz zawartości fx4. Napisz też jak często i jak dużo i w jaki sposób podmieniasz wodę.  No i jeszcze pytanie czy znasz swoją obsadę???

Co to jest te białe nitki, robale jakieś?

Fajnie że ktoś się odezwał. 

Fx4 oryginalny wkład czyli ceramika X2 kosze i gombki nic nie kombinowałem. 

PH dzisiaj 7,5

Te białe coś... To bąbelki kture filtr rozdmuchal... 

Jeśli chodzi o inne parametry to nie wiem jak i czym to sprawdzić, kiedyś dostałem takie paski do sprawdzania ale nie umialalem ich odczytać, poszukam może coś mi zostało, ale jeśli dasz mi jakieś namiary co mam kupić i jak tym się posługiwać to zrobię więcej testów, jeżeli chodzi o wnętrze to mam dużo więcej kamieni ale wyjolem je jakiś czas temu bo tak szybko glonieje że mam dużo więcej roboty z ich czyszczeniem podeślę fotkę z wcześniej. 

Podmiana wody... Ostatnim czasem  raz w tygodniu muszę wszystko wyjąć wziąć karchera i szorowac i wtedy podmieniam wode ale zdążą się że raz na 2-3tyg jak czasu brakuje, tło strukturalne wyjolem bo nie dawałem rady tego wyczyścić no ale tak wyglądało wcześniej, pozdrawiam20190208_164340.thumb.jpg.fa4aa561ae6ad65a3abd50b06cc93439.jpg20190208_164340.thumb.jpg.fa4aa561ae6ad65a3abd50b06cc93439.jpg

 

  • Zmieszany 1
Opublikowano (edytowane)

Oj joj. co znaczy, że wyjmujesz wszystko i czyścisz? Czyli 100% wody też wymieniasz?

Kup testy kropelkowe, JBL lub Aquaforest, na NO2, NO3, to takie minimum, możesz jeszcze na NH3/4, ale niekoniecznie.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
10 minut temu, Falcowski napisał:

Oj joj. co znaczy, że wyjmujesz wszystko i czyścisz? Czyli 100% wody też wymieniasz?

Kup testy kropelkowe, JBL lub Aquaforest, na NO2, NO3, to takie minimum, możesz jeszcze na NH3/4, ale niekoniecznie.

Wyjmuje wszystko bo jest taki syf że niejestem w stanie w akwarium tego wyczyścić, ale wody podmieniam około 1/3 zbiornika, zaraz zamówię te testy

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, OtelloOtello napisał:

Wyjmuje wszystko bo jest taki syf że niejestem w stanie w akwarium tego wyczyścić, ale wody podmieniam około 1/3 zbiornika, zaraz zamówię te testy

 

 

Screenshot_20191203-084609_eBay.jpg

Edytowane przez OtelloOtello
Opublikowano
2 minuty temu, OtelloOtello napisał:

Czy o coś takiego chodzi? 

Czy jakiś mniejszy zestaw, mieszkam w u.k i mogę zamawiać tylko z ebay lub amazon a tu wszystko jest dużo droższe 😭

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.