Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich :-) Chciałbym się Was poradzić odnośnie filtracji. Przeczytałem posty na forum, obejrzałem sporo filmów na Youtube i udało mi się ustawić filtrację niemal idealną ;-) Niestety niemal idealna to za mało... jestem perfekcjonistą i chciałbym uzyskać efekt lewitacji ryb... Woda jest krystalicznie czysta niestety pływa w niej nieco drobinek, jakby kurzu :-/ Chcę się tego pozbyć. Kombinuję już dosyć długo z różnymi konfiguracjami ale na tym etapie zabrakło mi pomysłów. W moim akwarium 240l (dłogość 120cm) pracują:

Eheim Professionel 2128 o wydajności 1050l/h / dwa kosze z JBL Symec

Filtr zewnętrzny Project PFJ2001 1800l/h (wygląda podobnie do Eheim Classic) / 5 koszy - od dołu JBL Symec (1 kosz) ,  ceramika (2 kosze), Eheim Substrat Pro (2 kosze)

Cyrkulator Sicce Voyager 1 2300l/h (falownik dołożyłem wczoraj - dzięki niemu ilość zanieczyszczeń zmalała niemal do zera)

Eheim Professionel 2128 ma rurkę w prawym tylnym rogu akwarium skierowaną wzdłuż tylnej szyby, Filtr 1800l ma rurke po lewej stronie akwarium skierowana na środek, cyrkulator zamontowany po prawej stronie po środku skierowany na środkową część tylnej szyby i lekko w dół. Zasysy w prawym tylnym rogu.

Wystrój stanowi piasek kwarcowy od najdrobniejszej gradacji do ok 1,5mm i Serpentynit (raczej mało - dwie niskie wyspy) po środku. Wszystkie boki dookoła wysp to plaża. Piasek jest czyściutki a ewentualne drobne zanieczyszczenia i pokarm gromadzą się z prawej strony akwarium. Niestety cały czas mam wrażenie, że  zanieczyszczenia w toni zawijają przed zasysami i wędrują z powrotem do środka akwarium mimo, że to przy nich jest najwolniejsza cyrkulacja wody w akwarium:-/

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co jeszcze warto poprawić :-) Zastanawiam się nad zamianą filtrów - ten o większej mocy chcę ustawić na mechanika a ten mniejszy na biologa. Jakie jeszcze wkłady mogę zastosować żeby wyłapać ten kurz?

20170829_153541.jpg

Edytowane przez forrel
Opublikowano
21 godzin temu, forrel napisał:

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co jeszcze warto poprawić :-) Zastanawiam się nad zamianą filtrów - ten o większej mocy chcę ustawić na mechanika a ten mniejszy na biologa. Jakie jeszcze wkłady mogę zastosować żeby wyłapać ten kurz?

Widzę jakąś misterną konstrukcję hydroponiczną nad baniakiem i chyba dwa naświetlacze.

Ale kolego to co istotne to nie podałeś.

Unieś powrót z kubła i nalej na czas butelkę pet 2l i przelicz wynik na l/h to samo dla drugiego kubła.

Sądzę że mamy dwa biologi i ani jednego mechanika.:( no i jak ma z tego być lewitacja ryb.

Bez pokrywy kurz  wpada do baniaka a i coś z tej hydroponiki kapnie bakterii.

Pokaż fotkę tego ustrojstwa hydroponicznego nad baniakiem ale w całej krasie. co to z boku z prawej jakieś żwirowisko  wystaje??

Oba kubły zapchałeś gruzem do nieprzytomności:cry:

W baniaku 240l  ma być tylko 0,5-1litr ceramiki a u ciebie każdy kubel na full zapchany .

Wypłucz w wodzie z akwarium wszystkie złoża w obu  kubłach i w Echeimie pozostaw 1litr w jednym koszu a reszta koszy pusta a w tym szybszym wywal cała ceramikę i pozostaw jedną gąbkę i jeden kosz z watą - to będzie twój mechanik.

Ponownie pomierz prawdziwy sik z obu kubłów.

Opublikowano

Tutaj nie ma hydroponiki... u góry jest duża wnęka z roślinami. Akwarium jest odkryte - widziałem wiele odkrytych baniaków z mega czystą wodą. Wcześniej było to akwarium roślinne i woda była klarowna przy tej samej filtracji. Dokładnie rozpisałem jakie wkłady są w każdym z filtrów. Ten mniejszy to mechanik, większy biolog. Pierwszy raz spotykam się z radą żeby w filtrze były puste kosze... przyznam, że jestem sceptycznie nastawiony ;-) Jakie żwirowisko?

Opublikowano
5 minut temu, forrel napisał:

Pierwszy raz spotykam się z radą żeby w filtrze były puste kosze... przyznam, że jestem sceptycznie nastawiony ;-) Jakie żwirowisko?

Nadmiar mediów filtracyjnych w dojrzałym baniaku wpływa negatywnie na przepływ wody przez filtr, nie wnosząc nic do samej filtracji biologicznej, równie dobrze, możesz w dojrzałym zbiorniku zrezygnować z biologa jako takiego, wystrój akwarium będzie doskonałym siedliskiem dla bakterii nitryfikacyjnych :).

Oczywiście nie polecamy takiej ryzykownej metody i sami stosujemy filtry biologiczne jednak, nie zasypujemy ich tonami mediów. Dla przykładu w moim 666l pracuje około 0,5 litra lawy wulkanicznej, stanowi to pewnego rodzaju koło ratunkowe, gdybym musiał nagle leczyć ryby, albo zapragnął restartu baniaka. 

A wracając do tematu, jeśli ta wata nie wyłapuje Ci śmieci, to może coś masz nie do końca właśnie albo z przepływem albo cyrkulacją, posiadasz pompę cyrkulacyjną od kilku godzin, to może być zbyt krótko aby pozbyć się całego syfu, poza tym niektórzy całymi tygodniami ustalają najbardziej wydajną cyrkulację :) zanim osiągną zadowalające efekty (sam z tym walczyłem i walczę).

A samo przykrycie akwarium tak jak koledzy radzą na pewno nie zaszkodzi a na pewno wyeliminuje część pyłków.

Opublikowano

A miałeś być wdzięczy za sugestie.

Jeśli przybyłeś z roślinnych to masz skrzywione pojęcia co to u nas biolog a co mechanik.

U nas mechanik w 240l baniaku musi dmuchać w realu co najmniej 1000l/h a często koledzy radzą od razu 2000l/h i to prawdziwego siku a nie deklaracji producenta na papierze, ale zamiast przyjąć sugestie  sam wiesz lepiej to nie pytaj o rady.

Ja  chciałem pomóc wg swojej wiedzy i doświadczenia - ty wiesz lepiej więc nie licz z mojej strony na dalszą pomoc.

 

Opublikowano

Wieczorem zmierzę przepływ jednak na oko widać, że zasys jest dobry a strumień z filtrów bardzo mocny. Media które włożyłem (poza watą) nie ograniczają mocno przepływu - woda swobodnie płynie przez filtr. W każdym razie spróbuję coś tu poprawić.

Opublikowano

deccorativo... napisales w takim tonie, ze niejeden od razu by sobie stad poszedl ;-) teraz jeszcze dowiedzialem się, ze mam skrzywione podejscie... no ok... :-) chetnie przyjmure rady i z Twoich tez skorzystam. Dziekuje :-)

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, deccorativo napisał:

W baniaku 240l  ma być tylko 0,5-1litr ceramiki a u ciebie każdy kubel na full zapchany .

Henryk..znasz moją opinię: może być ale nie musi .:)  To ,że jest "zapchany" ma też swoje plusy. Nie czepiam się ale jak ktoś to  przeczyta to dojdzie do wniosku ,że popełnił "straszny" błąd:)

Zbiornik kolegi ładny ale warto pomyśleć nad ukryciem tych rur po prawej i będzie jeszcze ładniejszy.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

Już wcześniej myślałem nad zamianą filtrów. Sprawdziłem przepłw tego szybszego filtra. Wyszło mi tylko 1100l/h czyli słabo. Drugi filtr eheima ma fabrycznie 1050l/h. Jest wypełniony watą więc przeplyw jest pewnie polowe mniejszy. Dziękuję za trafne uwagi :-) Wieczorem zrobię rewolucje w filtrach...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja pisałem w innym temacie, że są delikatne, na podstawie własnych obserwacji. Jako początkujący (kilkanaście lat temu), dwa razy robiłem podejście do tej ryby i w obu przypadkach przy niewielkim pogorszeniu się parametrów wody te ryby padały jako pierwsze. Demasoni może także sprawiać problemy jeśli chodzi o dobór odpowiedniej diety. W wielu opisach wyczytałem, że jest to ortodoksyjny roślinożerca. Agresja, o której wspomniał Andrzej, zbyt mały zbiornik, źle dobrana reszta obsady (ryba stadna) powodują, że chyba w nie tylko mojej opinii, nie jest to ryba dla początkujących. Szkoda, że nie jest już aktywny na forum @SlavekG o ile pamięć mnie nie myli, miał piękne Demonarium coś ponad 800l. Ale są @_BM_ @Gonera1992 którzy z powodzeniem hodują ten gatunek (też w dużych baniakach) może podzielą się swoimi spostrzeżeniami.
    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.