Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, dziś zalałem swój baiaczek. Woda lana przez ustrojstwo z wkładem węglowym. Na starcie mam poniższe parametry:

PH - 7.6
GH - 9 
kh - 7
No2 - 0.025
No3 - 10
 

Start wg Decco na wodę amoniakalną. 1.2ml wody amoniakalnej wlane. Dziś jescze dodam 2 ampułki Biodigest Probio, grzałka na 30stopni, światło off i czekam :)

 

Opublikowano (edytowane)

za dużo wlałeś WA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeśli to co masz w profilu :D

jeśli na 360l baniak to dobrze :D

kurczę - za każdym razem muszę pisać to samo - MIMO ŻE W SZABLONIE JAK WÓŁ STOI - 1ML WA NA 200L WODY NETTO.

Baniak 240l w Malawi ma tylko 60 % wody reszta to piach, wystrój itp czyli masz  tylko 144l wody netto - WA lejemy na wodę netto NIGDY NA POJEMNOŚĆ BANIAKA.

Jak masz test na NH4 to zmierz i ma być po odczekaniu kolor na 1mg/l NH4 - jak nie masz odlewaj 1/2 wody i nalewaj nowej przez ustrojstwo a dopiero potem wlej bakterie - chyba że byłeś wyrywny i juz po ptokach.- mleko sie rozlało.

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Zgodzę się z Tobą Heniu, że kolega Kwiq za dużo wlał wody amoniakalnej, natomiast to 60% to troszkę za dużo moim zdaniem. W moim przypadku przy 280l - 60% daje 168l, netto. A w praktyce zmierzone weszło ~230l wody czyli  ~82%.

Fakt, że użyłem bardzo skromnych kamieni, ale przyjął bym raczej przelicznik bliżej 75% litrażu wymiarowego. No chyba że baniak posiada tło strukturalne. W moich 666,7l jest 400l wody netto i to daje około 60%, ale tam mam wielkie tło, i olbrzymie głazy... w zwykłym akwarium 240-350l raczej bym przyjął 75%.

Jeśli podejmujesz dyskusję, to założymy nowy wątek o pojemnościach netto ;) jeśli się zgadzasz ze mną, to kończymy OT.

Opublikowano

Plezi masz rację te procenty też są jakimś uogólnieniem i każdy ma swoje te % ale tylko chciałem zaznaczyć :

- rozbieżność między profilem a tytułem tematu kwiqa

- ze raczej lejemy mniej niż więcej WA i wszystko co dotyczy wody w baniaku przyjmujemy te z dolnych rejestrów:D

- nie ma sprawy jak mamy test na NH4 - mierzymy i ustawiamy na 1mg/l NH4 a potem dopiero wlewamy bakterie.

- jeśli nie mamy testu na amoniak to musimy precyzyjnie ocenić ilość wody i precyzyjnie odmierzyć strzykawką WA.

mam nadzieję że kwig nic nie musi zmieniać ale lepiej się upewnić -kończę te OT

Opublikowano

Wracając do tematu, ja teraz zobaczyłem że baniak to 360 litrów brutto:) bo zasugerowałem się tym co Kwiq ma w profilu czyli 240. 

Jeśli baniak jest 360 litrów to wlał tej WA mniej niż potrzeba ;) bo ma zapewne ~300l wody netto.

 

Opublikowano (edytowane)

Tak, baniak to 360l brutto, pomiar NH4 po 10 minutach wskazał mi 0,4 (po wlaniu  1ml)stąd zdecydowałem troszkę dolać.

Teraz ponowiłem test Nh4 (niestety przy sztucznym świetle) i wykazuje 0.6. Nie wiem sam co teraz robić. Bakterii jeszcze nie wlewałem. Czy niska temperatura wody może być problemem ? 

Edytowane przez kwiq
Opublikowano

jak możesz zostaw to do rana i po widoku ponów test tylko NH4 - po wlaniu kropelek czekaj 15min i dopiero odczytuj stawiając w komparatorze i patrząc z góry w okienka .

wystarczy jak będzie 0,6-0,8ppm 

czasami WA jest zwietrzała i nawet przy właściwej dawce nie otrzymujemy tego 1ppm NH4. jak będzie ok wtedy dopiero wlej bakterie .

temperatura spokojnie narośnie do 30 C przez noc

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.