Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Warunki gwarancji okresla gwarant. To co jest wada i podlega gwarancji okresla gwarant lub rzeczoznawca, a nie kupujacy.



Amen :D



zwroc towar bez podania przyczyny, na swoj koszt, jezeli nie minelo 10dni i jezeli uwazasz, ze ta ''wada'' zagraza prawdlowemu uzytkowani zbiornika.



Zwrot raczej nie przejdzie bez dobrej woli sprzedawcy, bo z tego, co zrozumialem, to akwa bylo kupione stacjonarnie.

Opublikowano


Coś mi się wydaje , że trafiłeś kolego kulą w płot:)

Nie chcę bronić MMartyra , on sam może się obronić , ale prowadząc sklep na pewno miał do czynienia z reklamacjami:)

Poza tym , kupując w sklepie internetowym , klikasz , że zgadzasz się z regulaminem sprzedaży, a jeśli się zgadzasz to akceptujesz , że koszty przesyłki , reklamowanego towaru ponosisz sam:)



Chyba czegoś nie rozumiecie, sprzedający jeśli nie zaznaczy że towar posiada jakąś wadę to on nie wywiązuje się z umowy a nie my. Co innego gdyby w dziale sprzedaży znajdowała się taka informacja to nie ma o czym mówić, my oczekujemy na towar taki jaki jest w opisie a dostajemy towar wadliwy, prosze was, co z tego że ktoś jest sprzedawcą w sklepie :o sam prowadziłem niejedną sprawę która kończyła się powodzeniem oskarżyciela. Zresztą wszyscy piszecie teraz o przesyłkach i zakupach po przez internet, sprawa wyglądał całkiem inaczej gdyż towar był kupiony na miejscu, to może ja teraz sobie napisze regulamin jazdy własnym samochodem który umieszcze na szybie i nie bedę przestrzegał przepisów ruchu drogowego tak? bo większą moc prawną posiadają regulaminy? hola. Jeśłi sprzedający nie poda, iż towar jest wadliwy, najnormalniej w świecie Cię oszukuje, a na to jest już inny paragraf i to nie z Ustawy Cywilnej a z KK i sprawę można śmiało poprowadzić z Urzędu.

Opublikowano

Chyba czegoś nie rozumiecie, sprzedający jeśli nie zaznaczy że towar posiada jakąś wadę to on nie wywiązuje się z umowy a nie my



Zgoda , ale my mówimy o kosztach przesłania towaru do gwaranta , a nie o tym czy jest to towar uszkodzony czy nie.

A czy jest uszkodzony decyduje rzeczoznawca , a nie kupujący.



to może ja teraz sobie napisze regulamin jazdy własnym samochodem który umieszcze na szybie i nie bedę przestrzegał przepisów ruchu drogowego tak? bo większą moc prawną posiadają regulaminy?


Tutaj porównanie trochę nietrafione.

POdlegasz pod kodeks drogowy i tyle.

Regulamin sklepu nie może być niezgodny z kodeksem postępowania cywilnego ,inaczej jest nieważny.

W sklepie internetowym musisz wyrazić zgodę i potwierdzić , że zapoznałeś się z regulaminem sprzedaży jeśli chcesz tam kupować.

Jeśli nie zgadzasz cię na te warunki nie kupujesz i koniec.

Zresztą , na końcu regulaminów , przeważnie pisze , że wszystkie sprawy nieuregulowane danym regulaminem sprzedaży będą rozpatrywane wg. kodeksu cywilnego.

Opublikowano
Chyba czegoś nie rozumiecie, sprzedający jeśli nie zaznaczy że towar posiada jakąś wadę to on nie wywiązuje się z umowy a nie my.


Bidzi ?

Czy nie potrafisz czytać między wierszami ?

W wielu rzeczach które piszesz masz rację, również i w tym że jeżeli sprzedawca sprzedał Ci rzecz wadliwą, ale co ma poradzić sobie konsument który otrzyma informację że ten pęcherzyk powietrza w szkle nie jest żadną wadą ?

Czyzby trzeba było szukać rzeczoznawcy, wstępować na drogę sądową ?

Raczej innego wyjścia nie ma.

A tak jak było powiedziane że w sklepie stacjonarnym po uno klient widział co brał, po drugie uno sprzedajacy uprze sie że taka kropeczka w niczym nie przeszkadza i nie jest żadną wadą, skoro nie jest wadą to jak mu to udowodnisz że sie myli ?

Opublikowano

Wcale nie taki amen, bidzi ma racje:

§ 17. 2. Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru: o wadze powyżej 10 kg, o dużych rozmiarach (np. dywanu o powierzchni ponad 3 m2, mebli), urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na stałe. W takim przypadku konsument powinien wskazać miejsce, w którym towar się znajduje, a przyjmujący reklamację powinien ustalić z konsumentem termin oględzin lub odbioru towaru przez sprzedawcę, nie dłuższy niż 7 dni.


oraz:

§ 25. Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru za zwrotem ceny, jak też w celu naprawy, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru, ubezpieczenia itp.).



za : Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów

źródło: http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7706&s=5




i jeszcze:

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową (od redakcji: potocznie nazywa się to wadą towaru), kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Art. 10.

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.


za: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego

źródło: http://www.sklepy24.pl/download/ust_o_szczegolnych_warunkach_sprzedazy.pdf[/code]

Opublikowano


Regulamin sklepu nie może być niezgodny z kodeksem postępowania cywilnego ,inaczej jest nieważny.....Zresztą , na końcu regulaminów , przeważnie pisze , że wszystkie sprawy nieuregulowane danym regulaminem sprzedaży będą rozpatrywane wg. kodeksu cywilnego.



Taka drobna uwaga :)

nie zgodnie z Kodeksem Postępowania Cywilnego tylko tak jak nizej napisałeś z Kodeksem Cywilnym :)

Takie zboczenie pozostałe po egzaminie z KC :/

Ale poza tym szczegółem wszystko się zgadza :)

Opublikowano

Pragnę tez dodać wam komentarz od prawnika co do wymiany towaru oraz przy jej realizacji. oczywiście tyczy się to towaru który był niezgodny z umową, a taki przypadek miał tutaj miejsce.



Autor: prawnik-skp

Odpowiedz


Koszt doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez wymianę na towar

nowy ponosi sprzedawca. Składową tego kosztu jest również koszt transportu (i

to w pbie strony). Można przy tym powołać się na art. 8 ust. 2 ustawy o

sprzedaży konsumenckiej.



A teraz przytoczę art.8 ust. 2 powyższej Ustawy. Więc życze powodzenia tym którzy nadal w to nie wierzą. Może po prostu niech spróbują kiedyś własnych sił w takiej sprawie a nie będa sugerować się tylko i wyłącznie swoimi domysłami.








Art. 8.


1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.


2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.


3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.


4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Opublikowano
przyjmujący reklamację powinien


I tutaj właśnie widać język prawniczy :twisted::twisted::twisted:

Wyraźnie pisze , że powinien , a nie ma obowiązek , więc jeśli sprzedawca z giełdy się uprze to IHMO można mu... zazdrościć takiej postawy :wink:


Ja nie bronię tego gościa który sprzedał uszkodzone akwarium, samego by mnie szlag trafił , jakbym miał wróżyć z fusów , pęknie , czy nie, ale dlatego właśnie lepiej dopłacić i kupić w sklepie stacjonarnym, gdzie mam czas pooglądać towar , sprawdzić itp. , lub internetowym , gdzie mam jak ktoś wyżej pisał prawo do zwrotu towaru , bez żadnych konsekwencji do 10dni

Opublikowano

Ojej, tak jak mówisz,

ale odpowiedz czy ten pęcherzyk jest wadą akwarium ?

ja będąc sprzedawcą stwierdził bym że nie, jeżeli klient uprze się że chce to reklamować sprawę w swoje ręce weźmie rzeczoznawca producenta - wynik ??

Nie trudno się domyślić, reklamowałem w życiu już troszkę przedmiotów i najczęściej wina nigdy nie leżała po stronie producenta.

Podejrzewam również że i taką opinię otrzyma klient. - pęcherzyk powietrza nie wpływa na funkcjonalność akwarium i nie stanowi jego wady - i co ?? kto poniesie koszty demontażu, robocizny, transportu ? Oczywiście że klient.

Opublikowano

Zgadza się, tak mówi Ustawa o Sprzedaży Konsumenckiej, ale spójrz na to co mi napisał Prawnik. Tak jest istota tej Ustawy, na podstawie któej jestem w stanie wygrac taką sprawę gdyby doszła ona do skutku, oczywiście koszty są zbyt niskie aby opłacać takie postępowanie, ale w przypadku gdy kwota jest znacznie wyższa warto sprawę założyć. Piszecie też cały czas o sprzedaży internetowej co w ogóle nie było wątkiem tego tematu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.