Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak w temacie plan jest na oświetlenie baniaka 450l modułami led. Chcę użyć 6 modułów 11000K i 4 moduły 7500K (samsung 5630) oraz 10 modułów RGB. Chciałbym osiągnąć efekt przyciemnionych boków i tyłu. Teraz pytania do Was :P


1. Czy całość rozłożyć na 2 belki ?

2. W jakiej odległości dawać moduły?


Osobiście myślałem aby rozdzielić na dwie belki. Jedną zrobić z białych modułów gdzie 6 mocniejszych idzie w środek a po dwa słabsze (7500K) dać na boki. Druga belka to rgb. Długość oświetlenia 100cm aby uzyskać wspomniany efekt przyciemnionych boków i obie belki położyć obok siebie 5-10cm od przedniej szyby. Sterownik Romka i pomóżcie dobrać zasilacz tak aby miał zapas mocy bo w przyszłości oświetlenie będzie użyte do większego akwarium. Proszę o sugestie :D

Opublikowano

Powinno być OK, choć ja bym dał białe jednakowe i tymi RGB skorygował barwę do takiej jaka Ci odpowiada. Bałbym się efektu zmiany koloru ryby, choć w sumie to profilaktycznie, bo nie jestem pewien czy będzie to bardzo widać na rybie pod jakim akurat pływa modułem i czy ma to znaczenie. Najwyżej będzie bardziej kolorowo ;) W każdym razie jak kiedyś miałem dwie różne świetlówki to kolory ryb wyraźnie się zmieniały z żółtego na pomarańczowy przy przepływaniu z tyłu do przodu akwarium. Mnie to nie odpowiadało.

Opublikowano

Jeśli dam całość tej jednej belki w modułach 11000K nie będzie za jasno po bokach wtedy? Bo rozumie, że jak ściemniam sobie to całą belkę jednakowo tak?

Opublikowano
  L.A.J.O.N. napisał(a):
Jeśli dam całość tej jednej belki w modułach 11000K nie będzie za jasno po bokach wtedy? Bo rozumie, że jak ściemniam sobie to całą belkę jednakowo tak?


Ilość K to nie moc, a temperatura barwowa modułów. Im więcej tym bardziej w niebieski, im mniej tym w żółty. Słońce ma chyba temperaturę 6500K, a świeczka 3000K, 120000K mają niebieskie ksenony. Moduły 11000K nie są mocniejsze od 7000K.


Ja u siebie na 200x60cm daje 14x 11000K + 12x RGB - lubię niebiesko-fioletową poświatę, ale to też kwestia gustu.


Jak dasz belki dostatecznie blisko to nie będzie różnicy, gdy ryba przepłynie do tyłu.

Ja daję na jedym płaskowniku 15cm 2 rzędy modułów.


Generalnie ściemniasz jedna barwę na osobnym kanale, ale wszystko zależy od podłączenia- możesz zrobić tak, żeby osobno ściemniać boki, jeżeli Ci na tym zależy....

Opublikowano

bakus 44 a jak to jest z kolorem przy ściemnianiu - im bardziej ściemnie to kolor w lekko żółty przechodzi czy cały czas jest taka lekko niebieska barwa tylko coraz słabiej świeci? Jak możesz to zapodaj zdjęcia zbiornika.

Teraz tak myślę czy jak dam na przemian moduł raz 11000K, raz 7500K odpowiednio blisko siebie to czy uzyskam jakiś kompromis w kolorze bieli - jak myślicie? Może ta barwa białego jakoś się wymiesza bez tego koloru tęczy właśnie.

Opublikowano

Moduły przyklejone naprzemiennie na pewno sie wymieszają. Tylko kombinacja alpejska z tym, bo rozcinać i lutować trzeba co drugi. Ja przykleiłem w dwóch rzędach białe i RGB na jednej belce i ładnie się miesza światło. Im bardziej chcesz mieć zacienione boki tym krótszą dajesz belkę. W mojej stopce zobacz - akwarium 250 cm, belka 160 cm.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

To te moduły nie przychodzą osobno tylko polutowane już? Czytając inne posty zrozumiałem, że trzeba wszystko samemu lutować. Jeśli tak to zrobiłbym na przemian właśnie.

Jakiej mocy zasilacz 50-60W i na 12V?? Tylko tym się kierować czy patrzyć np. na firmę jeszcze? Rozumie, że płaskownik aluminiowy jest najlepszym wyjściem tylko wkładać go jeszcze w jakąś tubę plastykową?

Ps. Zetce akwarium super ale masz też pole manewru ;)

Opublikowano
  L.A.J.O.N. napisał(a):
cały czas jest taka lekko niebieska barwa tylko coraz słabiej świeci

dokładnie tak


Naprzemiennie dawać bez sensu, bo trzeba rozcinać i lutować.

Możesz dać 2 rzędy obok siebie z przesunięciem tak żeby jeden moduł wchodził między 2 drugiego rzędu. Barwa światła się wymiesza....

a jak chcesz przyciemnione boki, to tak jak pisał poprzednik zrób krótsze rzędy tych ledów.


Pozdro

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.