Skocz do zawartości

Niskie pH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


wczoraj uruchomiłem 240 litrowe akwarium, w zewnętrznym kuble tetra ex 800 plus mam zasypane 2 wkłady grysem koralowym, miał podnieść pH. W kranie mam pH = 7,6.

Zmierzyłem rano pH po około 14 godzinach, pH wynosi nadal 7,6. Czy ktoś wie po ilu wzrośnie? Przed umieszczeniem tego grysu kilka razy przepłukałem go wodą.


pozdrawiam

Opublikowano

Cześć.

Jeśli wczoraj uruchomiłeś akwarium to masz czas na obserwacje pH. Zmierz KH.

Jak dałeś grys to być może pH wzrośnie choć wielkich zmian bym nie oczekiwał. Od tego jakie masz KH zależeć będzie jak bardzo grys wpłynie na zasadowość wody. Na razie zrób tak, że ustaw wylot filtra na taflę, tak aby ta poruszając się natleniała wodę i wytrącała z niej CO2. Moim zdaniem pH ustabilizuje się na poziomie 7.8-8.

Nie podnoś na siłę powyżej 8 bo nie jest to aż tak konieczne.


BTW. pH 7.6 to nie jest jakieś tam niskie. Ja mam w kranie 7.4 a w akwa kręci się koło 8, tak więc nie ma co teraz przeżywać a sumie kontrolować NH3, NO2 i NO3. Te parametry wody są teraz dla ciebie najważniejsze. Oczywiście ryby wpuszczasz jak całkowicie NH3 i NO2 znikną a pojawi się NO3. Wtedy zaczynamy zarybianie. To tak wyprzedzając kolejne pytania ;)

Opublikowano

Dzięki, kiedy zarybiać to akurat wiem i kontroluję te parametry na razie NH3 i NO2 wynoszą zero, pewnie podniosą się za jakieś 2-3 dni i wtedy będę czekał na ich rzeczywista wyzerowanie.


Wracając do wpływu na pH, to twardość ogólną mam na poziomie 16 +/- 1, natomiast węglanową 11+/-1, są to wyniki dla kranówki.


Jak myślisz, za ile dni powinienem zauważyć wzrost ph i jego ustabilizowanie?

Opublikowano
Dzięki, kiedy zarybiać to akurat wiem i kontroluję te parametry na razie NH3 i NO2 wynoszą zero, pewnie podniosą się za jakieś 2-3 dni i wtedy będę czekał na ich rzeczywista wyzerowanie.


Wracając do wpływu na pH, to twardość ogólną mam na poziomie 16 +/- 1, natomiast węglanową 11+/-1, są to wyniki dla kranówki.


Jak myślisz, za ile dni powinienem zauważyć wzrost ph i jego ustabilizowanie?



Moim zdaniem w ogóle nie licz na podniesienie tego pH bo dałeś trochę grysu wapiennego, a jak ruszy biologia to ci raczej pH spadnie a nie wzrośnie.

Wodę masz bardzo twardą silnie zmineralizowaną i oba parametry GH i KH są już zawyżone, natomiast pH jak napisał już kolega lufa masz dostateczne i nie wiem po co chcesz je podnosić.

Kolega ma typowe książkowe parametry wody kranowej w większości kranów w Polsce.

pH na minimalnym ale dostatecznym poziomie a Twardości o odwróconej proporcji i obie za wysokie jak dla bardzo miękkiej wody Malawi. Nie znaczy to jednak że pyszczaki Malawi będą się żle hodowały tylko nie optymalnie.

Jak się to ma do wody biotopu Malawi to jest w odpowiednim temacie do poczytania.

Jak ci pH będzie spadać poniżej tego 7,6 dodaj - no co:D


Jedną płaską łyżeczkę od herbaty na 100l wody czyli u ciebie zapewne ok 200l więc dwie łyżeczki

Seachem Malawi/Victoria Buffer - pomiar pH ,KH możesz zrobić dopiero po 24 godzinach nie wcześniej i wtedy się zdziwisz jak się zmieniło wszystko.

Opublikowano

Wodę masz bardzo twardą silnie zmineralizowaną i oba parametry GH i KH są już zawyżone, .



Taka woda o jakiej piszę autor postu to akurat średnio twarda a nie bardzo twarda. Bardzo twarda to ta powyżej 25 stopni GH.


Nic nie dodawaj do niej i czekaj do zarybienia.

Opublikowano

Grys wapienny to to samo co grys koralowy?


Dodałem 2kg grysu koralowego do filtra, wszędzie ludzie piszę, że to zwiększa pH wody. Ale Wy piszecie, że wcale nie zwiększy, to jak jest w końcu?


2kg grysu koralowego, przepływa przez niego intensywnie woda, mam około 220 litrów wody, zero roślin czy korzeni, napowietrzam poprzez łamanie lustra wody

Opublikowano

Kolego, grys zwiększa pH wody ale wody kwaśnej. Działa to tak, że jak masz pH rzędu 6 to taka woda lepiej rozpuszcza grys i podnosi pH. Natomiast jeżeli masz KH 11 to co najwyżej grys ustabilizuje odczyn na tym poziomie i tyle w temacie.

PH 7.6 jest ok. Czekaj cierpliwie na lokatorów.

Opublikowano

Czekaj cierpliwie. Jak pisałem, u mnie w kranie jest 7,4 a w akwarium 8. Parametry kranówki mamy takie same ponieważ u mnie GH=16, KH=11 tyle, że pH masz wyższe. U mnie być może na pH ma jeszcze pływ piasek, może kamienie. Obserwuj ale na razie nic nie dodawaj.

Opublikowano
I ani drgnie, nawet do 7,8?


obaj z lufą próbujemy ci wytłumaczyć że te pH 7,6 jest wystarczające dla Malawi, a ty nie wiedzieć czemu uparłeś się na te 8 a teraz już 7,8.

proszę cię byś więc odpuścił na te 7,6 i uznał jak my że to jest właściwe pH dla twojego baniaka który nie wiem czy w ogóle wystartowałeś biologicznie.

Wodę jak pisałem masz i tak bardzo twardą ( nie w nomenklaturze wodociągowej ale jeziora Malawi) bo o tym piszemy.

Bardzo łatwo podnieść te pH - czym pisałem ale podniesie to i tak już wysokie KH.

Nic nie rusz z wodą - skup się na starcie biologii bo ryby niecierpliwie czekają:D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.