Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam komodę jak na zdjęciu, była robiona na zamówienie dwa lata temu. Grubość olamionowanej płyty lub litej dechy to 27 mm więc sama to pewnie coś ok 24mm. Waży duuużo, bo dwóch chłopów ledwo ją przeniosło z windy (bez szuflad). Ma pełne plecy (27mm) i dwie ścianki poprzeczne pomiędzy skrzydłami a szufladami tej samej grubości. Była robiona pod 200l. Teraz stoi 240l. ale blad trochę się ugina nad szufladami. Akwarium wymieniam z powodu wady i teraz pytanie jaki wymiar baniaka będzie lepszy; 120x40x50h czy może 150x40x40? Nie wiem czy ewentualnie większe rozmiary komoda wytrzyma. Szkło 240l waży pewnie ok 30kg plus kamienie i piasek ok 40kg i wody ze 200l.

63ed0ca78c3f88b2ed27d0d741b36873.jpg

Opublikowano

Jeśli robota na zamówienie , pełne plecy z płyty 27mm to brakuje tej szafce podparcia na podłodze na wysokości środkowych dwu ścianek pionowych - dlatego blat się ugina.

Dorobić stopki z przodu i z tyłu pod tymi pionowymi ściankami do tego okleinowana w tym samym wzorze co szafka sklejka wodoodporna 25mm a nie MDF  i stawiać baniak 180 x 43 x 55h:D

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jeśli wszystko jest z płyty 27mm to ta szafka powinna być pancerna i spokojnie wytrzymać największe akwa jakie się tam zmieści.
Jak jest rozwiązany dół szafki? Czy ma jakieś nóżki/regulatory poziomu, czy stoi bezpośrednio na podłodze? W pierwszym przypadku - gdzie są nóżki? W drugim czy aby na pewno podłoga jest prosta? Jak z wypoziomowałem szafki?
Jak rozwiązane są plecy? Czy są to 3 kawałki pomiędzy ściankami (lepsza opcja) czy jeden kawałek przykręcony od tyłu do ścianek?

Piasku to licz raczej koło 20, max 25 kg przy akwarium 12x40.

Wysłane z telefonu


  • Dziękuję 1
Opublikowano

No tak... Nie określiłem budżetu :) który jak zawsze jest skromny,a jak wiadomo większy baniak to nie tylko więcej radości, ale i kosztów związanych z wydajniejszą filtracją, mocniejszą grzałką innym oświetleniem itp. Komoda może faktycznie pancerna, ale jak dobrze zauważyliście (a ja nie) problem może tkwić w nóżkach, bo zamysł "projektanta" był taki, aby wisiała w powietrzu i żeby nóżek nie było widać. Pod spodem ponabijane są ślizgi (foto) wzdłuż komody - kilkanaście sztuk raczej w przypadkowych miejscach. Poziom podłogi jaki był taki jest i raczej nikt tego nie sprawdzał...

Komoda ma pełne plecy z 27mm (zdjęcie otworu), które są w całości, stoją na dolnej płycie, a na plecach leży blat. Czyli mamy dwie ścianki działowe, boki i plecy. Materiał to najprawdopodobniej płyta MDF?

Problemy jakie mogą się pojawić:

1. żona

2. żona

3. już teraz ryby dość mocno chlapią i nie wiem jak one to robią bo z jednej strony mam przykrytą szybą na wymiar, a i tak gdzieś przeleci prze półmilimetrową szczelinę, leci po ściankach i dostaje się pomiędzy dno a blat i tutaj robiąc baniak na styk musiałbym coś zastosować, żeby woda nie ściekała pod dno i po komodzie, bo na wysokim połysku widać dosłownie wszystko

4. filtracja - kubełek odpada, bo już raz zalał nam mieszkanie (patrz. pkt. 1-2) więc tyko jakiś wewnętrzny panel lub podobne ustrojstwo, co by żadne węże nie wychodziły poza baniak

5. obciążenie - nie jestem pewien czy ta komoda faktycznie wytrzyma 0,5t i drugie; taki zestaw plus 4 osoby obserwujące to prawie tona na niecałych 2m2. Budynek w miarę nowy, ale nie wiem jaką może mieć max. obciążalność stropu?

decorattivo co masz na myśli: "do tego okleinowana w tym samym wzorze" - sklejkę obkleić folią meblową?

 

slizgi.JPG

20161006_205946-1 [1600x1200].jpg

Opublikowano

Zrobisz pożądną pokrywę z pcv i nic chlapać nie będzie... przecież nie Ty jeden masz szafkę pod akwarium.

Filtracja wewnątrz akwarium to polecam poczytać to:

Tania i skuteczna filtracja. Zaoszczędzone pieniądze przeznacz na większy baniak.

Lampa led to koszt w granicach 150-200 zł bo na początek bez kontrolera.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

u mnie szafka jest zrobiona z 36mm i jest mega ciężka i stabilna, moim zdaniem to już jest grubo na wyrost te 36mm chciałem pancerną ..

jak masz 27mm to stawiaj spokojnie takie akwarium jak Ci się podoba :)

blat może się uginać bo nie masz w tej chwili zbiornika po całości tylko jest krótszy niż komoda .. jak dasz po całej długości komody obciążenie przejmą ścianki pionowe komody i nie będzie się uginał do tego zrób to co napisał deccorativo

dla pewności możesz kupić w budowlanym garść konfirmat i poskręcać dodatkowo plecy ze ściankami działowymi i blat ze ściankami działowym i podłogę ze ściankami działowymi (skoro i tak będzie żadna z tych powierzchni nie będzie widoczna) - konfirmaty, wiertarka i ze dwie godzinki czasu :)

odnośnie chalapania - jak dobrze zrobisz pokrywę to nic nie będzie chalapać .. w tej chwili masz tą podstawową pokrywę wromaka "wydmuszkę" nie jest ona najwyższej jakości - stąd ten efekt

aaa i najważniejsze - postaw od razu największe jakie możesz bo za kilka miesięcy będziesz żałował, że nie zrobiłeś dłuższego/wyższego/szerszego o te 10cm .. to jest więcej niż pewne :)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

A jakiej wysokości masz tą szafkę, bo wydaje mi się że możesz dać 6 nóżek regulowanych, taki mega płaskich jak to kiedyś Śpioch pokazywał (nie mogę teraz znaleźć). One nie podniosą wysokości szafki jakoś drastycznie, a będziesz miał ją super wypoziomowaną no i podłoga będzie oddychać :). 

Co do pokrywy to tak jak pisał Sebastian, pokrywa z PCV zrobiona własnoręcznie, z GOTOWYCH FORMATEK, nie ma prawa wyjść nieestetycznie. Dobrze zabezpieczona daje 100% szczelności i nic nie spływa po ścianach akwarium.

Oświetlenie bardzo łatwo zamontować w takiej pokrywie a jego koszt bez sterownika to około 200zł - na 150 bym nie liczył bo to jednak długi baniak będzie.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
28 minut temu, led4grow napisał:

decorattivo co masz na myśli: "do tego okleinowana w tym samym wzorze" - sklejkę obkleić folią meblową?

No chyba nie położysz takiej gołej sklejki na ten blat szafki i na tym baniak - sklejka powinna być o 1-2cm większa od blatu szafki i woda po szafce nie pocieknie ale jakoś musi pasować do szafki.  A może tylko dać te stopki od spodu tu gdzie te dwie środkowe pionowe płyty i bez żadnych sklejek będzie ok . Kładziesz na ten blat cienką 3mm gąbkę a na tym baniak i wszystko gra.  Nawet jak pocieknie to pójdzie w gąbkę a nie po szafce.

Reszta jak piszą koledzy - pomożemy i zrobisz pokrywę z pcv, oświetlenie za 200 zł ze sterownikiem na pilota IR44 , no i najważniejsze super filtrację bez żadnych węży poza baniak - woda nie opuszcza szkiełka wiesz za ile - za  166zł  baniak  180x43x60h czyli 464l powinien kosztować 605zł. to największy z kosztów. ale odzyskasz część kasy sprzedając ten obecny baniaczek.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.