Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Test robilem wstepnie tylko miernikiem(taki miernik ktory sie wklada do wody i pokazuje ile jest ph) tylko nie wiem czy warto na to patrzec.

Ale mam testy firmy sera i jbl. Jednak zakupie caly zestaw Jbl do mierzenia ph, kh no2 i reszte.

Opublikowano
Test robilem wstepnie tylko miernikiem(taki miernik ktory sie wklada do wody i pokazuje ile jest ph) tylko nie wiem czy warto na to patrzec.

Jeśli miernik jest dobrze skalibrowany to powinno być ok...

Ale mam testy firmy sera i jbl.

Ale jak piszesz że masz testy Sera,JBL to zmierz nimi Ph i będziesz wiedział w przybliżeniu ile tego Ph masz naprawdę w wodzie...

Jednak zakupie caly zestaw Jbl do mierzenia ph, kh no2 i reszte.

To będzie bardzo dobry wybór...

Jeśli już planujesz zakupić cały zestaw to celuj dokładnie w taki

JBL COMBI SET TEST plus NH4 - zestaw 5 testów akw. (6156073698) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/61/56/07/36/6156073698@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@61/56/07/36@@AMEPARAM@@6156073698



Dodatkowo do niego zakup osobno test na PH w zakresie skali https://www.clarias.pl/jbl-test-ph-7-4-9-0-kontrola-ph-w-zakresie-7-4-9-0-p-325.html ...

+ uzupełnienie testu Gh https://www.clarias.pl/uzupelnienie-jbl-gh-test-na-twardosc-ogolna-p-625.html ...


No i wszystkie potrzebne testy do naszego biotopu będziesz miał pod ręką ;)...

Opublikowano

Jeśli zakupisz tą teczkę którą wskazał egon to wystarczy dokupić uzupełnienia na pH 7,4-9 bo skala barwna jest już w teczce:D masz też skale barwne do innych testów jak PO4 i SiO2 ( to ogromna przewaga teczki nad pojedynczymi testami - o takie uzupełnienie kup razem z teczką

Uważaj na teczki bo są inne bardzo podobne ale bez NH4 - kup dokładnie tą wskazaną przez egona

https://www.clarias.pl/uzupelnienie-jbl-test-ph-7-4-9-0-p-1562.html


Pomiar sondą elektronicznie wymaga zawsze uprzedniego skalibrowania jej wzorcem a i tak długo trzymana bez specjalnego płynu konserwującego lub stałych częstych pomiarów ulega rozkalibrowaniu lub uszkodzeniu.

Jet wystarczy ci dokładność tych testów kropelkowych JBLa z teczki + uzupełnienia.

Nie wiem jak w Holandii ale w Polsce większość wodociągów podaje parametry jakości wody i tam pH i NO3 przeważnie jest podane - wystarczy wejść na stronę wodociągów lub zadzwonić by ci na maila przesłali.

https://www.aquacell-waterontharder.nl/


nie czytam ich krzaczków więc sam musisz odnależć parametry wody w Hulst

Opublikowano

No to teraz to Ja już wiem wszystko :D Bynajmniej jeżeli chodzi o wodę oraz filtracje :D Testy zamówię w przyszły poniedziałek. Oczywiście gąbeczka jeszcze na rurkę zasysającą jako mechanik. Zrobię duże zakupy w Polsce i mi wyślą to wszystko naraz. Jeszcze jakiś pokarm dobry ale to już popatrzę w dziale z tym związanym.


Tak na marginesie te testy w Holandii kosztują na nasze 220 zł około. Zdzierstwo!!!

Jak ja miałem malawi wcześniej to nikt nie miał pojęcia co to jest test ph :P i ze trzeba robić takie podmiany. Człowiek zalewał wodę czekał 5 dni i wpuszczał rybki :D Co najlepsze żyły, dobrze się miały i było ok. Tylko teraz to trzeba być profesjonalistą :D


Parametry wody dowiem się możliwe ze dzisiaj, ponieważ kolega z którym mieszkam zna dobrze Holenderski wiec ogarnie mi sprawę :D


Dziękuję wam bardzo Panowie za tak dużo wskazówek i podpowiedzi oraz oczywiście wyrozumiałość :)



Edit: "Twardość wody wodociągowej w Hulst wynosi około 8,50 dH. Woda ta kwalifikuje się do dość twardej. DH 1 oznacza 17,8 gramów wapna w każdym m3 wody. DH 8,50 x 17,8 = 151,30 g cząstek wapnia w każde 1000 litrów wody." Znalazłem to na stronie która mi podałeś deccorativo. Czyli miernik idzie do kosza bo jest zepsuty.

Opublikowano
Edit: "Twardość wody wodociągowej w Hulst wynosi około 8,50 dH. Woda ta kwalifikuje się do dość twardej. DH 1 oznacza 17,8 gramów wapna w każdym m3 wody. DH 8,50 x 17,8 = 151,30 g cząstek wapnia w każde 1000 litrów wody." Znalazłem to na stronie która mi podałeś deccorativo. Czyli miernik idzie do kosza bo jest zepsuty.


Twardość wody masz bardzo dobrą do Malawi. Natomiast jeśli chodzi o pH to na nie ma wpływ zasadowość (to co mierzy się testem KH - nazwa jest myląca). Jeśli takie pH ma Twoja woda kranowa to tę zasadowość masz najpewniej na bardzo niskim poziomie.

Jeżeli masz miernik pH to kupowanie testów jest bez sensu ;) Jeżeli wiesz jak go kalibrować i kalibrowałeś to będzie ok. No o ile to nie jest jakiś marnej jakości "pH-metr" za 10 euro :)

Jeśli możesz to napisz/podlinkuj co to za pH metr.

Opublikowano

Jest to dokładnie taki miernik:

ab9ccc5464af3450.jpg

Przyznam szczerze ze nigdy go nie kalibrowałem. Jest tam taki maly pierdzielnik do regulacji.

Tak czy siak chce miec dokladniejszy sprzet do pomiarow wiec i tak kupie caly zestaw.

Opublikowano

No cóż, jeżeli to ten "chińczyk" i nie kalibrowany to wskazania nie są niestety wiele warte.

Jeżeli zechciałbyś podlinkować wyniki badań wody to można by coś wywnioskować na temat tego pH :)

Opublikowano

Greekzi zrobie to jak dojda mi nowe testy, te wszystkie poszly do kosza, poniewaz sa niczego warte. Nie chce zrobic amatorszczyzny i liczyc na to ze "a moze jest ok" i pozniej sie nie mile rozczarowac. Jestem zielony w tym temacie i skoro chlopaki piszac wyzej, lepiej doradzili, zeby jednak miec takie testy to tak tez zrobie. Mam czas i wole zrobic to na spokojnie. Akwarium stoi puste i czeka na tło za które muszę się zabrać w tym tygodniu, tylko ze jest ciężko bo mam drugie zmiany :(.


Jak dojdą mi testy z Polski od razu zbadam wodę i wszystko tutaj wrzucę wraz ze zdjęciami:)


Tak czy siak, jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się moją sprawą co bardzo doceniam i widzę ze można liczyć na forumowiczów :D


Miłego dnia wszystkim ;)

Opublikowano
Jak dojdą mi testy z Polski od razu zbadam wodę i wszystko tutaj wrzucę wraz ze zdjęciami:)

No i prawidłowo ;)...


Mam czas i wole zrobic to na spokojnie. Akwarium stoi puste i czeka na tło za które muszę się zabrać w tym tygodniu, tylko ze jest ciężko bo mam drugie zmiany

Powoli i do przodu...

Pospiech tylko wskazany podczas ścierania wody z podłogi :D...

Opublikowano
Greekzi zrobie to jak dojda mi nowe testy,

Ja miałem na myśli podlinkowanie wyników pochodzących od Twojego dostawcy wody ;) Pisałeś dokładnie o twardości, stąd wnioskowałem, że jakieś takie informacje posiadasz :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.