Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Testy wody po 3 dniach

Kh 10'n

PH 7.8

No2 0.05

Nh4 0.1

No3 <0.5 

Gh 17

Czy coś sie ruszyło bo ja nie do końca to ogarniam ?

Woda miesza się już tydzień a nadal metna ?

4c9d3a222ec40ffcmed.jpg

0e327abe22731487med.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, szczep85 napisał:

Testy wody po 3 dniach

No2 0.05

Nh4 0.1

No3 <0.5 

Czy coś sie ruszyło bo ja nie do końca to ogarniam ?

 

Jeśli oczekujesz bym ci pomógł ogarnąć start baniaka to zacznij po ludzku i od początku.

Piszesz że zalane tydzień temu to może podaj jak lana woda - czy na pałę, czy z uzdatniaczem, czy przez ustrojstwo.

Co siedzi w filtracji i kiedy wlałeś bakterie bo start był nie 3 dni temu a 7 dni temu.

Jeśli coś dawałeś poza WA to wymieniaj nazwy i czy nówka-sklep czy od kolegi albo od pana z zoologa.

Przez 3 dni magicznie ci coś podkrada amoniak i nie są to bakterie nitryfikacyjne:(. Chyba że nie czekasz 15 minut na wynik testu i odczytujesz kolor za wcześnie.

Za kilka dni jak ruszą wreszcie bakterie I etapu nitryfikacji to nie będą miały już amoniaku wcale do jedzenia.

Przez 3 dni zniknęło ci 0,5 mg/l NH4 i pozostał tylko 0,1 mg/l NH4 .i kto to ukradł żeby nie powiedzieć dobitnie ten amoniak.??:D

bez wyjaśnienia tej kwestii nie lej następnej porcji WA

Podałeś wyniki kompletne kranówy i ci chwała ale.

Do zakończenia startu biologii podawaj wyłącznie te pozostawione trzy parametry i nie marnuj pozostałych testów.

Nie postępujesz jak w szablonie startu na WA  a tam jest napisane ile wlać WA i by nie kombinować z mętną wodą i nie pchać łapek do baniaka.

Nie widzę roślin więc wyłącz zupełnie światło włącz grzałkę na 30 C i nie zapalaj nawet do pomiarów wody - wtedy nie widać mętnej wody , pierwotniaki się nie lęgną i nie korci by pogrzebać.:D

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
41 minut temu, deccorativo napisał:

 

Woda lana prosto z kranu.

W kaseciaku jest lawa w ilości 3L.

Bakterie wlane w momencie startu na WA

Oprócz 3.5ml WA wlane zostało aquaguard plus i bakterie  2 fiolki priobio...... wszystko jak w opisie startu na WA

Dla czego sądzisz że nie postępuje zgodnie z szablonem WA???

 

PS. chciałem zacytować twoje pytania i dać odpowiedź ale jakoś tego nie umiem :-(

Opublikowano
11 godzin temu, szczep85 napisał:

Dla czego sądzisz że nie postępuje zgodnie z szablonem WA???

13 godzin temu, szczep85 napisał:

Oprócz 3.5ml WA wlane zostało aquaguard plus i bakterie  2 fiolki priobio...... wszystko jak w opisie startu na WA

 

cytuję szablon

Ponieważ 20 kropli = 1ml więc 1ml WA na każde 200l wody netto. Nie wolno lać WA "na oko"

Da to stężenie 1mg/l NH4 i po 10 minutach można to zmierzyć jeśli mamy test NH4.

Potem pomiar NH4 będzie nie możliwy.

 

Potem dopiero jest następny punkt z wlaniem uzdatniacza.

Darku nie trzymałeś się szablonu bo nie dałeś 1ml WA na 200l wody i nie uzyskałeś NH4 = 1mg/l

wlałeś uzdatniacz  a po jego wlaniu natychmiast już pomiar i każde następne pomiary NH4 są zafałszowane.

 

To wyjaśnia dlaczego po 3 dniach w pomiarze NH4 zniknął ci prawie cały amoniak , wyrażnie napisałem że po wlaniu uzdatniacza pomiar NH4 będzie nie możliwy nie w sensie wykonalności ale oczywiście wyników.

Ale się nie martw wszystko teraz jasne.

Dalej aż do końca dojrzewania wody śledzisz tylko dwa parametry i robisz tylko dwa testy i nic więcej.

NO2 i NO3  tak co 3 dni wystarczy. To dużo wody więc wolniej rusza jeszcze nic się nie dzieje.

podnieś temperaturę do 30C to przyśpiesza rozwój bakterii nitryfikacyjnych i zgaś światło na stałe.

 

Opublikowano

Oki. Testy będę robił.  Ale co do ilości WA to jest 1ml na 200l netto u mnie wychodzi netto przy 70% jak podawales 644l czyli teoretycznie powinno być wlane 3.23 ml to i tak wlałem więcej. 

Opublikowano

Dareczku wiem że jestem upierdliwy ale jakbyś te wszystkie kolejne 3dni umieścił w jednej tabelce co 3 dni ją uzupełniając i podając ile dni od startu oraz  nowe dane  coś na ten strój

2cea41119cc082ed.jpg

 

tak jak podajesz teraz to za każdym razem muszę czytać cały temat od początku odszukać kiedy był start i ile razy po 3 dni upłynęło - trudno się w tym poruszać a ponieważ oprócz upierdliwości jestem leniwy to jak będzie tych 3dni dużo to wiesz co - oleję temat.:(

Nie wiem ile dni upłynęło od startu ale wyrażnie widać ( na ile pozwala teraz ten Azoo Aquaguard Plus) że biologia rusza i od razu na obu etapach nitryfikacji bo odnotowuję wzrost tak NO2 jak i NO3 - niewielki ale jest bo ten uzdatniacz Azoo jak pamiętam u innych co go zastosowali dziarsko chowa dla testów i NO2 a i mocno ukrywa dla testów  także NO3 .

Dlatego zupełnie zmieniłem szablon startu na WA , starym wygom zbędne ale młodziankowie:D przed startem baniaka powinni jeszcze raz przeczytać

 

Opublikowano

W bardzo wielu przypadkach tak się zatrzymuje start i nie wiem dlaczego ale zawsze pomagało wlanie 2-3 ampułki Prodibio Biodigest  po tym zaraz ruszało dalej.

spróbuj:D

kontrolnie zmierz raz NH4 bo powinno być już dawno poniżej wykrywalności JBLa. ostatni pomiar jaki mamy to 17 tego pokazywał jeszcze 0,1ppm NH4.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.