Skocz do zawartości

Obsada do 350l - (140x45x55) - Zapytanie do ekspertów :)


Nowinsky

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie mam pewne pytanie... :) 

Swoją przygodę z Malawi miałem rozpocząć z 240l, ale jednak postanowiłem zdecydować się na trochę większe akwarium o pojemności 350l (zawsze to 110 litrów więcej i 20cm dłuższy wybieg dla pszyczaków) :) 
Mam świadomość, że rekomendowana obsada do takiego akwarium powinna składać się z 3 gatunków, lecz ja chciałbym wrzucić 4 gatunki maluchów, a później zrobić selekcje i odłowić, te które mi się nie spodobają lub nie będą potrafiły dostosować się do otoczenia. Na samym początku odrzuciłem ze swojego zestawienia te ryby, które najbardziej mi się podobają ale niestety są zbyt waleczne lub potrzebują dłuższy wybieg tj. Hongi, Acei i Chilumba.

Poniżej są moje dwa zestawienia gatunków, które chciałbym ujrzeć w moim pierwszym zbiorniku :) 

1. Pseudotropheus johannii 'Gome' (Z jednego gatunku mam dwa kolory, a samiczki są w żółtym kolorze, samce mają poziome paski, więc będą się odróżniać od pionowych pasków "mbamba")
2. Metriaclima estherae red red (Z jednego gatunku mam dwa kolory, a samiczki są w pomarańczowym kolorze)
3. Labidochromis sp. 'mbamba' (Podobna kolorystyka do Hongi Red Top ale jest mniej agresywny, dlatego jest w moim zestawieniu)
4. Cynotilapia sp. 'hara' Gallireya Reef (Zarówno samce jak i samice mają piękny błękitny kolor, który ożywi czarne skały alpejskie)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

1. Metriaclima koningsi sp. Membe Deep (Z jednego gatunku mam dwa kolory, a samiczki są w żółtym kolorze, samce mają dwukolorowe ciało, więc będą się odróżniać od pionowych pasków "mbamba" oraz plamiastego "msobo")
2. Maylandia sp. 'msobo' Magung (Z jednego gatunku mam dwa kolory, a samiczki są w pomarańczowym kolorze)
3. Labidochromis sp. 'mbamba' (Podobna kolorystyka do Hongi Red Top ale jest mniej agresywny, dlatego jest w moim zestawieniu)
4. Cynotilapia sp. 'hara' Gallireya Reef (Zarówno samce jak i samice mają piękny błękitny kolor, który ożywi czarne skały alpejskie)

Proszę o podzielenie się waszymi doświadczeniami i będę wdzięczny za każdą konstruktywną krytykę :) 

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia! :) 

Edytowane przez Nowinsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już rozmawialiśmy 4 gatunki to za dużo na ten zbiornik, jednak ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Zestaw1

Hara, Estherae i ponoć Johannii to małe agresorki i mogą się nie pogodzić w 140cm

Zestaw 2

Koningsi i Msobo mają podobne samiczki i zapewne będą się krzyżować, daj Labidochromis Joanjohsonae zamiast Koningsi albo Msobo.

Msobo to też Metriaclima nie Maylandia

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, SlavekG napisał:

Jak już rozmawialiśmy 4 gatunki to za dużo na ten zbiornik, jednak ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Zestaw1

Hara, Estherae i ponoć Johannii to małe agresorki i mogą się nie pogodzić w 140cm

Zestaw 2

Koningsi i Msobo mają podobne samiczki i zapewne będą się krzyżować, daj Labidochromis Joanjohsonae zamiast Koningsi albo Msobo.

Msobo to też Metriaclima nie Maylandia

Sławku,

Co do zestawu pierwszego to wydaje mi się, że większymi agresorkami są Hongi i Chilumba, które odrzuciłem na początku :) 
Johanni mogę zamienić na jakiś inny gatunek dwu-kolorowy, który ma żółte samiczki :) 

Co do zestawu drugiego wydawało mi się, że Konigisi mają żółte samiczki, a Msobo mają pomarańczowe samiczki... :( 

Dzięki za sprostowanie co do Msobo, że to jest Metriaclima :) 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Nowinsky napisał:

Co do zestawu pierwszego to wydaje mi się, że większymi agresorkami są Hongi i Chilumba, które odrzuciłem na początku :) 
Johanni mogę zamienić na jakiś inny gatunek dwu-kolorowy, który ma żółte samiczki :)

Chodzi mi bardziej o to że 3 dość mocne ryby chcesz wpuścić do 140cm, może być im za ciasno

5 minut temu, Nowinsky napisał:

Co do zestawu drugiego wydawało mi się, że Konigisi mają żółte samiczki, a Msobo mają pomarańczowe samiczki... :(

Masobo na pewno nie są pomarańczowe, może mocno żółte ale nie pomarańczowe. Samiczki Met Estherae są pomarańczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AFOL napisał:

To chyba nie jest takie oczywiste :P Część fachur uważa, że Maylandia jest poprawna, a część, że Metriaclima. Weź tutaj bądź mądry 😁

Z nazewnictwem zawsze będzie problem Arturze, staram się jednak używać nazw które znajdują się w najświeższej literaturze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bezprym napisał:

Samiczki Hary są szaro granatowe nie błękitne.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

A samiczki "msobo" są żółte czy pomarańczowe?
Bo niektórzy piszą żółte, a inni mówią, że pomarańczowe... Więc już zgłupiałem :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.