Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość . Mam pytanko do osób posiadających w akwarium jako mechanik Głowicę AC 2000 plus prefiltr eheim, ja również od niedawna używam tego zestawu z wata JBL symec ale zaobserwowałem dziwna sprawę że prefiltr raczej wszystko ciągnie górna częścią tym pierwszym koszem drugi jest czysty, czy ktoś by mógł wstawić jakaś fotkę przy okazji wymiany waty u siebie jak wysoko układa wagę w pierwszym koszu. Dziękuję bardzo.

Opublikowano

Witaj Piotrze.

U mnie też tak jest że wata w górnym koszu zapycha się szybciej, jest to związane z tym że górnym koszem woda ma najkrótszą drogę. Wata w koszach powinna być ułożona na całej wysokości  kosza, bo inaczej woda ominie watę.

Opublikowano (edytowane)

Cześć Piotrze.

Mam dokładnie tak jak napisałeś . Dolna część dolnego modułu u mnie wisi około 10 cm nad dnem . Biorąc pod uwagę ,że moduły mają koło 5 cm wysokości każdy to drugi moduł jest około 15 cm nad dnem. I faktycznie ten pierwszy od góry jest zawsze bardziej brudny. Jak wiesz ten prefiltr zasysa całymi bocznymi ściankami i to ,że dolny jest bardziej czysta ( wata) czy też czysta jak u Ciebie a górna bardziej  brudna zależy od samej cyrkulacji w akwa. Możesz ciut podnieść..albo  przy zmianie ustawienia cyrkulacji obserwować ( podczas czyszczenia) czy dalej jeden moduł masz czysty czy dwa brudne.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano (edytowane)

Spróbowałem połączyć zasys pierwszego kosza przez wężyk gumowy z tą górna częścią co idzie do głowicy ale jak podstawkiem rękę pod wylot to wydaje mi się że przepływ dość drastycznie spadł.  Dzięki za odpowiedź super ludzie z Was :) akwarium 40 cm wysokie więc i tak już nie dam rady niżej zejść bo prefiltr z głowicą swoje cm ma .

Edytowane przez Piotr.B
Opublikowano
1 minutę temu, Piotr.B napisał:

Spróbowałem połączyć zasys pierwszego kosza przez wężyk gumowy z tą górna częścią co idzie do głowicy ale jak podstawkiem rękę pod wylot to wydaje mi się że przepływ dość drastycznie spadł. 

To nie jest dobry pomysł.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki Andrzeju za spostrzezenie jutro to wyciągnę bo dzisiaj już rybki śpią :) no i żona w pracy będzie, a że już się dowiedziałem że rybom poświęcam więcej czasu niż jej to wolę to zrobić w ciszy gdy druga połówka będzie w pracy 😛 swoja droga ustawić cyrkulację to trochę ciężka sprawa jak się okazuje.

Opublikowano (edytowane)

Piotrze..tu nie ma zasady , że im niżej dna tym lepiej. Zauważ , że tego typy pompy czy też filtry nie zasysają z dna tylko wyłapują z toni. A żeby wyłapać z toni to coś musi najpierw te odchody ( brudy) tam pchać..a robi to właśnie cyrkulacja. Możesz obniżyć czy też podnieść  moduły poprzez dołożenie rurek . Samą pompę zamontuj jak najwyżej  aby Ci wylatująca woda łamała lustro bo masz wtedy super natlenienie. Pobaw się ustaleniem wysokości  samych modułów a nie pompy.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Ja u siebie gdy w oba kosze włożyłem watę to filtr po ok 5 dniach już nie miał siły filtrować wodę i stawał... Dopiero gdy w dolnym koszu zostawiłem oryginalną gąbkę a w górnym watę to zaczęło być ok...

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Robson79 napisał:

Ja u siebie gdy w oba kosze włożyłem watę to filtr po ok 5 dniach już nie miał siły filtrować wodę i stawał..

Robert...zrobię zdjęcie w przyszły piątek albo poszukam bo mam gdzieś to tutaj wrzucę.  Ale uważam , że masz coś z pompą. Ja kupuję watę Symec 100 gr.  Dlatego tę watę  bo mam ustalone od lat coś takiego , że odrywam  pas długości około 30 cm , następnie dzielę go w pionie na połowę. Tak powstają dwa pasy waty długości 30 cm i szerokości  połowy pasa waty. Dlatego tak robię bo każdy pas włożony do modułu jest ciasno włożony  i nie zapycha mi pompy na tyle aby ją prawie zatrzymać. Optycznie to nawet nie widać spowolnienia.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Cenne spostrzeżenia Panowie dzięki na prawdę bo powiem Was że ręce mnie swędzą codziennie żeby pchać łapy do akwarium a wiem że to jest nie wskazane. Andrzeju tafle mi łamie mój biolog i dodatkowo mam też skimmer sunsun. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.