Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może tak:

Metriaclima Fainzilberi, Metriaclima Mbenji OB, Iodotropheus Sprengerae, Melanochromis Auratus, Metriaclima sp. Msobo, Pseudotropheus Acei (odmiana jaką Ci się najbardziej podoba), Pseudotropheus Cyaneorhabdos... 

Na początek po 10szt młodych do późniejszej redukcji...

Opublikowano

Teraz ja, Metriaclima fainzilberi maison reef, Metriaclima estherae, Labidochromis caeruleus, pseudotropheus acei (luwala/itungi), pseudotropheus williamsi, chindongo flavus, cynotilapia zebroides jalo reef, cynotilapia red top likoma, Pseudotropheus cyaneorhabdos

Ogólnie możliwości są doboru są duże.

Opublikowano

Metriaclima estherae  oraz   Metriaclima fainzilberi maison reef  ładne ale czy nie będą się krzyżować między sobą po za tym słyszałem że to okropne rozrabiaki

Opublikowano

Przy takim zbiorniku bym poszedł w większe ryby i do tego w mix mbuny z mbuną. 

Moja propozycja to :

Metriaclima fainzilberi Luwino Reef lub Maison Reef 

Protomelas Red Empress 

Chindongo Demasoni 

Metriaclima Msobo Magunga 

Pseudotropheus Williamsi

Labeotropheus trawawase MC/OB/O

Astotilapia Caliptera

Chyba, że obsada podchodząca do jedzenia mięsnego 

Jeden gatunek z Aulonocary do wyboru, który się podoba :)

Pseudotropheus Crabro 

Labidochromis Yellow 

Sciaenochromis Fryeri 

Lichnochromis Acuticeps

Ewentualnie mbuna z typową non mbuną

Labidochromis Yellow 

Pseudotropheus Crabro 

Copadichromis Borley Kadango 

Lethrinops Marginatus 

Melanochromis Loriae

Placidochromis Phenochilus Tanzania 

Myślę, że jeszcze można by coś dodać lub delikatnie coś poprzestawiać w układach. Jeśli chodzi o obsady to tak na pierwszą myśl mi przyszły na nudnej imprezie, na której muszę niestety uczestniczyć ;)

 

 

 

 

 

Opublikowano

Mortis aleś się rozbujał chyba faktycznie ta impra to padaka nie raczej nie chcę nic z Alunocar ale twoja propozycja też do rozważenia jak na razie zbiornik jest w przenosinach więc muszę wybrać ryby z waszych propozycji. Mortis a o jakich tu ilościach mówimy po ile mam ich zakupić?

Opublikowano
9 godzin temu, AbhorPL napisał:

Mortis aleś się rozbujał chyba faktycznie ta impra to padaka nie raczej nie chcę nic z Alunocar ale twoja propozycja też do rozważenia jak na razie zbiornik jest w przenosinach więc muszę wybrać ryby z waszych propozycji. Mortis a o jakich tu ilościach mówimy po ile mam ich zakupić?

Eeee to tak w pięć minut obsada wymyślona bo opisów do nich nie robiłem i coś mogło mi umknąć, popełnić jakiś błąd w zestawieniu. 

Co do ilości mbuna i non mbuna to tak po 10 szt młodych, a co do zestawienia z  tzw Predatorami to o połowę mniej. 

Opublikowano
20 godzin temu, Mortis napisał:

Lichnochromis Acuticeps

Ryby z tego gatunku lepiej nie wpuszczać na początku gdy są poniżej 13 cm. Są bardzo nieodporne na transport i wogole trudne do chodowli gdy są małe. 

Opublikowano
3 godziny temu, iquitos68 napisał:

Ryby z tego gatunku lepiej nie wpuszczać na początku gdy są poniżej 13 cm. Są bardzo nieodporne na transport i wogole trudne do chodowli gdy są małe. 

Zgodzę się z Tobą połowicznie, niestety sam kupowałem osobniki dorosłe, samica nie przeżyła transportu, samiec mimo kwarantanny padł po tygodniu. W tym przypadku lepsze są młode osobniki. Mimo to są podobno trudne w hodowlii. Lichnochromis nie nadaje się się do silnej non mbuny. Jest to raczej delikatniejsza wersja drapieżników, którą można połączyć z mbuną preferującą pokarmy mięsne. Można do niego dołączyć spokojnego exochochromisa lub szukać coś np z Placidochromis Milomo. No jest kilka rozwiązań tylko trzeba mieć grunt z tym czego się chce, a potem kombinować. Moim zdaniem ten zbiornik nie jest pod mbunę. Tutaj należy robić mix i to z dużymi rybami, mniej gatunków ale większe ryby. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.