Skocz do zawartości

Start Akwarium 200l +


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie jestem tu nowy i chcę zacząć przygodę z MALAWI ale jestem zielony trochę poczytałem na forum ale każde akwarium jest inne przez co zwariowałem i proszę o radę.  Na forum trafiłem oglądając filmy na YT Akwa Łobuz. Może przejdę do rzeczy.

Zbiornik jaki mam ma troszkę ponad 200 L 796abf817a91.jpg Jeszcze z roślinnością której już nie ma szkło jest puste.

Filtracja Aquael Unimax 500 z lampą UV Od góry. Gąbka->Wata+Węgiel->Zeolit->Ceramika +Lawa ( I tu moje pytanie wygotować wszystko,gdyż to jest z rośliniaka w którym miałem glony śłimaki i zacząć od nowa) Mam jeszcze takiego małego mechanika aquaela powerhead circulator 650 do wewnątrz..

Grzałka Aquael Golden Edition 200W

Oświetlenie belka 4x24W plus ledy 

Mam już upatrzone rzeczy na allegro które wam przedstawię i pomożecie/doradzicie co kupić a z czego zrezygnować. Bardzo proszę o radę

1.1kg ZEOLIT MINERALNY grys amonowy - wkład 10-25mm 

2.30 KG BIALY PIASEK KWARCOWY DO AKWARIUM (0,5-1,2mm)

3.LAWA WULKANICZNA WKŁAD DO FILTRA 1L / 5-10mm

4.POKARM PREMIUM MALAWI-MIX SPIRULINA 38% 200 g.

5.SIATKA NA MATERIAŁY FILTRACYJNE WKŁADY 20x14cm 1L

6.24W (55cm) PHILIPS Aquarelle 10000K - WYBARWIA- (x2)

7.Cichlid Lake Salt 250 g SEACHEM sól dla pielęgnic

8.Malawi/Victoria Buffer 300 g SEACHEM buffer PH

9.Purigen 100 mL SEACHEM na azotany amoniak

10.25 kg ZESTAW SKAŁ ARANŻACJA AKWARIUM MALAWI WAPIEN 

d9bd1dcaad59.jpg

Proszę o radę w sprawie kupna oraz co do obsady jak zbiornik już dojrzeje.

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

wlasciwie każdy z Twoich 10 punktów Ci odradzam.

Zeolit jest niepotrzebny, jako wkład filtracyjny zastosuj grys koralowy, albo ceramikę.

Bialy piasek będzie walił po oczach, najlepiej kupić zwykły kwarcowy, do piaskownic, z rzeki, albo ze składu budowlanego taki jak Ci się podoba.

Lawa wulkaniczna j zestaw skał jaki pokazałeś to niezbyt fortunny wybór do Malawi... Pooglądaj na YT filmy z jeziora i zobacz jak to wygląda, nie rób z tego Malawi a’la Morskie ;) 

Pokarm przydałby się jakiś lepszy, O.S.I., NatureFood, Dainichi...

Żadnej siatki nie potrzebujesz do kubła, złoże może luzem leżeć w koszach kubła.

Do takiego zbiornika jedna taka świetlówka w zupełności wystarczy.

Sole i bufory - jakie masz parametry wody w kranie, że chcesz to stosować? Trzeba być bardzo dokładnym i regularnym, a ryby są wrażliwe na wahania parametrów wody...

Purigen to tylko jeśli będziesz miał problem z parametrami NO3, albo klarowność wody nie będzie dla Ciebie zadowalająca.

 

Co do obsady to podaj dokładny litraż bo 200+ to kozę buc 205, ale też 260. Do tego wejdź w galerię i pooglądaj ryby, spisz sobie, które Ci się podobają i napisz je tutaj, a my doradzimy co się nadaje i w jakiej kombinacji do tego zbiornika. Kombinacji jest sporo dlatego rzucanie na oślep propozycjami nie znając Twoich preferencji byłoby stratą czasu dla nas i dla Ciebie ;) 

Edytowane przez MatiK
  • Lubię to 2
Opublikowano

Okej to w koszyku została już tylko świetlówka.

Może po kolei zacznijmy od skał bo piasek już wiem jaki jest potrzebny.

Jakie skały Wapienie? Łupki? co mam wybrać?

Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się z @MatiK -iem... 

Podaj parametry wody w kranie zrobione najlepiej testami JBL kropelkowymi i proszę Cię NIE rób malawi a'la morskie bo ni to ładne ni praktyczne, bo i sam po krótkim czasie przekonałbyś się że to nie to i ze szkoda wydanej kasy na ten wystrój...

Edytowane przez Robson79
Opublikowano (edytowane)

Łupki mi się osobiście nie podobają, są płaskie i ciężko ułożyć coś fajnego, co nie wygląda jak cmentarzysko albo kupa paneli ułożonych na stosie ;) 

Szukaj fajnych brył, z których uda się zrobić w miarę naturalnie wyglądające gruzowisko. Mogą być wapienie, otoczaki granitowe, serpentynit...

Zajrzyj do naszej galerii ze zbiornikami, na pewno znajdziesz tam inspirację, chociaż najlepiej jest, jak już wspomniałem, zerknąć na YT i filmy prosto z jeziora ;) 

Edytowane przez MatiK
Opublikowano (edytowane)

Okej dziś jest niedziela i nie kupię nigdzie testów ale postaram się to kupić jak najszybciej.

piasek będzie rzeczny z mrówki tylko wystarczy płukać? czy gotować też?

Tak więc zrobię testy jak najszybciej i dam znać.

Edytowane przez rav211093

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.