Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak,  spirulina jest zielona. NLS Cichlid Formula występuje w jednym rozmiarze 1mm, ten 0,5mm to nie wiem co to jest. Chyba, że NLS wprowadził nowy rozmiar Cichlid Formula.

Potwierdzam słowa Andrzeja,  Tropical kryl nie jest najlepszy dla mbuny. 

Opublikowano
8 godzin temu, AndrzejWalb napisał:

Kryl Tropicala jest wysoko białkowy i dlatego często stwarza problemy dla roślinożerców i wszystkożerców. Moje ryby miały przez niego bloat . Trzeba naprawdę z nim bardzo uważać.

Potwierdzam że z krylem Tropicala trzeba bardzo uważać bo łatwo można przeholować...

Osobiście nie miałem z nim kłopotów(raz miałem chyba 2 zgony młodych ryb ale nie wiadomo czy to była akurat zasługa krylla bo poza tymi dwoma zgonami ryb kolejnych nie było więc to może odosobniony przypadek) bo podawałem go zawsze rano młodym rybkom(2-4cm) jak i dorosłym 1 w tygodniu(czasami zdarzało się 2 razy)  ale mniejszą dawkę niż w przypadku innych podawanych pokarmów..

7 godzin temu, rafalniski napisał:

Ok, czyli odstawiam kryl, tylko nie pamiętam który jest który ;) 
20170714_233118.thumb.jpg.1aa2445b1c4ae2ef5d4733b6ebd2f03c.jpg
Ten po lewej ma kolor brązowy a ten po prawej jest ciemno zielony.
Z tego co pamiętam to kryl jest chyba ten z lewej a spirulina z prawej? Zgadza się?

Z fotki wygląda że z lewej to kryl a z prawej spirulina...

Osobiście sugerował bym kryl podawać (w mniejszej dawce niż np.spirulinę) tylko rano 1-2 razy w tygodniu(np.poniedziałek/czwartek) a resztę diety oparł bym na spirulinie...

1 godzinę temu, Mortis napisał:

NLS Cichlid Formula występuje w jednym rozmiarze 1mm, ten 0,5mm to nie wiem co to jest. Chyba, że NLS wprowadził nowy rozmiar Cichlid Formula.

Ten w rozmiarze 0,5mm to jest NLS Small Fish Formula którego używam ( @AndrzejWalb też go posiada).Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego pokarmu bo nie miałem z nim najmniejszego problemu przy karmieniu młodych ryb jak i dorosłych...Pokarm zawiera lekkostrawne białko pochodzące z antarktycznego kryla oraz śledzia...

Oprócz tego Small Fish Formula używam też NLS Cichlid Formula w rozmiarze 1mm...

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie wiem o co Wam chodzi i co musieliście zrobić z tym krylem od Tropicala, że aż tak przed nim ostrzegacie... Podawałem ten pokarm i absolutnie nic złego się nie działo, a ryby zajadały, że hej...

Opublikowano
10 godzin temu, rafalniski napisał:

Tydzień temu wpuściłem do akwarium rybki kupione u pana Jacka z Żor w składzie: Pseudotropheus Saulosi, Iodotropheus Sprengerae, Cynotilapia Afra Jallo reef, Melanochromis maingano.
Obecnie jest ich w sumie ok 45 maluchów 3-5 cm (do późniejszej redukcji).
Na forum wyczytałem, że dobrze jest na początku karmić rybki tym samym pokarmem co hodowca.
Zdecydowałem się więc na zakup 4 rodzajów pokarmu (po 100 g każdy): Spirulina granulowana (jakaś firma belgijska), Kryl granulowany, Tetra Pro Algae i Tropical Malawi Mix.
Pan Jacek zalecał karmienie 3 razy dziennie przez 7 dni w tygodniu: rano granulat (na zmianę jednego dnia spirulina drugiego kryl), po południu i wieczorem na zmianę algi i mix.
Stosowałem się do zaleceń hodowcy i wydaje mi się, że przez ten tydzień rybki trochę urosły, ale przy tym znacząco pogorszyły się parametry wody.
Jedno z przypuszczeń to podejrzenie o przekarmienie ryb i stąd mój post w tym dziale :)
Czy waszym zdaniem mam właściwie dobrany pokarm, czy powinienem może wprowadzić jakieś zmiany w diecie moich podopiecznych, np. zmienić częstotliwość karmienia i/lub dodać jakiś pokarm premium?
Nie chciałbym jednak robić rewolucji, wywalić cały zakupiony pokarm i kupować nowy, ale raczej wprowadzać zmiany stopniowo.

Zapomniałem odpowiedzieć Tobie na tego posta :) 

Moim zdaniem na początek te pokarmy co posiadasz masz ok ale wiadomo zmiana na inne pokarmy jakości premium też wchodzą w grę jak rybki bardziej podrosną...Na razie bym pozostał przy tych pokarmach co posiadasz bo też z drugiej strony szkoda ich wyrzucać a po fotkach widać że masz zapas ;) 

Jedynie co bym zrobił w twoim przypadku to karmił bym ryby tylko 2 razy dziennie z tym tak jak w wcześniejszym poście pisałem kryl podawałbym 1-2 razy w tygodniu(poniedziałek/czwartek) zawsze rano a resztę podawał bym spirulinę w granulacie...Wieczorem Tetra Pro Algae na zmianę z Malawi Mixem...

 

Opublikowano

Masz więc podobne zdania kolegów co i moje wątpliwości wyrażone i innym twoim temacie.

Myślę że problem nie leży w tym że kryl granulowany nieznanej marki jest zły .

Doświadczony hodowca z tym sobie radzi bo wie .

Młodzianek:D najczęściej granulaty przedawkuje a  wysokobiałkowe ciężkostrawne pokarmy traktuje tak samo jak te doskonale zbilansowane dla młodych rybek.

Dlatego więc raczej świeżakom proponujemy płatki a nie granulaty i pokarmy lekkostrawne

Posłuchaj więc rad bardziej doświadczonych.

 

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, deccorativo napisał:

Młodzianek:D najczęściej granulaty przedawkuje a  wysokobiałkowe ciężkostrawne pokarmy traktuje tak samo jak te doskonale zbilansowane dla młodych rybek.

W tym tkwi cały problem że własnie z krylem łatwo przeholować a szczególnie podając go codziennie jak podejrzewam nieświadomie ;) 

Moim zdaniem jak kolega skróci podawanie pokarmów do 2 razy dziennie+ resztę co napisałem w poście nr.14 to będzie lepiej niż dotychczas a i z czasem parametry wody też się ustabilizują...

Edytowane przez egon44
Opublikowano
9 godzin temu, rafalniski napisał:

A co do Naturefood Premium Cichlid - to M jest przeznaczony dla ryb powyżej 8 cm, więc dla moich maluchów lepszy będzie chyba rozmiar S?

...oczywiście kup jak coś S. Aczkolwiek gdybyś miał już dorosłe osobniki to M  też będzie dobra. Ale zapomniałem ,że masz młode ryby.

 

9 godzin temu, rafalniski napisał:

Ok, czyli odstawiam kryl, tylko nie pamiętam który jest który

..koledzy już Ci na podstawie zdjęcia wyjaśnili , który pokarm jest który. Ja tylko dodam ,że mięsny od roślinnego w takich okolicznościach jak u Ciebie ,że jest pokarm bez opisu to zawsze poznasz po tym ,że mięsny ma odcienie brązowego , czerwonego  a roślinny ma odcienie zielonego , zielonoszarego.

Z Krylem  możesz zrobić tak jak napisał @egon44 czyli zminimalizuj dawki ilościowo i częstotliwość podawania. Ale powiem szczerze, że ja bym go jednak wymienił. Bo tak jak napisał @deccorativo  łatwo wtedy o przekarmienie nim bo dla każdego szczypta oznacza co innego. Co zrobisz to decyduj sam...My tylko podzieliliśmy się swoim doświadczeniem z tym pokarmem.

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem w pierwszym poście pokarm kupiłem od hodowcy i więc nie miałem wpływu na to czy jest w granulacie czy w płatkach :) 
Pytałem hodowcę ile czego podawać i wydaje mi się, że rybki dostają nawet mniej niż było zalecane :) 
Nie podawałem krylu codziennie ale co drugi dzień na zmianę ze spiruliną, czyli jednego dnia kryl, drugiego spirulinę, potem kryl itd. :) 
Zapas pokarmu mam pewnie na pół roku więc szkoda go będzie wywalić :) 

Chciałbym jednak wzbogacić dietę rybek w lepszy pokarm i podawać go na zmianę z tym co już mam
Rozważam dokupienie Naturefood Premium Cichlid S oraz NLS Small Fish Formula lub Cichild Formula.

New Life Spectrum CICHLID Formula w rozmiarze 0,5 mm jest dostępna w Malawi Śląsk: http://allegro.pl/new-life-spectrum-cichlid-formula-250g-najtaniej-i6886319184.html

Edytowane przez rafalniski
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, rafalniski napisał:

Zapas pokarmu mam pewnie na pół roku więc szkoda go będzie wywalić :) 

Chciałbym jednak wzbogacić dietę rybek w lepszy pokarm i podawać go na zmianę z tym co już mam
Rozważam dokupienie Naturefood Premium Cichlid S oraz NLS Small Fish Formula lub Cichild Formula.

Osobiście odradzam . Dlaczego? Dlatego ,że musisz pamiętać ,że Kryl jest naprawdę wysoko białkowy . NLS jest tak zbilansowany ,że przy swoich roślinożercach i wszystkożercach  nie ma potrzeby go łączyć jeszcze z pokarmem wysokobiałkowym. Tak samo Naturefood. Gdybyś miał ryby sensu stricto  mięsożerne wtedy OK. Krila nie musisz wyrzucać..możesz  później w jednym pudełku wymieszać np. ze spiruliną. Z  tym ,że nie znasz pewnie faktycznego terminu ważności . Ale zawsze możesz komuś sprzedać,podarować , oddać do zoologa itp. Jeżeli będziesz podawać to zwróć potem uwagę na odchody..jak się pojawią długie , koloru pokarmu to znaczy ,że przekarmiasz niekoniecznie ilościowo ale zawartością właśnie białka.

Może niejasno napisałem ,że odradzam. Odradzam ale łączenie Kryla z tymi pokarmami z powodów jak wyżej napisałem. Jak nie będziesz podawać Kryla to oczywiście wtedy jak najbardziej warto dokupić któryś z tych pokarmów.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

Na myśli miałem odstawienie krylu i dodanie tych dwóch pokarmów premium.
Żona od rana lata za mną z odkurzaczem i pewnie dlatego mam problem z wysłowieniem się :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.