Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam takie pytanko. Kupiłem wszystkie cześci do ustrojstwa razem z purolite. Tylko mam takie pytanie. Od łazienki, do akwarium mam ok. 10-11m. Czy przy takiej długości przewodu nie będzie za dużej straty ciśnienia? Czy będzie ono nadal wystarczająco silne, aby wypchać wodę na koniec? Dodam, że przewód to 3/8'.

 

Opublikowano

Mam co prawda bez korpusu z Purolite ale za to 20m i wężyk nie 3/8" a 1/4" i leci akurat .

Podłącz i sprawdz bo dobrze jest z 20 l wody przez węgiel przepuścić by wypłukać z niego PO4.

Najpierw leci przez węgiel potem dopiero przez Purolite bo chlor niszczy Purolite

Opublikowano

Tak, wiem.

Tylko jest taki problem, że wcześniej nawet o tym nie myślałem i kupiłem tylko 5m. wężyka :/

I tak się właśnie zastanawiam, czy wgl warto inwestować w większą ilość, czy też sobie odpuścić.

Mam wyjście na 1/4, oryginalny zaworek do filtra RO3. Kupiłem przejściówkę z 1/4 na 3/8 i pewnie z tego będę korzystał, tyle że jest to zimna woda :/

Więc prawdopodobnie będę to robił w ten sposób, że wodę będę dawał do 30L baniek i albo urzyję grzałki do podgrzania wody w środku, albo zrobię to kilka dni wcześniej i umieszczę w pokoju, aby woda miała temperaturę pokojową.

 

Opublikowano

wybacz ale mam wrażenie że co tylko można było to zrobiłeś nie tak.

woda zimna zamiast mieszanej z natrysku od razu ciepła, przejściówka z 1/4" więc hamuje przepływ no i te 5m wężyka jak do baniaka  odległość 11m :(

wyszło gorzej niż zwykłe kubłowanie z laniem do wiadra uzdatniacza.

 

Opublikowano

ja mam 10-12 m wężyka o średnicy 10mm (tyle co 3/8'') i nie ma problemu z ciśnieniem

wlewam zimną wodę poprzez filtry (5u, węgiel i 1u) w tempie ok.3-4l/min przy takim nalewaniu temperatura wody spada o 1 stopień ..

zbiornik 120x50x50, zdarzyło mi się podmieniać 80l jednorazowo i przy nalewaniu tych 80l temp wody spadła o 1 stopień (z 26 do 25 stopni), przy takim tempie wlewania grzałki po prostu zdążą nagrzać wodę :)

Opublikowano

Po to piszę by wiedzieć wcześniej zanim popełnisz błędy.

To się da naprawić - masz prysznic ze słuchawką?  to tam podłacz i dokup wężyka oraz taką złączkę dwu wężyków.

Opublikowano

Powiedzcie mi jeszcze jedną sprawę.

Bo dokupię sobie tego wężyka, zmierzyłem dokładnie i wychodzi jakieś 14m.

Dokupię w zapasie 10, żeby nie brakło. Tylko czy wybrać resztę wężyka też 3/8cala, czy 1/4?

Gdy wybiorę 1/4 to powinno być większe ciśnienie na końcu, zgadza się?

Co o tym sądzicie?

Opublikowano
5 minut temu, luki174 napisał:

Tylko czy wybrać resztę wężyka też 3/8cala, czy 1/4?

Gdy wybiorę 1/4 to powinno być większe ciśnienie na końcu, zgadza się?

Co o tym sądzicie?

Moim zdaniem to bez znaczenia czy wężyk ma 3/8 czy 1/4 cala,ciśnienie zrobi swoje i tyle...

Opublikowano
2 minuty temu, egon44 napisał:

Moim zdaniem to bez znaczenia czy wężyk ma 3/8 czy 1/4 cala,ciśnienie zrobi swoje i tyle...

No właśnie nie wiem, bo jeśli zmniejszysz z większej średnicy na mniejszą, to teoretycznie woda powinna bić większym ciśnieniem. A w przeciwną stronę jest na odwrót, zmniejsza się ciśnienie. Tyle, że tutaj to są różnice mm i dlatego pytam, co będzie lepszym rozwiązaniem ;)

 

Opublikowano

czym mniejsza średnica rury i większa długość rury co w niej płynie woda tym większy spadek ciśnienia na wylocie czyli tym mniej będzie wylatać:( l/h

Ustrojstwo to nie jest wąż do podlewania ogródka by sikał aż do sąsiada - to ma starczać od łazienki do baniaka i pozwalać nalewać powoli ciepłą wodę bez chloru , chloraminy i metali ciężkich a jak ktoś ma w kranie ponad 10ppmNO3 to wodę bez NO3.

Oczywiście nie wpisałeś miejscowości w swój profil i nigdy nie podałeś czym mierzysz to NO3 i ile masz w baniaku a ile NO3 w kranie. Robisz wersję z Purolite i koniec - a czy to uzasadnione nie piszesz.

luki od początku kombinujesz jak koń pod górę.

Masz w temacie w pierwszym poście dokładnie podane co i gdzie kupić i tam było napisane jak wół by wężyk kupić 3/8" i wszystko do 3/8" a długość wężyka z nadmiarem od łazienki do baniaka.

teraz latasz po sklepach, sztukujesz coś spieprzył a pytasz o rzeczy oczywiste - zrób ty jak w sprawdzonym opisie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.