Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, egon44 napisał:

Pomijam już kwestię kolorystyczną bo to też zależy od naszego gustu...

.....a potem od oświetlenia pod którym będzie.  Zobacz na mój Kreisell . Jest szaro - bialy przy 18000K  w przy 6500K był właśnie taki żółty jak Henryk pokazał na zdjęciu.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 minuty temu, AndrzejWalb napisał:

.....a potem od oświetlenia pod którym będzie.  Zobacz na mój Kreisell . Jest szaro - bialy przy 18000K  w przy 6500K był właśnie taki żółty jak Henryk pokazał na zdjęciu.

No masz rację Andrzeju.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No zobaczymy jak się będzie sprawował ten piasek w akwarium.

Teraz gdy akwarium już zalane od tygodnia i dojrzewa to szkoda mi coś kombinować z wymianą piachu na inny.

Może nie będzie tak tragicznie, wszystko się okaże z czasem podczas użytkowania baniaka.

Opublikowano
44 minuty temu, Kubeq napisał:

No zobaczymy jak się będzie sprawował ten piasek w akwarium.

Teraz gdy akwarium już zalane od tygodnia i dojrzewa to szkoda mi coś kombinować z wymianą piachu na inny.

Może nie będzie tak tragicznie, wszystko się okaże z czasem podczas użytkowania baniaka.

 

41 minut temu, luck83 napisał:

Też już mam zalany ten piach u siebie i nie ruszam tego. Czas pokaże jak to będzie działało z rybami.

A czy według was koledzy ten nowy piach ma ostre końce w porównaniu do np Kreisela?

Opublikowano

Nie jestem doświadczonym akwarysta, ale organoleptycznie porównując, ten piach na pewno jest inny "w dotyku", niż Kreisel.
Myślę że może mieć nieco bardziej wyraziste kontury, ale czy ostre...? Moim zdaniem nie.

Opublikowano

Ja nie jestem w stanie porównać bo poza tym innego nie używałem wcześniej.

Dla mnie w dotyku piach jak piach, tak na oko nie zauważyłem by coś z nim było nie tak.

Opublikowano

Pomijam dywagacje kolorystyczno oświetleniowo  kontynentalne bo to kwestia gustu i tradycji polskich wyrobów..

Informuję jak wygląda ten piasek w porównaniu do Kreisella 099  w świetle słonecznym czyli ok 6500K i koniec. Wiadomo że przy 3000K będzie żółty a przy 18000K niebieski.

Trochę śmieszne te wasze oczekiwania jak się sprawdzi na rybach - co powiedzą wam że kaleczy im wewnątrz pysk i skrzela.

Jakby to było akwarium z neonkami to bym nie pisał że to mielona skała kwarcowa a nie piasek.

U nas każdy doświadczony akwarysta malawijski wam napisze że mielona skała bez względu czy to czarna bazaltowa czy inszego koloru się nie nadaje bo ma ostre krawędzie i kaleczy ryby od wewnątrz bo zawsze go mielą w pyskach.

Teraz pytacie czy tylko troszke ostry czy tak bardziej ostry.

Moim zdaniem za ostry i koniec.

Foto piasku Kreisell 099 z bliska ;)

piasek.jpg.89e36aac9d637bdd1d8427390a6ea694.jpg

 

tak samo z bliska ta mielona skała kwarcowa

piaasej.jpg.ff12cb44c29c6db7048e44d7b011f33f.jpg

 

o czym tu dyskutować

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Zadam pytanie w stylu "zaczepnej salwy z armaty" ;) - Czy w naturze, ryby zawsze mają idealnie okraglutki piasek frakcji 0,8-1,2mm, bez jakichkolwiek niespodzianek i zanieczyszczeń...?
Myślę że nie. Owszem, należy dążyć do zapewnienia rybom jak najlepszych warunków.. Ale w przypadku tego piasku nie wyrokujmy, może nie będzie tak źle, jak by wskazywała pewna logika.

Może zadajmy pytanie, dla zaspokojenia wiedzy, w jakiej technologii produkuje ten piasek?

(jak go pozyskuje)

Proszę też nie zrozumieć nie właściwie mojej powyższej wypowiedzi.
Nie chodzi o to, aby potraktować ryby jako króliki doświadczalne, , ale o to, że ten piasek okaże się mam nadzieję dla nich dobry a nasze obawy niezasadne.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, luck83 napisał:

Czy w naturze, ryby zawsze mają idealnie okraglutki piasek frakcji 0,8-1,2mm, bez jakichkolwiek niespodzianek i zanieczyszczeń...?

...nie , nie mają. 0.8 - 1.2  to gradacja taka , która w naszych zbiornikach dla naszego komfortu estetycznego  nie powoduje zmętnienia wody takiego jak w jeziorze. Nikt nikomu nie zabrania gradacji o wiele mniejszej ale niech nie liczy na to ,że będzie miał wodę kryształ w akwarium.

 

11 minut temu, luck83 napisał:

Ale w przypadku tego piasku nie wyrokujmy, może nie będzie tak źle, jak by wskazywała pewna logika.

...to nie jest wyrokowanie. Po prostu poleca się piasek ,który jest sprawdzony a nie piasek ,który być może będzie OK. Osobiście, gdybym miał wybrać sprawdzony a ryzykować taki ,który ewentualnie może być OK  a z założenia nie będzie, bo ma ostre ranty wybrałbym ten sprawdzony. Tu nawet nie chodzi o wyrokowanie a o doradzenie czegoś do czego mamy przekonanie. Jeżeli Wsze ryby nie będą się nim okaleczać i stwierdzicie ,że wszystko jest OK to jak najbardziej te rady będą słuszne.

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.