Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pleziorro tylko chciałem z większym zapasem mocy bo później będzie większy zbiornik to chcę mieć możliwość rozbudowy belek ;) W tym co podałeś jest możliwość zmiany napięcia a w moim nie - nie ma to znaczenia ? Nie znam się na prądzie więc sorki jeśli głupie pytania zadaję :P

Opublikowano

Słuszna koncepcja z tym przyszłościowym mocniejszym zasilaczem.

Te modułowe są moim zdaniem lepsze, bo są tańsze i mają lepsze chłodzenie a także są większe niż te zamknięte w plastiku. To ma na pewno wpływ na ich trwałość. Napięcie wyjściowe jest ustawione na 12V a wejściowe daje możliwość pracy np w USA :).

Tu w kraju raczej nie wykorzystasz tych funkcji, ale nie mają żadnego wpływu na poprawne działanie urządzenia.


ps. dodatkową zaletą jest przykręcanie kabli, jak ktoś nie lubi lutować i sztukować jak ja to udogodnienie :).

Sam obecnie buduję oświetlenie do moich 666 literków, dziś zamówiłem 24 moduły białe i 12 RGB :) + 50W zasilacz.


Polecam tej firmy Polled ponieważ jest wyposażony w tą pomarańczową klapkę która chroni przez przypadkowym dotknięcie do śrub pod napięciem


https://polskiled.com.pl/zasilacz-modulowy-pol-led-50w-12v-4-17a,3,3581,3712

Opublikowano

Zasilacz na pewno się nadaje do zasilenia 21 modułów o poborze mocy ~1,2W. Więcej nie powiem bo musiał bym wróżyć z fusów, jest dość tani jak na 60W, ale to może nic nie znaczyć i może działać dłużej niż mój za który daję 2x drożej :).

Co zaś się tyczy umieszczania modułów, to owszem będą w profilu U i to dość głębokim, nie wiem jak to wyjdzie ale mam nadzieję że dobrze, obecnie mam ledy naklejone na płaski kanał natynkowy, i uciążliwe jest to, że jak patrzę od dołu to refleksy światła widzę w szybie akwarium. Może takie ukierunkowanie światła w dół zniweluje ten efekt, a kąt świecenia nie jest nam potrzebny jakiś nie wiadomo jaki, bo przy 57cm wysokim akwarium ledy są na wysokości około 10cm nad wodą przynajmniej u mnie, to już daje dość dobry kąt i oświetli w całości dolne partie dna, a i półmrok w niektórych miejscach i przy tle jest wskazany.


W razie czego szukaj mojego tematu o Czarnej Perle 2, tam wrzucam fotorelację z jej powstawiania.


ps. Sąsiad z Mokotowa ?

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ok więc podjadę po ten w razie W nie stracę aż tak dużo no i ma jakąś gwarancję więc może nie ma co przepłacać. Moduły IP 68 spokojnie wytrzymują bez żadnej dodatkowej ochrony typu właśnie taki profil z szybką ? Zerknij jeszcze proszę czy nasze moduły zmieszczą się ewentualnie w taki profil http://allegro.pl/show_item.php?item=5628014430 . Gdzie ja mam zamówić ten sterownik Romka :D .

Ps. Nie, nie mieszkam w Warszawie tylko pracuję :)

Opublikowano

Wszystko zależy od tego jak to zamocujesz w obudowie. Ja mam belki postawione na dwóch wzmocnieniach poprzecznych. Mam to na ceowniku własnej roboty ( dwa kątowniki coś około 2,5x2,5 cm z wklejonymi paskami z plastiku pomiędzy nimi na silikon w ten sposób uzyskałem ceownik coś około 7cm x 2,5 cm. Jak zrobisz na płaskowniku to też zadziała, nie powinien się wygiąć, bo moduły lekkie są. Tylko musisz wymyślić jako to zamontujesz pod pokrywą. Możesz też plastikowego coś poszukać. Będzie taniej pewnie. np 3 sztuki takie (3 bo na jednej dwóch rzędów modułów nie zmieścisz. Musisz wtedy na osobnych):

Ceownik z PCV 21x10x1mm 1metr (6206470359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Potrzebujesz ten sterownik: https://sklep.palabras.pl/sterownik/21-leddimmerpro-v2-7v-24v-czarny.html

Programator jest opcjonalny bo potrzeby tylko jak Roman nowy firmware z nową funkcjonalnością wypuści.

Do programowania samego cyklu oświetlenia potrzebujeszy tylko kabel USB np ten: https://sklep.palabras.pl/sterownik/14-kabel-przewod-micro-usb.html

ale może masz taki już od komórki.

Opublikowano

U mnie w obudowie mam 2 takie pręty poprzeczne na wysokości góry akwarium. Mogę je ustawiać na dowolnej szerokości. Belki swobodnie na nie położę ta jak Ty na wzmocnienia. Moje akwarium jest bez wzmocnień bo szyba 15mm OW.

Myślałem, że moduły najlepiej na aluminium dać aby się nie grzały. Tu pytanie czy muszą być przyklejone (jeśli tak to jaki klej) czy mogę przypiąć je na te paski zatrzaskowe?

Jeśli można na ceowniki pcv to czy nie lepszym rozwiązaniem są te ceowniki do podwieszania sufitów z płyt KG? Są tanie, szerokie w miarę i sztywne.

Opublikowano

Ja mam ceownik 4x2cm i w środku chcę wstawić 2 rzędy modułów. Z tą różnicą że ja w Akcesie zapłaciłem za ten ceownik około 4zł za metr i kupiłem taki 4 metrowy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.