Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zabezpiecz sobie wlot i wylot przewodu z modułu sylikonem.


Jeśli planujesz dodać RGB to nie kupuj drugiego sterownika, chińczyki zrobili to na tej samej częstotliwości i pilot od rgb będzie Ci zmieniał białe. W ogóle ten sterownik to porażka, sam przechodzi w tryb demo i będziesz miał dyskotekę :)

Od razu trzeba było zainwestować w sterownik od Romka

Opublikowano


W ogóle ten sterownik to porażka, sam przechodzi w tryb demo i będziesz miał dyskotekę :)



Czy ja wiem? Kiedyś kupiłem pasek LED RGB z pilotem w MediaMarkt ( takie tam gówno ) i zapamiętuje ustawienia nawet po wyłączeniu z gniazda.

Opublikowano
10 modułów w 200x40x60 jak sądze?


no ja w 200x60x60 planuje 10x 11000K + 10x rgb.


Myślicie że nie za mało tych białych?

Może dodać jeszcze z 5x 7500K?



Tak.

Myślę że i tak będziesz miał za jasno.

Opublikowano
Tak.

Myślę że i tak będziesz miał za jasno.



Skoro kolega chce 10 x LED 11000k i 10x RGB i wg ciebie będzie miał za jasno to co będzie u mnie w mniejszym baniaku? Zamówiłem 25szt w sumie. Najwyżej część wykorzystam gdzie indziej albo będę świecił z połową mocy.

Opublikowano
Bakus - moduły mają to do siebie, że zawsze możesz dorzucić jak uznasz, że za mało, więc na razie się nie przejmuj. Musisz tylko zasilacz zamówić z zapasem i tyle. Ilość światła uznana za wystarczającą jest bardzo subiektywnym odczuciem, więc trudno tu coś doradzić ;)


Mam taki 60W z poprzedniego zbiornika. Tam lutowałem oswietlenia na diodach power led 1W. Był to niewypał bo wszystko pordzewiało i się przepalało, mimo że było zabezpieczone silikonem. Po roku z 40paru diod świeci może z 10. Zostało mi jeszcze z 20 ronokolorowych diod w zapasie :P

Opublikowano
Skoro kolega chce 10 x LED 11000k i 10x RGB i wg ciebie będzie miał za jasno to co będzie u mnie w mniejszym baniaku? Zamówiłem 25szt w sumie. Najwyżej część wykorzystam gdzie indziej albo będę świecił z połową mocy.


Chodziło mi o Twoje 25szt ze to chyba za dużo, ale już zamówiłeś to sprawdzisz.

Ja mam zamontowane 20 a świeci 10. Będą na zapas.

Opublikowano
Czy ja wiem? Kiedyś kupiłem pasek LED RGB z pilotem w MediaMarkt ( takie tam gówno ) i zapamiętuje ustawienia nawet po wyłączeniu z gniazda.


Ja nie pisałem o pasku z marketu, tylko o konkretnym modelu jaki pokazałeś tu na forum :)

I on także zapamiętuje ustawienia, lecz czasem potrafi zacząć dyskotekę, jeśli dokupisz do niego taki sam na RGB, to nie będziesz mógł nic zmieniać, bo jeden pilot będzie sterował dwoma sterownikami.


Jeszcze się wypowiem co do ilości, ja u siebie w baniaku 140x40x50 mam 9xbiała i 9xrgb, sterownik od Romka mam ustawiony, że za dnia świecą 50% a wieczorem 85% i powiem Wam, że to wcale nie jest za jasno, do nowego akwarium planuję 15x15.

Opublikowano

Pleziorro ja ten ściemniacz kupiłem tylko z myślą, że te diody 11000k wystarczą i dadzą taką barwę jakiej oczekuje. Jeżeli nie to kupię jeszcze diody o potrzebnym kolorze ( gdyby było za niebiesko to dokupię czerwone ) na ściemniaczu manualnym. To nie będzie akurat problem.

Natomiast jeżeli zajdzie potrzeba wrzucić RGB to pomyślę nad innym sterownikiem. Są też sterowniki manualne do RGB.

Opublikowano

Spoko, tylko uprzedzam, bo sam to przerabiałem ;)

Ja przez pewien czas też miałem manualny i był w miarę ok, choć tak na prawdę to najlepiej mieć programowalny. Z niego dopiero jestem zadowolony, poprzednie chinole były średnio akceptowalne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.