Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

po dość długiej lekturze tematów na forum do której pośrednio zmusiła mnie awaria Tetry 1200, chcę zbudować narurowca. Ogólny schemat to standardowe rozwiązanie:

- zasys 1''

- 2 x mechanik, gąbki 45ppi, 3/4''

- pompa alpha2 25-40 na 1'' + 2 zawory do podmiany wody

- za pompą równolegle: 2 x biologia (po 2 korpusy szeregowo) + 1 x baypass (tylko z zaworem) = wszystko 3/4''

- wylot = deszczownica diy 1''


I tak:

- pompa już zakupiona

- korpusy: mechaniki 10'', biologia 2x10'' + 2x20'' - zakupione (1 korpus z dodatkowym dolnym spustem, przez który będę podawał CO2)

- orurowanie w trakcie kompletowania - nibco, klejone

- zawory przy pompie 1'' pełnoprzelotowe, reszta 3/4'' z niepełnym przelotem (sumarycznie nie głuszą przepływu na 1'') do zamówienia


Do tego mam dalsze plany lub pytania:

1) zasyp korpusów na początek planuję lawą 10-20mm - znalazłem na forum post Decco o gradacji 20-30mm, ale nie mogę takiej lawy znaleźć w sprzedaży - nie wiem czy nie zagłuszę za bardzo przepływu - akwarium jak w temacie "non malawi", w planach roślinniak, więc NO3 nie muszę się pozbywać. Ewentualnie w przyszłości jeden z korpusów mógłbym przestawić na FBF z piachem.

2) deszczownicę chcę wykonać z rury 1'' ewentualnie 3/4'' (2 częściowa, skręcana), z dwoma rzędami otworów - jeden wylot na tylną ścianę, drugi pod kątem na taflę - rurę chcę pomalować na czarno farbą akrylową (wyczytałem na forum, że można)


Na razie całość będzie chulać aż w 112 litrach :D , ale w dalszych planach jest 375L.

Wiem, że jest to armata, ale starczy na dłużej i więcej ...


Jeżeli coś przeoczyłem, pomyliłem lub jest błędne proszę o skorygowanie.

Opublikowano
Po co malować rurę pcv na czarno?


Deszczownica będzie pod powierzchnią wody, a w kolorze czarnym będzie mniej widoczna.

Opublikowano
Deszczownica będzie pod powierzchnią wody, a w kolorze czarnym będzie mniej widoczna.


To może zamiast bawić się w malowanie zastosuj czarną koszulkę termokurczliwą...

  • Dziękuję 2
Opublikowano
To może zamiast bawić się w malowanie zastosuj czarną koszulkę termokurczliwą...


Albo ciemną rurę, i nie musisz malować. Są różnice w ich średnicach ale przejściówki/mufy też są dostępne ;)


Z tych opcji raczej spróbuję z koszulką. Choć przypuszczam, że z naciągnięciem na kolanko już będzie zabawa :)



A wracając do gradacji lawy jako wypełnienia korpusów to czy ta z linku nie będzie za drobna?

LAWA WULKANICZNA 10-18mm 1000ml - PLANTA GARDEN (5132688153) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/51/32/68/81/5132688153@@AMEPARAM@@14@@AMEPARAM@@51/32/68/81@@AMEPARAM@@5132688153


Gdzieś czytałem post deccorativo, aby dawać 20-30mm ale takiej nie mogę namierzyć w sprzedaży.

Opublikowano

Odpuść sobie korpusy 20". Z doświadczenia wiem, że sa bardzo niewygodne. Jak jeszcze się zapełnią wodą, to ciężkie paskudztwo. Co prawda biologa się rusza co pół roku, ale właśnie to przerabiałem i kląłem na czym świat stoi. Teraz nie powtórzyłbym tego błędu. A przy twoim litrażu spokojnie 4 korpusy 10" na biologę to będzie już nadmiarowo.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Odpuść sobie korpusy 20". Z doświadczenia wiem, że sa bardzo niewygodne. Jak jeszcze się zapełnią wodą, to ciężkie paskudztwo. Co prawda biologa się rusza co pół roku, ale właśnie to przerabiałem i kląłem na czym świat stoi. Teraz nie powtórzyłbym tego błędu. A przy twoim litrażu spokojnie 4 korpusy 10" na biologę to będzie już nadmiarowo.

"Niestety" mam je już na stanie. Ale dzięki za podpowiedź. Będę musiał jakąś dodatkową podpórkę zrobić - są 3 częściowe więc będzie można je wysuwać.



Tak dla potwierdzenia z montażem korpusów: mechaniki z gąbką zgodnie z opisem, a wszelka biologia odwrotnie (lawa, keramzyt itp, FBF z piachem).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.