Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

 

Kaseciak AllinOne według projektu Decco na falowniku jvp102 

20170105_095708.jpg.5e7b512d81693ee94345666b6ac28175.thumb.jpg.c7bec368ed1b93bde5382a77da55bfec.jpg

 

DSC_0254.thumb.JPG.c6061161a4c051a5c5a5547aac0b174c.JPG

 

DSC_0255.thumb.JPG.3d0cda966baaffa6571f612c0da922f1.JPG

DSC_0256.thumb.JPG.c7192b508bd6fdfe456aaa779d3c598e.JPG

DSC_0257.thumb.JPG.d777549bab3f6318318f83d73cdd5020.JPG

DSC_0258.thumb.JPG.222ac5c8cfb48d5f0a9d223dda9e2499.JPG

DSC_0260.thumb.JPG.c07c4a869b7c6a07166378a43425f931.JPG

Wklejona komora TMBT przelew górny 10cm(według starego projektu) 

DSC_0262.thumb.JPG.451cf6cfdac237d0524d72dfbf5ccf91.JPG

DSC_0263.thumb.JPG.9eff633ea44578f1a806c891f50f9831.JPG

DSC_0265.thumb.JPG.00443704846ca0e6832f77ef64f62f51.JPG

DSC_0268.thumb.JPG.69e028d64654085ebb6adc1fca18e8ce.JPG

DSC_0271.thumb.JPG.138883aca0c95e1aa20f9114694ba9bd.JPG

 

 

Taki mały wspornik trzeba dodać bo inaczej pcv się wygina i przytyka zasys. DSC_0289.thumb.JPG.44db52191a9d1447b6ad2719d011e446.JPG

DSC_0292.thumb.JPG.733c53f2d263d0c0ad8dd288a4a84137.JPG

 

 

DSC_0294.thumb.JPG.cea20880058d70dd68b71111614119a9.JPG

Przy plecach też dodałem wspornik by pcv się nie wyginało.

 

DSC_0299.thumb.JPG.f1faca1c6ae90920d2016d2721bf9112.JPG

Włożone do starego akwa na próbę... 

 

 

A tak zamiata :)DSC_0301.thumb.JPG.59036b663d2c3b727edb9ae969165526.JPG

DSC_0305.thumb.JPG.1f9e67c08b370c9e99614cf43521c1f0.JPG

 

Wymiar zewnętrzny: 258mm x 221mm x h

h = wysokość wewnętrzna zbiornika od dna do wzmocnienia wzdłużnego -100mm 

Formatki potrzebne do budowy:

Przód + tył:  252 x h   2szt 

Boki: 221 x h   2szt 

TMBT: 252 x ( h - 100 )

Przegroda: 250 x ( h - 50 ) 

Dno: 258 x 221

Prowadnice: 100 x h   (wyjdzie 8 prowadnic 10mm + 20mm zapasu na wsporniki ) 

Gąbka: 250 x 50 x h

Edytowane przez lukas1987
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wystarczy dodać wsporniki i nic się nie ugina.

Szczelinę będę dobieral już w docelowym akwa.

Na tą chwilę zasys ma 5mm czyli około 12,6 cm ^2 spadek w komorze śmieciowej 1cm a w komorze pompy 3 cm

Testowane  na samej gąbce bez mediów filtracyjnych (pewnie trzeba będzie powiększyć zasys )

Edytowane przez lukas1987
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Zygi napisał:

Ta komora na TMBT jest przed gąbką?

Tak, ale jeszcze tego nie testowałem i nie wiem, czy nie będzie za szybko zatykać gąbki. 

Edytowane przez lukas1987
Opublikowano
17 godzin temu, deccorativo napisał:

... będę kleił dwa kaseciaki uniwersalne jeden na jvp102 a drugi na sobo wp300m

 

 

 

no właśnie ja też przymierzam się do turbo opartym na wp300m (niby 7500 / 10W) - chętnie zobaczę jak to wykonałeś :-)

inna budowa niż jvp102 będziesz zaklejał też żeberka czy też jakąś mufa by uszczelnić i dopasowac do kasety?

To będzie projekt dla kogoś z rodziny, dla mnie zby mocny falownik. Do mojej 200l potrzebny mniejszy,

musze zobaczyć jak wygląda aquael reef circulator 4000.  Sik 4000 a pobór 4,2 W (podobno cichy) tylko ta budowa wylotu....

 

 

Opublikowano

lukas jeśli masz jeszcze  zestawienie wymiarów zamawianych formatek to bardzo proszę wklej pod tymi fotkami.

zaraz będą prosić by wyliczać . te usztywnienia są bardzo potrzebne bo to w szczelinie wlotowej powinno dodatkowo dystansować kosz na TMBT . Jak włożysz TMBT to nie może zgniatać komory.

Już wiem że przegrodę stałą z przelotem górnym będę robił nie 10cm od góry na 3l TMBT ale taką by weszło tylko 1- 1,5l TMBT + grzałka w komorę czyli od dna będzie tylko na wysokość 16-23 cm

Opublikowano

temat już jest i wystarczy jak moderator przeniesie ten wpis lukasa i następne.

Falownik Sobo WP300M mnie zaskoczył dojrzałością konstrukcji.

Przesunięto uzwojenie z osi wirnika w dól przez co od tyłu falownik poza typowym zasysem z boków zyskał  ogromny zasys tylny

tak to wygląda  patrząc od tyłu.

20170318_150246.thumb.jpg.ad6136458667a6938469c1cc4ab56b7d.jpg

natomiast od przodu szukam rozwiązania by w tych żeberkach zamontować taką łopatkę kierunkową jak ma np AqC - obracając ją można kierować strumień w dowolnym kierunku nie tłumiąc zbytnio przepływu.

20170318_150353.thumb.jpg.bf6582f6e8bcdb3b5d5fc596710661e3.jpg

We wtorek próby wodne i porównanie jvp102 - 5000l/h 12W z tym Sobo WP300M - 7500l/h 10W  te Sobo to zupełnie inna konstrukcja łącznie z wirnikiem. zobaczymy co to robi.

Opublikowano

moim zdaniem ten sobo wp300 daje radę i nie jest taki głośny

widziałem jak działa w akwa 2,5 m jak na 10W przyzwoity

ja mam tez wp50  3000 / 3W  podobna konstrukcja, tylko dobrze trzeba coś dopasować by pracował w kaseciaku

 

Opublikowano
1 godzinę temu, deccorativo napisał:

lukas jeśli masz jeszcze  zestawienie wymiarów zamawianych formatek to bardzo proszę wklej pod tymi fotkami.

Zrobione ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.