Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do chyba dobrze że przekonujesz się do mbuny :). Mam nadzieję że odezwą się spece od mbuny i coś Ci doradzą. Zobacz też sam na proponowane i sprawdzone obsady tu na forum.

Opublikowano

1/ Jedyną rybą z grupy non-mbuna, w ofercie tego sklepu, aktualnie w nim dostępną i nadającą się do 120cm jest Aulonocara baenschi. Może się uda kilkusamcowo, ale gwarancji nie ma. Można na wstępie nabyć np 6-8 szt

2/  Z oferty jak w linku (spoza non-mbuny) można by dodać Labidochromis caeruleus.

3/ Niezbyt dużo kamieni, ale koniecznie wysokich, by "podciągnąć" ryby do góry.

Opublikowano

Wiec reasumując : a. Beanschi 6-8szt i L. caeruleus ? 
A jakiś gatunek do tego? zawsze moge kupić wiecej a uprzednio się dogadac by nadywżke mu oddać i zostać przy docelowej obsadzie

znalazłem jeszcze jedną hodowle w żorach, wiec mam wieksze pole do popisu :D
Tom, co byś zrobił na moim miejscu>? jakie ryby tam wrzucił by jak mówiłem był ruch i kolorowo? 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Amateurx napisał:

Tom, co byś zrobił na moim miejscu>?

Nie ograniczałbym się do oferty sklepu z linku.

9 godzin temu, Amateurx napisał:

a. Beanschi 6-8szt i L. caeruleus

i bym zostawił. Jeśli już to "Pseudotropheus sp. elongatus neon spot" lub "labidochromis sp, mbamba". Czyli ryby relatywnie łagodne. Wtedy wszystko docelowo 1+2. Z lekką korektą diety w stronę wszystkożerności. Ale to tylko moje zdanie.

Edytowane przez tom77
Opublikowano
19 godzin temu, Amateurx napisał:

Rozumiem, Więc jak pisałem, ogranicza mnie jedynie hodowla, co Wy byście dobrali z tej oferty? może być mbuna, bo jeden gatunek to lipton :D

A ja trochę zakręce Tobie w głowie,i może przekonam Cię do mbuny ;) 

Nie martw się ''Nie taki diabeł straszny,jak go malują'' :D 

Oto moja propozycja-

Metriaclima sp.”elongatus Chailosi” Chitande Island

Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island

Idotropheus sprengerae Makokola Reef

 

Druga propozycja-

Cynotilapia aurifrons Luwino Reef

Pseudotropheus johanni Gome

Labidochromis caeruleus Nkhomo Reef

 

Trzecia propozycja-

Cynotilapia sp. „hara” Gallireya Reef

Labidochromis caeruleus Lion’s Cove

Idotropheus sprengerae Makokola Reef

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, egon44 napisał:

Trzecia propozycja-

Cynotilapia sp. „hara” Gallireya Reef

 Labidochromis caeruleus Lion’s Cove

 Idotropheus sprengerae Makokola Reef

To mi odpowiada bardzo :D
Będzie super się odzwierciedlać z czarnym tłem i ciemnymi kamieniami.
teraz tylko, ile? :D
1+3 czy 1+2 czy nawet więcej?
No i oczywiście ułożenie kamieni, więcej ich tzn gruzowisko czy jednak dać parę za to wysokich by wypchnąć ryby do góry? :)
psst. Egon44 najlepiej mi pokazał, a mianowicie już dobrane pary ryb które mogę razem trzymać, bo trochę się nie łapałem jako iż zielony w tym jestem.

Edytowane przez Amateurx
Opublikowano
Godzinę temu, Amateurx napisał:

To mi odpowiada bardzo :D
Będzie super się odzwierciedlać z czarnym tłem i ciemnymi kamieniami.
teraz tylko, ile? :D
1+3 czy 1+2 czy nawet więcej?

Kupujesz po 10szt młodych ryb z każdego gatunku i czekasz na rozwój sytuacji...Dopiero gdy ryby podrosną i będziesz w stanie określić płeć,to zredukujesz ewentualny nadmiar samców zostawiając sobie określone układy haremowe np. 1+4 ...

Godzinę temu, Amateurx napisał:

No i oczywiście ułożenie kamieni, więcej ich tzn gruzowisko czy jednak dać parę za to wysokich by wypchnąć ryby do góry? :)

Przy rybach z grupy mbuna wskazane jest zagruzowanie zbiornika...

Godzinę temu, Amateurx napisał:

psst. Egon44 najlepiej mi pokazał, a mianowicie już dobrane pary ryb które mogę razem trzymać, bo trochę się nie łapałem jako iż zielony w tym jestem.

Pyszczaki nie trzymamy w parach a w haremach,gdzie na jednego samca przypada kilka samic ;) 

Opublikowano
20 minut temu, egon44 napisał:

Pyszczaki nie trzymamy w parach a w haremach,gdzie na jednego samca przypada kilka samic ;) 

Rozchodziło mi się ze przedstawiłeś mi parę rodzai które mogę trzymać razem ;)

Lipa trochę z kasą by kupić tyle ryb, aczkolwiek może dorwę dorosłe a jak nie to poczekam chwile i kupię tak jak powiedziałeś jak dozbieram kasę.

Myślę że tyle, chwalić się akwarium będę w oddzielnym poście, od razu wrzucę zdjęcia jak zaleje baniak i jak wpuszczę rybki.
(tak mam dojrzały baniaczek po piraniach, ale muszę i tak poczekać chwile aż się biologia ustabilizuje bo filtr nowy, i wystrój też, jedynie szkło nowe)

kupiłem anty glon, żywe kultury bakterii, wiec pewnie przyśpieszy to proces.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.