Skocz do zawartości

Granulacja pokarmów różnych marek - temat zbiorczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na forum w kilku tematach można znaleźć zdjęcia pokazujące rozmiar granulacji niektórych pokarmów. Proponuję jednak zebrać to w jedną spójną całość i zachować dla potomnych ;)


Zasady:

1. Fotografujemy pokarmy na kartce w kratkę dla jakiegoś punktu odniesienia.

2. Numerujemy dane granulki.

3. W poście według numeracji opisujemy jakiej firmy to granulka/granulki i jaki to rozmiar według producenta.

4. Staramy się nie dublować pokarmów podanych już wcześniej.

5. Zdjęcia dodajemy jako załączniki, a nie linki do zewnętrznych hostingów.



Mój post jako pierwszy będzie przykładem oraz będzie edytowany o nowe pokarmy wstawione przez innych (spis treści).


POST 1:

1. Naturefood rozmiar "S"

2. Naturefood rozmiar "M"

3. Dainichi rozmiar "SMALL"

4. Hikari rozmiar "MINI"


POST 3:

1. NLS cichlid formula 1mm

2. NLS thera+ - 1mm

3. NLS thera+ - 2mm

4. NLS thera+ - 3mm


POST 5:

1. TROPICAL - FD Brine Shrimp Artemidae

post-12239-14695720679597_thumb.jpg

  • Dziękuję 4
Opublikowano

Świetny pomysł, tylko fotka mało czytelna, ze względu na różne położenie granulek względen kratek. Może warto podpisać pokarmy na kartce i koniecznie ustalić umiejscowienie próbki np. wewnątrz kratki lub na przecięciu linii.

Opublikowano

hehe juz duzo lepiej ;) nie zebym sie czepial ale czy mozna by bylo jeszcze raz zrobic taka fotke i ulozyc te probki rownolegle do miarki i kazda w tym samym miejcu kratki. Wtedy bedzie bardzo dokladnie widac roznice :)

Opublikowano
ale czy mozna by bylo jeszcze raz zrobic taka fotke i ulozyc te probki rownolegle do miarki i kazda w tym samym miejcu kratki.


Szczerze mówiąc to mi się nie chce, a wsio widać i łatwo zmierzyć ile faktycznie pokarm ma w realu ;-).

Opublikowano
Jaki to rozmiar według producenta?

Producent podaje że pokarm występuje w postaci bryłek, łatwo go rozdrobnić i można dokarmiać nim najdrobniejszy narybek. Nazwa to: FD Brine Shrimp Artemidae.

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Witam koledzy ma ktoś doświadczenie z pokarmem O.S.I spirulina pellets wielkość "M" w nowych opakowaniach jaką ma wielkość granulat?

Czy do ryb wielkości 8-10cm będzie ok?

Teraz podaje O.S.I spirulina płatki chciałem im urozmaicić 

Obsada Saulosi,Hara,Maingano,Hongi

6e5c4bc84de5810037062136d083.jpg

Edytowane przez marekmax77
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem jaka jest frakacja OSI spirulina pellets z nowego plastikowego opakowania ale w poprzedniej szacie graficznej (metalowa puszka) dla ryb 8-10 cm opcja "S" byla idealna, Pisze o tym gdyz kilka dni temu zaopatrzylem się OSI cichlid pellets jak zawsze w wersji S. I się mocno zdziwilem gdyz sa 2-3 razy wieksze kulki niz w poprzedniej puszkowej wersji pokarmu. Dodam tylko, ze za poprzednimi "starymi" kuleczkami rybki szalaly, obecnie wprawdzie pobieraja ale już bez szału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.