Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i ruszyło, z problemami ale jedzie. Filtracja (dwa kubełki ze wspólnym prefiltrem) jednak nie zdała egzaminu. Zostawiłem prefiltr przy biologicznej tetrze, która okazało się ma jakiś wyciek i stoi tymczasowo w misce, będzie trzeba powymieniać uszczelki. Natomiast jbl e1501 jedzie ostro, ale coś głośno jakby się zapowietrzał, przy wcześniejszych próbach był bezszelestny, nie wiem jaka może być przyczyna.

Dnia 12.03.2017 o 08:41, deccorativo napisał:

dajesz dawkę testową a nie startową czyli 1ml WA na 400l wody netto - powinno wyjść po 1 minucie w baniaku tak NH4 ok 0,4 ppm i po 12h widzisz w testach na 100% czy masz biologię czy jej nie masz. 

Dawka testowa WA w ilości 0,5ml zapodana wczoraj. Przed chwilą wykonałem pierwsze testy :

ph - 7,6

NH4 - 0,05

NO2 - 0,025-0,05

NO3 - 0,5-1,0

Opublikowano
44 minuty temu, sambor napisał:

Przed chwilą wykonałem pierwsze testy :

ph - 7,6

NH4 - 0,05

NO2 - 0,025-0,05

NO3 - 0,5-1,0

Testy parametrów wody robi się w przechodzącym świetle dziennym,bo to daje nam najbardziej wiarygodny wynik do odczytu...

  • Dziękuję 1
Opublikowano

sambor możesz uzupełnić swój profil o takie pierdoły jak wymiary baniaka litraż bo nie mam zamiaru szukać po wszystkich twoich postach. wlałeś o,5ml WA to znaczy wody 200l ?

Jeśli za dnia wynik NH4 się potwierdzi że jest 0,05ppm  po wlaniu wczoraj WA to:

- albo nie umiesz zrobić dokładnie wg instrukcji testu JBL NH4 - najczęściej zapomina się o tych 15 minutach odczekania by porównać kolor na skali

- albo masz zwietrzałą WA co się często zdarza  przy zakupach w Leroyu

- albo masz ten walnięty test JBLa serii 010  który był wadliwy i nigdy nie pokazywał amoniaku  nawet jak nos wykręcało.

Weryfikacja co jest nie tak:(

do dowolnego naczynia nalać dokładnie 2l wody z kranu i wpuścić tylko 1 kropelkę WA zamieszać i pobrać próbkę do badań.

Musi wyjść wynik po 15 minutach na koniec skali JBL - jak nic nie wskazuje - to test zły jak wskazuje mniej niż 5ppm to zwietrzała WA i trzeba proporcjonalnie więcej wlać by wynik wyszedł u ciebie 0,4ppm NH4

Opublikowano
14 godzin temu, deccorativo napisał:

sambor możesz uzupełnić swój profil o takie pierdoły jak wymiary baniaka litraż bo nie mam zamiaru szukać po wszystkich twoich postach. wlałeś o,5ml WA to znaczy wody 200l ?

Mój baniak to 257 litrów, odliczając piach i kamloty (20%) to zostaje około 205 litrów netto. Dałem 0,5 ml WA, testy wykonałem prawidłowo. Przy świetle sztucznym jak i naturalnym NH4 wyszło 0,05.

14 godzin temu, deccorativo napisał:

Weryfikacja co jest nie tak:(

do dowolnego naczynia nalać dokładnie 2l wody z kranu i wpuścić tylko 1 kropelkę WA zamieszać i pobrać próbkę do badań.

Musi wyjść wynik po 15 minutach na koniec skali JBL - jak nic nie wskazuje - to test zły jak wskazuje mniej niż 5ppm to zwietrzała WA i trzeba proporcjonalnie więcej wlać by wynik wyszedł u ciebie 0,4ppm NH4

Wykonałem taką próbę, przy świetle sztucznym niestety i wykazało ponad 4, ale według mnie jeszcze nie 5. Czyli wskazuje to na zwietrzałą wodę? Jeśli tak to jaką dawkę zastosować na mój litraż? 

Opublikowano

Hej, hej pomożecie coś w tej sprawie z WA? Nie wiem czy czekać, czy zakupić nową WA (ale może też będzie zwietrzała), czy wlać kolejną dawkę (ale jaką?).

 

Opublikowano

sambor nie  ma co kupować nowej WA . jakiś kit ci wychodzi . wlałeś dawkę 0,5ml na 200l wody i nic nie pokazało tylko 0,05ppm

 a powinno pokazać 0,4ppm ale jak zrobiłeś weryfikację to wyszło 4ppm na 6ppm jakie powinno pokazać czyli WA  tylko nieco zwietrzała i ma moc na 60%  i w pierwszym pomiarze powinno ci wyjść  ok 0,2ppm.. nie wiem co żle robisz z tymi pomiarami.

wlej znowu 0,5ml i zmierz czy dalej jest 0,05ppm NH4 - lej dotąd aż pokaże 0,4ppm

Opublikowano

Dolałem 0,5 ml WA i NH4 pokazało 0,2ppm, dodam jeszcze raz 0,5 ml WA zrobię test jutro przy świetle dziennym. Co dalej jeśli dotrę do tajemniczej wartości 0,4ppm?

Opublikowano

Beznadzieja mogło to 0,2ppm NH4 zostać

chodziło o to byś zmierzył po wlaniu WA ostateczny poziom NH4 a nie jutro.

Jutro będzie futro.

By zorientować się czy po dawce testowej WA biologia jest czy jej nie ma trzeba od razu po wlaniu zmierzyć NH4 i NO2 oraz NO3 jako wartości startowe  a nie na drugi dzień .

Bo jeśłi biologia jest to już po 12h  powinien być wyrażny wzrost NO2 od tego poziomu jaki był po wlaniu WA .

Od razu po 12-24h powinien znikać NH4 , NO2 bardzo mocno wzrosnąć a jednocześnie od razu powinien wzrastać także NO3.

coż mam powiedzieć:(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.