Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam jestem nowym użytkownikiem portalu i mam takie pytanie posiadam w  baniaku 375l filtr Tetry EX 1200 jako biologa z zainstalowanym prefiltrem narurowym z nawiniętą włukniną dodatkowo cylkulator ( falownik) blau 4000 lecz moje pytanie brzmi czy mogę dołożyć drugi filtr fluval 205 i zrobić z niego typowo biologa w połączeniu z skimerem by nie zaciągał wiele syfu do środka a ex 1200 zmienić już bez prefiltra na typowego mechanika czy moja kombinacja przyniesie mi jakieś korzyści 

Opublikowano
53 minuty temu, kacper napisał:

witam jestem nowym użytkownikiem portalu i mam takie pytanie posiadam w  baniaku 375l filtr Tetry EX 1200 jako biologa z zainstalowanym prefiltrem narurowym z nawiniętą włukniną dodatkowo cylkulator ( falownik) blau 4000 lecz moje pytanie brzmi czy mogę dołożyć drugi filtr fluval 205 i zrobić z niego typowo biologa w połączeniu z skimerem by nie zaciągał wiele syfu do środka a ex 1200 zmienić już bez prefiltra na typowego mechanika czy moja kombinacja przyniesie mi jakieś korzyści 

Witaj!

Fluval 205 jak najbardziej nadaje się na biologa.

Co do Tetry ex 1200 to jako mechanik może się nie sprawdzić ale jak piszesz że posiadasz też falownik to może że tak powiem na styk starczy...Zobaczysz jak będzie w praktyce ;) a potem ewentualnie pomyślisz o mocniejszym filtrze zewnętrznym jako mechaniku np takim o przepływie 2000l/h ...

Opublikowano
44 minuty temu, kacper napisał:

czy z fluvala usunąć gąbki i zasypać go pod korek ceramiką 

Ja bym zostawił gąbki oraz z Tetry przerzucił bym góra 1l ceramiki,którą bym po równo rozłożył do wszystkich koszy w kubełku...Oczywiście obowiązkowo prefiltr(gąbka) na zasysie Fluvala...

Opublikowano

Fluval 205 to mały i stosunkowo słaby filtr, więc ja bym nie zagłuszał przepływu w tym filtrze gąbką w  koszyku, zwłaszcza, że 4 gąbki znajdują się w bocznej ramce.

Na chwilę obecną wsypałbym do dwóch koszyków ceramikę, ale nie na maksa,  żeby nie zagłuszyć za bardzo przepływu, a jeden kosz pozostawił pusty (z możliwością wykorzystywania jako rezerwowego miejsca na dodatkowe złoża wedle potrzeb np. absorber azotanów lub fosforanów). Tak jak Kolega powyżej proponuje na zasys założyć gąbkę.

Opublikowano
5 minut temu, Post_Mortem napisał:

Fluval 205 to mały i stosunkowo słaby filtr, więc ja bym nie zagłuszał przepływu w tym filtrze gąbką w  koszyku, zwłaszcza, że 4 gąbki znajdują się w bocznej ramce.

Z całym szacunkiem Marcinie,ale w przypadku filtra biologicznego to nawet z gąbkami z zestawu+1l ceramiki będzie ok,nawet jeśli przepływ w nim będzie wynosił połowę przepływu niż deklarowany przez producenta(zapewne bez złoża)...

Opublikowano

jak dotąd przed biologiem zastosowałem coś takiego dlatego chciał bym by ta tetra chodziła bez oporów spróbuje w tetrze zostawić same gąbki by działała jako mechanik a fluval zrobie na biologa 

493445186_1_1000x700_filtr-tetratec-ex-1200-tomaszow-mazowiecki_rev001.jpg

Opublikowano (edytowane)

 

47 minut temu, egon44 napisał:

Z całym szacunkiem Marcinie,ale w przypadku filtra biologicznego to nawet z gąbkami z zestawu+1l ceramiki będzie ok,nawet jeśli przepływ w nim będzie wynosił połowę przepływu niż deklarowany przez producenta(zapewne bez złoża)...

Zgadzam się z Tobą Andrzeju. Ja nie prowadziłem polemiki z Tobą tylko pisałem do autora wątku bo z tego co zrozumiałem (może błędnie) nie chodziło o  gąbki w ramce, które są standardowym elementem wyposażenia filtra (i powinny tam być bo tego miejsca i tak się nie wykorzysta na bioceramikę) tylko o opcjonalne gąbki w koszyku (tzw. Biofoam). Fluval standardowo do zestawu daje jako jedno z wypełnień bioceramikę w ilości 2 małych  opakowań  (nie wiem ile to jest w przeliczeniu na litry) a  każde z opakowań  zajmuje mniej więcej  połowę jednego  koszyka). Wydaje mi się, że nasze sugestie są zbieżne odnośnie ilości złoża, a jedynie mamy inną koncepcję ich rozmieszczenia  :-) Tak w ramach ciekawostki to Fluval podaje wydatek pompy filtra, jak i przepływ filtra przy założeniu, że obydwa węże są równej długości. W przypadku Fluvala 205 jest to odpowiednio: 680 l/h i 420l/h. 

Edytowane przez Post_Mortem
Opublikowano

Jeśli już to zostaw ten korpus mechaniczny przed tetrą,a w tetrę zostaw całkowicie pustą bez gąbek...

2 minuty temu, Post_Mortem napisał:

Zgadzam się z Tobą Andrzeju. Ja nie prowadziłem polemiki z Tobą tylko pisałem do autora wątku bo z tego co zrozumiałem (może błędnie) nie chodziło o  gąbki w ramce, które są standardowym elementem wyposażenia filtra (i powinny tam być bo tego miejsca i tak się nie wykorzysta na bioceramikę) tylko o opcjonalne gąbki w koszyku (tzw. Biofoam). Fluval standardowo do zestawu daje jako jedno z wypełnień bioceramikę w ilości 2 małych  opakowań  (nie wiem ile to jest w przeliczeniu na litry) a  każde z opakowań  zajmuje mniej więcej  połowę jednego  koszyka). Wydaje mi się, że nasze sugestie są zbieżne odnośnie ilości złoża, a jedynie mamy inną koncepcję ich rozmieszczenia  :-) Tak w ramach ciekawostki to Fluval podaje wydatek pompy filtra, jak i przepływ filtra przy założeniu, że obydwa węże są równej długości. W przypadku Fluvala 205 jest to odpowiednio: 680 l/h i 420l/h. 

Widocznie się nie zrozumieliśmy w kwestii wyposażenia filtra w gąbki,bo myślałem że tylko te boczne wchodzą w zestaw...

Tak czy inaczej sprawa jest wyjaśniona ;) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.