Skocz do zawartości

Parametry wody Robson79

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Akwarystyką zajmuję się od wielu lat i muszę przyznać że zawsze mierzyłem parametry wody testami paskowymi... 

Aktualnie przygotowuję się do założenia akwarium malawi 375l ( kompletuję sprzęt ?) i odkąd trafiłem na to forum dużo czytam i chcę założyć akwarium jak należy... Zakupiłem polecane testy JBL i właśnie wykonałem pomiar swojej kranówki. Czekałem za testami żeby dowiedzieć się jakiego typu ustrojstwo do nalewania kranówy zamówić  (dodam tylko że w bloku w którym mieszkam mamy własną stację uzdatniania wody).

Oto wyniki:

Ph (3,0-10) -  ok 7

Ph (7,4-9,0) - poniżej 7,4

NO2 - poniżej 0,01

NO3 - minimalnie powyżej 1

NH4 - ok 0,1

KH -20

GH - 1?

Nie jestem pewien wyników KH gdyż po 20 kropli zrobił się kolor żółty oraz GH (brak instrukcji) po dodaniu 1 kropli woda zrobiła się zielonkawa...

Co o tym sądzicie?

K

Opublikowano
23 minuty temu, Robson79 napisał:

Co o tym sądzicie?

Robisz ustrojstwo wersja I

Sądzę że macie na całym bloku założony zmiękczacz wody  który podmienia ci jony wapnia i magnezu jonami sodu.

Ponieważ test GH mierzy właśnie sumę jonów wapnia i magnezu to ci pokazuje twardość ogólną  GH - 0-1 dH . Tak na prawdę masz wysoko zmineralizowaną wodę zapewne powyżej poziomu KH czyli powyżej 20 tylko test tego nie pokazuje.

Woda jak najbardziej nadaje się do Malawi bo pozostałe makro i mikro elementy są wysoko.

Po przeszczepie biologii ( sądzę że masz jakieś stare akwarium z  1 litrem ceramiki )  odczekaj ze dwa dni i wpuszczaj ryby.

Jeśłi wszystko zlikwidowałeś to  śmiało to opisz ze szczegółami co zrobiłeś i jak. Możliwe że odzyskamy utraconą biologię.

Opublikowano
22 minuty temu, deccorativo napisał:

Robisz ustrojstwo wersja I

Tak też zrobię ?

22 minuty temu, deccorativo napisał:

Po przeszczepie biologii ( sądzę że masz jakieś stare akwarium z  1 litrem ceramiki )  odczekaj ze dwa dni i wpuszczaj ryby.