Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OK, sprawa się troszkę zeryfikowała, okazało się że będę się przeprowadzał, więc akwarium i tak do przenosin więc wtedy dodam wzmocnienia.

Ale również z tego powodu zweryfikowana bedzie kwestia ustawienia akwarium, i chyba będę się skłaniał ku filtrowi narożnemu, ciągle wbudowanym w tło... narysowałem coś takiego

Screenshot 2016-09-07 16.01.18.pngScreenshot 2016-09-07 16.01.45.png

 

Ciągle chciałbym całość zabudować i na RW-8 zrobić "jaskinię":

 

Screenshot 2016-09-07 16.06.43.png

wymiar tego walca 80x80x100, ale mam raczej obawy, że nie ma to prawa działać i nie zbierze gówienek jak trzeba, więc myślę czy nie obrócić tego filtra tak aby wlot był tam gdzie teraz zamierzona komora pompy?

Jakby ktoś ochotę to tutaj jest SketUp: https://www.dropbox.com/s/u2jyykyh5bnpb1m/filtr kasetowy 2.0.skp?dl=0

Chociaż jak przestawię komore pompująca z filtrującą, i będą wzmocnienia może być ciężko dostać się do filtra aby przeczyścić w sensie do gąbek 

Opublikowano

To jest całkiem dobre rozwiązanie, z tym, że falownik na górze, skierowany na taflę i pod skosem na tył, wylot z kasety na rurkach po drugiej stronie akwarium. Wtedy krążąca woda będzie idealnie spychała syf w zasys. Masz zresztą wtedy cyrkulację ustawioną idealnie jak na filmiku instruktażowym stana.
Ja u siebie robię właśnie identyczne ustawienie, z tym, że jeszcze się zastanawiam czy zabudowywać falownik. Ale to zawsze mogę potem dołożyć. :)

Oczywiście w tym czy w tym drugim ustawieniu kasety musisz wziąć pod uwagę, że tak czy tak tło będzie musiało się odchylać do przodu abyś mógł dostać się czy do gąbek, czy do pompy (pamiętaj, że piasek może dostać się za tło). Oczywiście rozwiązanie jak na rysunku ma tą zaletę, że nie będziesz musiał odchylać tła co tydzień na czyszczenie gąbek ;)
Wysłane z telefonu


Opublikowano

W sumie to całość wyglądała by mniej więcej tak

Screenshot 2016-09-07 19.23.49.png

co o tym sądzicie,

tło raczej będzie lekko niżej ze względu na wzmocnienie które zostanie tam wklejone ..

Opublikowano

Wszytko piknie, ale nie wydaje Ci się, że to nie ten litraż na taką zabudowę tłem ? Toż przy takim tle rybom zostanie 30cm do szyby. A samej wody jak zmieścisz 160l to będzie dużo :)

Opublikowano

Nie no myślę za samo tło docelowo będzie możliwe cienkie, fakt projekt jest mega gruby... :D aczkolwiek masz rację, sporo ograniczam miejsca rybką... i być może będę musiał zweryfikować obsadę..

Opublikowano

Jeśli się nie obrazisz to ja uważam że nie wszystko jest piknie. Myślę że baniak do weryfikacji nie tylko co do grubości szkła by nie było wzmocnień ale wtedy nie bardzo co ma trzymać ten ponton by nie wyskoczył z baniaka ale i powierzchnia dna a mam na myśli ten wymiar 40cm. No chyba że mleko się rozlało a baniak zamówiony.

Rozumiem że baniak lewym bokiem opiera się o ścianę :D ??? a już sam jest wąziutki bo 40cm a w środku to tylko 38cm i od tego liczymy.

Kaseciak narożny by wszedł pod wzmocnienie wzdłużne a gąbka dawała się swobodnie wyjąć musi mieć grubość 14cm + 3-4cm maskowania tłem więc ok 18cm  czyli zachowując proporcje wyjdzie do połowy baniaka a nie jak namalowałeś 1/3.

Uważam też za błędne :

- próbę maskowania falownika w tej wielkiej skrzyni tuż przy zasysie kasety

- stworzenie zaułka w którym jest zasys kasety bo odchody będą ten zaułek omijać

- brak naturalnej groty pod kaseciakiem dla samca alfa

- moim zdaniem zły obieg wody jaki planujesz. Pomijając kwestię ustawienia kamieni ja mam sprawdzone że woda z kasety z góry po lustrze i w dól po tle, a falownik na przeciwległym boku baniaka z rogu przy tle poziomo po piasku i szybie przedniej zamiata w kierunku  wlotów kasety .  Takie naturalne napędzanie wody by stworzyć okrężny obieg wody przy dnie . Wtedy g.. samo się przesuwa w kierunku zasysu kasety a rybki ogonkami pomagają.

Jak na tych 30cm dna na długości 150cm postawisz kamień gruby na 20cm to żadna cyrkulacja nie da rady zamiatać bo będzie ściana i zostaną szpary po 5cm .

W sprawie koncepcji kaseciaka ukrytego w tle dzieje się bardzo wiele ciekawych spraw, ale na razie poza forum, koncepcja jest tak kontrowersyjna że bez sprawdzenia nie do publikowania - na razie próby w toku. :D

Jak zrobisz już te tło na glanc to zanurz w wannie i zobacz o ile podniesie poziom wody a mając wymiary wanny policzysz ile litrów wody wypchnęło. Może się okazać że obsadę będziesz mógł  kompletować jak szacuje Plezi - nie pod 300l a pod 160l :cry:

 

Opublikowano

nie mam się co obrażać, po to tutaj piszę aby dowiedzieć się od lepszych w temacie. Baniak mam od roku, i ciągle dowiaduje się nowych rzecz :D 

no nic czyli cały pomysł do weryfikacji... i przemyślenia bo faktycznie jak zrobię to dość dużo wody zabiorę ... na tą chwilę mocno chylę się ku temu aby sprzedać całość baniak z rybkami i osprzętem, no może bez falownika bo ten się przyda, i w nowej lokalizacji postawić od zera, na sensownym stelażu..

bo w sumie czytając to wszystko to chyba aktualnie najsensowniej by było, wkleić czarne tło, kupić większy kubeł i zostawić jak jest :D 

Opublikowano

Albo czarne tło i kaseciak narożny zamaskowany przyklejonymi doń łupkami, możesz także poszukać więcej łupków i zrobić tło z łupka przyklejonego do pcv. Zabierze znacznie mniej miejsca. Tylko ja bym uważał z wklejaniem tych kamieni na i tak dość obciążoną i naprężoną taflę u Ciebie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.