Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie kolegów po fachu. Kolejne moje pytanie odnośnie mojego projektu akwarium 250x60x70h który powoli zaczyna się zbliżać do realizacji. Jakie oświetleni będzie optymalne do takiego zbiornika? W moim aktualnym akwarium 120x50x60h posiadam 4 naświetlacze 20W na początek chciałem zastosować to samo rozwiązanie dodając jeszcze z dwa po 30W ale im bliżej do realizacji tym bardziej podoba mi się oświetlenie DIY oparte na diodach power Led i moje pytanie jest następujące jak ma wyglądać kompletna lista zakupów. Za odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano
ale im bliżej do realizacji tym bardziej podoba mi się oświetlenie DIY oparte na diodach power Led i moje pytanie jest następujące jak ma wyglądać kompletna lista zakupów. Za odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.


Dziękuję za serdeczne pozdrowienia.

Odpowiadam na twoje pytanie.

Lista zakupów ma się zaczynać od pozycji 1 a kończyć na ostatniej pozycji.:D


a na poważnie to oświetleń DIY na tylko tym forum kilkanaście - które ci się podoba.;)


Z tego co w naświetlaczach wpakowałeś już i planujesz ewentualnie w nowym baniaku to trudno będzie cię zadowolić power ledami DIY - jak rozumiem oczekujesz mocy tak 4 x 20 W + 2 x 30W

czyli tak coś około 140 W !!!!!

Opublikowano
Widziałem gdzieś akwarium o długości dwóch metrów oświetlone diodami power led i miało to niecałe 20 wat wiec nie wiem jak to wygląda w praktyce


To po co kombinujesz aż 140W ledowe.

dla porównania HQI 150W 5600K - 13000lm

dla 4x30W LED COB białe 12000K = 120W tak ok 8000lm.

O wiele istotniejsze od strumienia świetlnego jest barwa i spectrum światła. Ważne by wybarwiało ryby i otoczenie, a nie wymagało patrzenia przez okulary słoneczne na baniak.:D

Masz na forum kilkanaście opisów oświetlenia ledowego, między innymi ostatnio moje i Seby. Masz także pełno różnych belek ledowych, ale chyba pod 2,5m nie spotkałem. Musisz podjąć decyzję, czy kupujesz gotowe czy sam robisz.

To ty musisz się na coś zdecydować, ponieść koszty no i konsekwencje swojego wyboru.

Ja mogę ci tylko potem sugerować takie czy inne warianty.

Masz niejasności pisz na PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.