Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej


Hmm... Co tutaj dużo pisać, coś jest dziwnego troszkę i to już trwa dość długo, czyli ze 2-3 tygodnie i delikatnie coraz gorzej.


Mam 10 yellow, 10 aulonocar red burgund i 10 rdzawych.

Wielkości różne, od 3cm do 6cm, czyli dość młode.

Rdzawe i większość aulonocarek zachowuje się raczej normalnie, chociaż od początku bardziej lubią się chować. Dopiero gdy są głodne, pływają przy szybie stadnie.

Yellowy niestety, połowa siedzi pochowana w kącie lub między kamieniami z dala od stada. Wyglądają normalnie poza zwiniętymi płetwami i brakiem zainteresowania jedzeniem. Czasem coś skubną, ale niewiele.


Parametry wody:

13 styczeń

temp: 25

KH 5

pH 7,4

GH 7

NH4 0,2

NO2 0,1

NO3 5

PO4 0,05

Si02 <0,1 (w sumie to mało ważne chyba)

Fe 0,05 (też mało ważne)


19 styczeń

temp. 25

NH4 <0,05

NO2 0,05

NO3 10


Reszty nie mierzyłem.


Akwarium postawione 3 miesiące temu na wodzie kranowej, ale już pare podmianek było, ale wodą po filtrze osmozowym z mineralizatorem.


Filtr kubełkowy z wkładami:

AZOO ACTIVE FILTER Anion

AZOO ACTIVE FILTER Far Infrared Rays

AZOO ACTIVE FILTER Silver Ion

AZOO ACTIVE FILTER Calcium & Magnesium Ion

KORDON PHOSRID (działa ze 2 tygodnie)

JBL BIONITRAT EX - USUWA NO3 (tydzień)


Nie dodawałem do wody w zasadzie niczego (poza odżywką do roślin w płynie oraz bakteriami na start baniaka).


[ame]

[/ame]

-- dołączony post:

Zapomniałem dodać, że filt FLuval 305 jest czyszczony regularnie, gąbki płunake w wodzie akwariowej, nie z kranu.

Opublikowano

Wygląda jakby cykl azotowy dopiero się zamykał, te NH4 i NO2 nie wygląda ciekawie.

Zaraz zresztą Henryk opisze to po swojemu :)

Opublikowano
Zapomniałem dodać, że filt FLuval 305 jest czyszczony regularnie, gąbki płunake w wodzie akwariowej, nie z kranu.


A powiedz mi czemu go czyścisz regularnie?To znaczy co jaki czas???


I chyba tu tkwi problem czyli zaburzona biologia(tak mi się zdaje)...


Ogólnie kubełki się czyści jak ewidentnie spadnie przepływ...

Opublikowano

A o czym tu pisać.:D :D :D jest git



Poza normalnym zachowaniem ryb a dziwnym zachowaniem akwarysty - nie widzę tu problemów - jeszcze.:(



Ktoś już próbował stosować do podmianek wodę RO+mineralizator ale się wycofał i nie pamiętam dlaczego. Jest na tym forum to może powie dlaczego to zły pomysł.


Ja stosuję RO/DI + Seachem Malawi/Victoria Buffer + Azoo Cichlid Mineral Salt a to nie to samo co mineralizator. Stosuję ale tylko do uzupełnienia odparowanej wody czyste RO/DI

Opublikowano

..postaraj się podnieść temp. Wg mnie 25C to zbyt mało ( a tak naprawdę może być jeszcze mniej). Ja utrzymuję 27C. Te 25C jest w dolnej granicy w jakiej żyją pyszczaki ( poza wyjątkami których nie masz u siebie.) Gdzieś tu na forum pisaliśmy o tym ( jak coś to poszukaj). Ph też bym podniósł.

Opublikowano

Ok, a więc jedziemy :) Będzie trochę offtopic, ale chcę wszystkim odpowiedzieć.


@deccorativo

Właśnie też myślałem o kupieniu dodatku do wody RO, bo nawet jak dla ludzi mineralizator będzie ok to dla ryb to "raczej za mało". Gdzieś znalazłem w temacie, że warto coś kupić, i kupiłem to:

AZOO AFRICAN CICHLIDS MINERAL SALT 600g

Powinno być dobre.


Zastanawia mnie jeszcze, czy jest sens brać:

AZOO PLUS Supreme Bioguard

AZOO 11in1 SUPER BIO-BACTERIA


I czym to się różni??



@AndrzejWałb

Temperatura podniesiona, teraz jest już 27.

NIe mam nic do podniesienia pH. Co polecasz?


@egon44

W sumie racja, kubełek, a raczej tylko gąbki, będę czyścił znacznie później. W sumie to raz na 2 tygodnie robiłem.


@krzysiutoja

Dzięki za pocieszenie :) Wolę zapytać specjalistów niż potem narzekać, że mi połowa ryb padła...

Opublikowano
NIe mam nic do podniesienia pH. Co polecasz?


..ja tradycyjnie podaje sodę spożywczą. Dawkę musisz sam ustalić. Myślę ,że 4 łyżeczki od herbaty powinny pomóc.. Na pewno nie przedawkujesz. Są też inne sposoby ale ja Ci podałem ten którego używam od lat i jest po prostu sprawdzony.

Opublikowano
Ok, a więc jedziemy :) Będzie trochę offtopic,


@deccorativo

Właśnie też myślałem o kupieniu dodatku do wody RO, bo nawet jak dla ludzi mineralizator będzie ok to dla ryb to "raczej za mało". Gdzieś znalazłem w temacie, że warto coś kupić, i kupiłem to:

AZOO AFRICAN CICHLIDS MINERAL SALT 600g

Powinno być dobre.


Zastanawia mnie jeszcze, czy jest sens brać:

AZOO PLUS Supreme Bioguard

AZOO 11in1 SUPER BIO-BACTERIA


I czym to się różni??



Najsampierw:D to maleńkie OT bo jak ci delikatnie napisałem to ni cholery nie poskutkowało

a pisałem

"Poza normalnym zachowaniem ryb a dziwnym zachowaniem akwarysty - nie widzę tu problemów - jeszcze."


Olaf raptusie usiądż na d... i nie staraj się naśladować bajrona w początkowej fazie - on już wyhamował.:D


Robisz dziesiątki działań na minutę , wydajesz kasę bez sensu ( ale to twoja wola i nic mi do tego) pakujesz do baniaka rózne techniki w tym RO, preparaty i rozwiązania które nawet się wzajemnie wykluczają jak np. danie PhosRid który usuwa fosforany i krzemiany a jednocześnie dajesz nawozy dla roślin które dawkują do baniaka te same fosforany, a także azotany, azotyny, potas, żelazo które to wywalasz podmiankami jednocześnie pakując na powrót krzemionkę SiO2. i Bóg wie co tym mineralizatorem.

Wybacz raptusie ale to nie ma żadnej logiki działania poza tym że płoszysz ryby więc to twoja wina że siedzą po kątach i boją się wyjść nawet na karmienie.


to była część OPR teraz do tematu.


1/ Udało ci się zniszczyć niewątpliwie działającą od miesięcy biologię bo te wyniki z

"

13 styczeń

pH 7,4

NH4 0,2

NO2 0,1

NO3 5

"

świadczą że uprzednia świetna biologia nitryfikacyjna nie działa i została częściowo uszkodzona a dopiero się rozwija bo już

"19 styczeń

temp. 25

NH4 <0,05

NO2 0,05

NO3 10

"

czyli po tygodniu jest na nowo sprawna. Ryby to NH3=0,2 wraz z NO2 =0,1 na pewno odczuły zdrowiem, stresem, chowaniem się po kątach i nie jedzeniem.;)


2/ Z wody zrobiłeś taką degrengoladę że ja nie mogę się połapać a zapewne za radą Andrzeja i tą sodę już wwaliłeś do baniaka boś raptus a akwarystyka tego nie znosi.

A wiesz jakie działanie na :

AZOO ACTIVE FILTER Anion

AZOO ACTIVE FILTER Far Infrared Rays

AZOO ACTIVE FILTER Silver Ion

AZOO ACTIVE FILTER Calcium & Magnesium Ion


ma Sodium Bicarbonate NaHCO3 ???? które ci nie zaleca ale sugeruje Andrzej.


A ja ci zalecam powstrzymanie się od wszelkich raptownych i nie przemyślanych działań i sypania czegokolwiek i wkładania łapek do kubła i baniaka.


Zostaw te wody RO, mineralizatory i te wszystkie cudowne środki które kupiłeś lub masz zamiar kupić a zacznij od początków akwarium czyli na:


1/ Pomiarze wody kranowej czyli Orzeszowianki:D ale z Tychów:( podając przy każdym wyniku jakiej firmy to test i tu oczekujemy tylko takich pomiarów

pH ale wyłącznie z zakresu 7,4-9 a nie 3-10

NH4

NO2

NO3

KH

GH

PO4

SiO2



resztę testów schowaj głęboko do czasu aż będziesz roślinny a nie Malawi.


2/ Powtórz te same pomiary dla baniaka pamiętając by wszystkie pomiary robić przy świetle dziennym.


3/ Przerwij wszelkie podmiany wody dopóki pomiar NO3 nie przekroczy 20mg/l. Wtedy wykonaj podmiankę kranówą i tylko 20% wody przepuszczając ją uprzednio przez filtr sedymentacyjno-węglowy.


Powstrzymaj się przed innymi działaniami.

Napisz nam czym i ile karmisz ryby , ile godzin świecisz i czym.


:D :D :D Ogólnie fajny baniaczek masz.:D











.

Opublikowano

Jeszcze raz przepraszam za male OT...


@egon44

W sumie racja, kubełek, a raczej tylko gąbki, będę czyścił znacznie później. W sumie to raz na 2 tygodnie robiłem.


Ja kubełka czyszczę co 3-5 miesięcy,a nie tak jak ty co 2 tygodnie(w sumie nie wiem po co to robiłeś tak często) z resztą napisałem tobie to w trzecim poście...


Radzę tobie już w nim nie grzebać,a na wlot założyć gąbkę służącą jako prefiltr,który uchroni przed wsysaniem syfu do kubełka,jego ciągłym otwieraniem i czyszczeniem wkładów(w twoim przypadku gąbek),oraz zapewni stabilizację biologiczną w nim ...


Poza tym to podaj nam parametry wody w kranówce bo nic nie wiadomo jakie masz???


No i zastosuj się do porad kolegi deccorativo...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.