Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
aha ;/ to jak rozpoznać czy to wromak czy nie jak właściciel nie wie co to za firma ?

Raczej po długości wzmocnień. Musiałby ktoś kto ma 240l wromaka Ci zmierzyć.

a jak sa szyby 10 to jest male prawdopodobieństwo pęknięcia ??

Na pewno jest wiele mniejsze. Jeżeli to akwarium nie było klejone na zamówienie to szyba na pewno jest 8mm.

Opublikowano

Ja bym brał 50. U siebie takie mam i można bardziej przestrzennie akwa zaaranżować. Dużo zależy też od obsady. Jeśli dobierzesz odpowiednio to jakiś gatunek może zajmować wyższe partie akwa.

Opublikowano

ja mam saulosi i chcial bym zrobic jedno gatunkowe starczy mi taka opcja bo samczyk i samiczka maja inne kolory i sie zastanawialem zeby np miec 120x50x40 albo 150x50x40 bo to mniej litrow i spokojny sen bo wtedy chyba niema takiego nacisku na sciany

Opublikowano

40cm to za mało i to bardzo. Dawaj minimum 50, a nawet daj 55cm. Jak dasz wyżej skałki to ryby będą i wyżej pływać. Ja mam 60cm i mam mbunę dosłownie wszędzie, nawet próbują wpływać na półkę skalną która jest pod samą powierzchnią ( tam są najładniejsze gloniska do wyskubania ;-) ). No i zawsze więcej litrów wody jest do utrzymania parametrów wody.


Mariusz daj sobie luz i to mocno z tym naciskiem na ściany akwarium. Ehh, to że źle sklejone akwaria pękają to nie znaczy że dobrze sklejone też ;-). W akwarium 150cm zawsze dają wzmocnienie poprzeczne przez co nawet za krótkie wzmocnienia wzdłużne nie są już zagrożeniem. Także zjedz sobie jeszcze świątecznego karpika wypij kawkę i bierz się po świętach za zamawianie akwarium 150x50x60 i nawet nie czaj się.

Opublikowano

Gadalem z kolega i sprzeda mi jednak swoje za 650 zl 100x50x50 z lepsza pokrywa pogrubiona z roznymi lampami na wybarwienie rosliny itp do tego kubelek atman 1000l/h orginalna piekna polka pod akwaria oraz grzalka , co najwazniejsze szyby w nim to 10mm i chyba 2 lata stare . Moze byc ten atman 1 tys + hw 1 tys i falownik ? Bo dzis kupilem za 20 zl nowy

Opublikowano

Widzę, że u Ciebie wyznacznikiem konstrukcji/wytrzymałości akwarium jest grubość szyby, a jest to totalna głupota. Znając życie kumpel Ci jeszcze w tym pomaga, żebyś kupił od niego. Poczytaj porady użytkownika Przemek Wieczorek. Dla pocieszenia powiem Ci, że mam zbiornik 200x50x60 z szyby 10mm i jest to bunkier, SirYaro ma chyba 300x55x55 z 10mm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.