Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego Edgar ja mam u siebie moduł 5050. Jak dla mnie przy moich 200cm spokojnie wystarczy a i przy 220cm też powinno.

Są to moduły niebieskie, i białe zimne

białe zimne - http://polskiled.com.pl/pl/p/MODUL-P...ARWA-ZIMNA/541

niebieskie - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-G...-Niebieski/728

kiedyś posiadałem tez czerwone ale zrezygnowałem z nich

czerwone - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-G...i-Czerwony/729

to wszystko mam na jednym zasilaczu

http://polskiled.com.pl/pl/p/Zasilac...2V%2C-IP67/523

do czerwonych i niebieskich mam taki oto ściemniacz

http://polskiled.com.pl/pl/p/STEROWN...Z-MANUALNY/405

W swoim akwarium mam 16 białych 10 niebieski a czerwone posiadałem 5szt. Zależy co kto lubi.

Zrobiłem dwa rzędy białych i niebieskie. Czyli na jednej belce tzw belce dąłem 8 białych i 5 niebieskich. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie jakie do tej pory testowałem. A posiadam te moduły już od ponad 1,5 roku.

Napisałem w innym poście, że testowałem moduły samsunga 5630 są ok ale przeraża mnie IP65. Gdyż miałem złe doświadczenia z tak niską wodoszczelnością, po prostu się spaliły mi tamte moduły. Nie twierdzę, że te samsungi zrobią to samo.

Testowałem też modułu RGB

-po pierwsze koszt zakupu drogi

-po drugie do zabawy mi są nie potrzebne aby patrzeć na ryby w różnych kolorach.

-po trzecie do RGB musisz dać moduły białe zimne

- po czwarte mam porównanie białe zimne z Rgb do zestawu białe zimne z niebieskimi i czerwonymi. Jak już wcześniej napisałem jestem za drugim zestawem. Gdyż RGB mnie nie przekonały. Nie którym się to podoba ale to kwestia gustu a o gustach sie nie rozmawia. Dlatego nie neguje propozycji innych. A po za tym każde akwarium jest inne i będzie inna ilość modułów potrzebna.

Musisz sam zdecydować co chcesz masz ogromne możliwości.




Super Dzięki tak też zrobię może dołożę po jedej białej na belkę



O ile dobrze zrozumiałem z czerwonych zrezygnowałeś (a czerwone posiadałem 5szt)

Opublikowano
O ile dobrze zrozumiałem z czerwonych zrezygnowałeś

(a czerwone posiadałem 5szt)


Zrezygnowałem z czerwonych i tak jak napisałem posiadałem 5 szt ale zostały wypięte. A jeżeli chcesz mieć te czerwone to proponuje ze swojego doświadczenia zakupić drugi ściemniacz. Czerwone światło jest mocniejsze niż niebieskie. Dlatego na jednym ściemniaczu to nie współgra ze sobą.

Ściemniacz potrzebujesz do zmniejszenia mocy niebieskich, bo jeżeli tego nie zrobisz to wyjdzie morskie. Tak mocne są te niebieskie moduły.


Obecnie trochę pozmieniałem z oświetleniem, gdyż zakupiłem sobie najtańszy zasilacz jaki był, czyli jakiś taki 10W. Do niego zostały podłączone 5 białych jako oświetlenie dzienne. To wszystko mam na dwóch programatorach czasowych. Te pięć modułów zapala sie z samego rana, później zapala się oświetlenie główne i świeci tak do 9.30.

Po czym gaśnie i zapalają się te pięć modułów i tak sobie świecą do 16. Znowu zapala się oświetlenie główne świeci do 21.30 a później zapala się znowu słabe oświetlenie.

Ot tak sobie wymyśliłem i mi się to podoba. Bo to jest najważniejsze ba właścicielowi się podobało. Są różne opinie na temat modułów, te złe i pochwalne. Mnie to nie interesuje po prostu mam co mam, i jak wyżej zaznaczyłem MI MA SIĘ PODOBAĆ.

Chyba już wszystko napisałem o modułach które mam i testuje od ponad 1.5 roku. Gdzie przerobiłem różne różniste modułu od tych najtańszych po droższe. Od białych ciepłych przez białe zimne, niebieskie czerwone aż do RGB. Testowałem moduły 5050, 5060 i 5630. Największą moją uwagę przykuły moduły 5050 białe zimne LG http://polskiled.com.pl/pl/p/MODUL-PolLED-LG-3x5050-0%2C72W-BARWA-ZIMNA/541

i niebieskie Samsung

http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728.

Teraz czuje się jakby nago, bo powiedziałem wszystko co tej pory się nauczyłem o modułach:-)

  • Dziękuję 3
Opublikowano

Wstawiam obiecane filmy. Jakość taka sobie no ale robione na szybko.


4 x 5630 + 8x RGB

[ame]

[/ame]


Tutaj oświetlenie nocne (czyli 8szt RGB bez 5630):


[ame]

[/ame]


Oczywiście barwa jest całkowicie regulowana dzięki modułom RGB. Do mnie to ustawienie trafiło najbardziej.

Opublikowano

Ładnie Ci świeci i ładne refleksy. U mnie słabo z nimi ale jak pisałem w moim temacie to przy naświetlaczach było zupełnie inaczej , a czemu tak to nie mam pojęcia;)


Na tylnej szybie widać gdzie masz zamontowane moduły led. Szukam rozwiązania żeby uniknąć właśnie takiego efektu


Zajrzyj do mnie u mnie tego nie widać.


http://forum.klub-malawi.pl/belka-diy-led-t24778.html?p=309098#post309098




[300] Malawi

Opublikowano

Jak już Guban wiesz problemem u Ciebie jest szyba. Rozprasza ona światło i robi efekt podobny do świetlówki. Tym właśnie sposobem nie masz widocznych blików i tego efektu na tle. Jak zdejmiesz szybę będzie bardzo podobnie.

Opublikowano

U mnie Seba przy modułach 5050 i wysokości 8cm od lustra wody bliki są o wiele mniejsze niż u ciebie. I widzę, że jest to na plus dla modułów 5630.

Opublikowano

No muszę przyznać, że pod tym względem (blików) 5630 dorównują naświetlaczom. Nawet ostatnio miałem znów okazję świecić naświetlaczem (podczas budowy nowej lampy) i różnica była niewielka.

Opublikowano

Uff, całe szczęście ze to samo widzisz bo już myślałem że mi na oczy padło ;-).


Chyba będę musiał przemyśleć ledy do nowego projektu i dać wiązkę ledów 5630 dla wzmocnienia blików, bo przy 5050 są słabe , a przy naświetlaczach bliki kładły na kolana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.