Skocz do zawartości

co to za glon i jak z nim walczyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, darkon napisał:

Przy takich sinicach i pustym zbiorniku to szkoda czasu na zabawę w zwalczanie. Zawartość zbiornika wywalić. Umyć i porządnie odkazić zbiornik i wszystkie sprzęty. Nowy piach, kamienie i wkłady do filtrów i start wszystkiego od początku według wskazówek z forum i będzie dobrze.

Kolejna taka porada. Nie rozumiecie, że sinice to nie zaraza, która się przenosi z akwarium do akwarium. Jeśli są warunki sprzyjające ich rozwojowi, to będą w każdym akwarium i w każdym akwarium w końcu zanikają. Tak na marginesie, to są w każdym akwarium (również teraz u Ciebie darkon), ale właściwe warunki uniemożliwiają ich rozwój. W jeziorze, czy w morzu też dochodzi do ich rozwoju, gdy warunki im na to pozwalają. Żadne wybielacze nie pomogą, jeśli nie wyeliminuje się przyczyn. Sinice są przypadłością młodych baniaków. Masz cały czas nie ustabilizowany baniak, poczytaj o tym wszystkim tak jak radził deccorativo, a póki co, to zaciemnij akwarium (może wystarczy nie włączanie światła), wyłącz grzałkę i niech filtracja cały czas chodzi.

Edytowane przez pozner
Opublikowano
To nie zaraza, ale walka z nimi w takim stadium będzie trwała dłużej niż zwykły reset zbiornika...

Dokladnie to mialem na mysli. Wiem jak rozwija się Cyanobacteria, oczywiscie nalezy leczyc przyczyny i bez zmian się w przyszlosci nie obedzie, ale pierwszym krokiem zaraz po wylaczeniu swiatla jest dokladne czyszczenie, usuwanie bakterii. Gdybym mial tak wygladajacy uzywany zbiornik bez ryb, wolalbym raczej wywalic wszystko i restartowac. Wspomnialem wybielacz, bo jest to skuteczniejsza i o wiele wygodniejsza metoda dezynfekcji niz popularne wyparzanie wszystkiego, ktore moze zniechecic i najwiekszego entuzjaste.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Kolego autor,

Dyskutanci zapomnieli że tam jest ryba;) jedna ale jest więc z tym wyłączaniem grzałki i wywalaniem wszystkiego i odkażaniem to tak powoli - kto przechowa rybę. Przecież start po odkażaniu od nowa to nawet miesiąc czekania z rybą w słoiku.?

Mamy takiego kolegę który jeśli pamięć nie myli ze 2 lata bez przerwy walczył z sinicą - wszystko robił co mu kto podpowiedział. Nie było czegoś czego nie próbował.

W akcie rozpaczy zastosował nawet chemiczną broń na sinice - Boyd Chemiclin , powróciły , potem jeszcze dwukrotnie lał Boyd Chemiclin i po trzecim stosowaniu sinice jak to bakterie często mają w zwyczaju - już były odporne na ten lek.  Nie reagowały zupełnie i Gubi został w czarnej d... bez wyjścia.

Przeszedł kurację usuwającą przyczyny a nie walkę ze skutkami i macie jego fotkę baniaka po tym jak sinice same ustąpiły

tu to masz - niestety  chyba już odszedł od nas z forum - bo od dawna do mnie nie dzwoni - a może nie ma problemów.

 

 

Opublikowano
15 minut temu, Paulstick napisał:

Wspomnialem wybielacz, bo jest to skuteczniejsza i o wiele wygodniejsza metoda dezynfekcji niz popularne wyparzanie wszystkiego, ktore moze zniechecic i najwiekszego entuzjaste.

Właśnie o to chodzi, że nie trzeba niczego dezynfekować, czyli wyparzać, czy wybielać. Wystarczy wszystko zebrać, ewentualnie wyjąć i wyczyścić.

Opublikowano
23 minuty temu, deccorativo napisał:

Dyskutanci zapomnieli że tam jest ryba;) jedna ale jest więc z tym wyłączaniem grzałki....

Kolega nie napisał jaka to ryba, jaką ma temperaturę w akwarium. Założyłem, że nawet jeśli temperatura spadnie do 23-24', to nic się nie stanie. Ostatecznie może rybę oddać. Wydaje mi się, że wysoka temperatura sprzyja rozwojowi sinic. Najważniejsze jest zaciemnienie w akwarium. Na zdjęciach widać, że ich nie ma tam, gdzie światła mało.

Opublikowano

Na chwilę obecną nie wiemy nic o akwarium, poza tym że pięknie rozwijają się w nim sinice i pływa jedna rybka. Poczekajmy aż kolega poda więcej rzeczowych informacji o zbiorniku, wodzie i filtracji a potem będziemy dyskutować jak doprowadzić zbiornik do porządku.

24 minuty temu, pozner napisał:

Wydaje mi się, że wysoka temperatura sprzyja rozwojowi sinic. Najważniejsze jest zaciemnienie w akwarium. Na zdjęciach widać, że ich nie ma tam, gdzie światła mało.

W zbiornikach naturalnych z wodą bogatą w fosfor wysoka temperatura i duża ilość światła powoduje częste występowanie plagi sinic, w akwarium też mogą być to czynniki determinujące ujawnienie się sinic.

Opublikowano

na dany moment wymieniłem podłoże ,wszystko dokładnie wyszorowałem . Do tego zapoznaję się z lekturą . Jeżeli chodzi o ph wody i wartości mineralne to jeszcze ich nie znam , musze zrobić testy. O filtrze zbytnio się nie wypowiem gdyż stosuje ten , który był już w zestawie. Jednak w niedalekiej przyszłości planuję wymienić go na zewnętrzny . Tak jak już wspominałem jestem typowym laikiem w tym temacie. Pół życia siedzę w terrarystyce .

aha dodam ,iż temperatura wody to 24 stopnie

Opublikowano

nawiązując do mojego problemu, na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następującą. A wiec tak od tygodnia nie pojawia się żadna sinica. Wyszorowałem i wyparzyłem wszystkie kamienie, to samo zrobiłem z akwarium. Wysypałem piasek kwarcowy i posadziłem dwie roślinki , mam nadzieję,iż sytuacja się ustabilizowała.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.