Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam tu dużego rozeznania w tym co dostępne na rynku.

Ciągle mnie zadziwiacie wynajdując jakieś odpowiedniki Purigenu na końcu świata czyli z Nowej Zelandii, albo pompy Resun-b lub Jebao6000. ale po to jest forum.

Temat zakładam bo potrzebuję waszej pomocy w doborze cyrkulatora do mojej flagowej 150 cm.

Aktualnie to już trzeci filtr kasetowy który u mnie pracuje. Pora więc na przemyślenia bo sprawy zaczynają wymykać się z pod kontroli.

Filtr kasetowy ma za zadanie zapewnić przy pomocy grawitacji filtrację biologiczną i mechaniczną jednocześnie, a pompa jedynie wywalając wodę z komory pompy zapewnia jako taką cyrkulację wody - więc takie 3 in1. Tak do baniaków 120 - 150cm to wystarcza - dalej na pewno potrzebna sprawna cyrkulacja.

Już wiem że nawet jeden Hydor Pico 1200 7W jest w stanie doskonale załatwić sprawę filtracji mechanicznej ( woda kryształ), a za pomocą 2 litrów zwykłej lawy wulkanicznej również super biologię NH4/NO2 = 0 przy 20-30 szt dorosłych pysków. A już 2 litry osławionego Matrixa to przerost formy nad treścią - jak piszecie. Nic więcej nie poprawi tylko walnie po kieszeni no i pochwalić się można że mamy baniak jak barokowy pałac - z falbankami.:D sam mam 4 litry Matrixa.

Z punktu widzenia obu rodzajów filtracji wynika więc że pompa o wydajności teoretycznej 1200 do 2000l/h jest absolutnie wystarczająca.

Nie ma potrzeby wraz ze wzrostem wymiarów baniaka iść w jakieś jebao po 6000l/h bo cyrkulacji i tak to nie załatwi a tylko kasetę trzeba zakleszczyć by wraz z baniakiem nie wystartowała jak F16 z lotniska ( wiecie każda akcja powoduje reakcję).


Rozsądnym więc kompromisem bez względu na długość baniaka nawet dla tych po 3m są pompy nie koniecznie jedna od 1000l/h do 3000l/h. byle ciche, bez wibracji i energooszczędne.


Cyrkulacja natomiast to inna bajka - ma zapewnić taki obrót wody w baniaku by falowała powierzchnia, i wpychało wszystkie gówienka w paszczę kasety i tu jest problem.

Za dużo nie może być bo jak słusznie napisał mi pemergency wtedy gówienka jak rakiety omijają kasetę i zwyczajnie nie zdążają tam wpaść a za mało to zalegające kupy.


Mam niezwykle cichą i energooszczędną filtrację na 2 x Hydor Pico 1200 natomiast dwa falowniki które kupiłem nie spełniają moich oczekiwań.

1/ Resun 4000 hałasuje na poziomie pompy Hydor Pico 1200 i ma podobną moc ale jest za słaby i nie zamiata baniaka. Może dwa Resuny?

2/ jvp200 jak lornetka zamiata ale za to hałasuje bardzo - też odpada.


Moje kryteria wyboru są takie:

- niezwykle cicha praca przy regulowanym przepływie tak widzę ok 5-10tysl/h

- energooszczędność nie więcej jak 15-18W

- trwałość

- cena

Przecież nie będę 15tu cyrkulatorów kupował by po kolei sprawdzać, wy już je macie - podpowiedzcie jaki wybrać.


W grę także wchodzą wszystkie cyrkulatory na 12V ale jak mniemam słabo są rozeznane a świetnie by współpracowały z moim oświetleniem RGB COB - jest piękna regulacja ich obrotów z kanału G sterownika MS35. W nocy się wyłącza nad ranem da maxa i pięknie pozamiata a w dzień można regulować różne szybkości wypływu wody bez kosztownych regulatorów.

Opublikowano

Proszę

Hydor Koralia 5200 (4403029255) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/44/03/02/92/4403029255@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@44/03/02/92@@AMEPARAM@@4403029255



HYDOR Pompa Cyrkulacyjna Koralia 6 12V 10000l/h (4456373815) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/44/56/37/38/4456373815@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@44/56/37/38@@AMEPARAM@@4456373815



Nie ma potrzeby wraz ze wzrostem wymiarów baniaka iść w jakieś jebao po 6000l/h bo cyrkulacji i tak to nie załatwi

Uważam że przy większych baniakach będzie to potrzebne chyba że dołożysz dodatkowy cyrkulator/falownik.Może nie koniecznie aż taka duża moc w zbiornikach 170 czy 200cm ale w większych gdzie filtracja mechaniczna i biologiczna jest oparta na jednej głowicy, to chyba warto pomyśleć o większej mocy.

Gość pemergency
Opublikowano

Zdecydowanie Jebao WP-25


Jebao WP-25 8000l/h z kontrolerem __ K-ce (4446018521) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/44/46/01/85/4446018521@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@44/46/01/85@@AMEPARAM@@4446018521



Ma wszystko co potrzeba, sterownik do regulacji prędkości pracy, programy falowania, oraz czujnik zmierzchu... kosztuje mniej od Koralii ;)


"Najważniejszą cechą WP-25, wyróżniającą ten model spośród konkurencji, jest standardowe wyposażenie w zautoamtyzowany sterownik. Dzięki temu urządzeniu za pomocą przycisku "MODE" można w bardzo łatwy sposób programować pracę pompy. Posiada on aż 9 trybów pracy:

• H1: Maksymalna wydajność przy niezmiennej pracy pompy

• H2: Średnia wydajność (ok. 75% maksymalnej wydajności), niezmienna pracy pompy

• H3: Niska wydajność (ok. 50% maksymalnej wydajności),niezmienna praca pompy

• W1: Pompa zmienia swoją wydajność od minimum do maksimum w 8 krokach, za pomocą pokrętła regulacyjnego można dopasować długość trwania interwału

• W2 i W3: pompa stopniowo przyśpiesza i zwalnia zgodnie z zaprogramowanym wzorcem, za pomocą pokrętła regulacyjnego można dopasować długość trwania interwału


Ustawienie wydajności pracy pompy dla trybów W1,W2 i W3:

• S1 = 100% maksymalnej wydajności pompy,

• S2 = 75% maksymalnej wydajności pompy,

• S3 = 50% maksymalnej wydajności pompy.


• ELSE : Tryb rafowego prądu wody, pompa pracuje z losową wydajnością, przez zmienny czas trwania interwału. Tworzy to warunku najbardziej odpowiadające naturalnym.


• Karmienie: po naciśnięciu przycisku “MODE/FEED”, niebieska lampka sygnalizująca “10min” oznacza przerwę w pracy pomp przez 10minut. Po upływie tego czasu lampa zgaśnie, a pompy wróca dopracy. Alternatywnie naciśnij przycisk “MODE/FEED”, by manualnie przywrócić pompy do pracy.


• Blokada: Aby zapobiec przed wprowadzeniem przypadkowych zmian, wciśnij przycisk “SPEED/LOCK” przez 5 sekund. Czerwona lampka “HOLD” zacznie świecić, a pokrętło regulacyjne przestanie działać. Po ponownym wciśnięciu “SPEED/LOCK” przez 5 sekund, by przywrócić działanie pokrętła.


• Noc: Jeśli czujnik światła został podłączony do urządzenia, tryb nocny zostanie aktywowany automatycznie. Czujnik samodzielnie wykrywa wyłączenie oświetlenia i zmniejsza wydajność pomp o 50%. Aby wyłączyć ten tryb odłącz czujnik od urządzenia


Dane techniczne:

Wydajność: 3000-8000l/h

Moc: 8-20W

Wymiary: 8x6cm

Długość przewodu: 160cm (przewód pompy) + 160cm (zasilacz) - łącznie: 320cm"

Opublikowano

Ty mi Karolu napisałeś że Koralie słychać więc posłucham także ciebie w tym wyborze.

Zdecydowałem - kupuję Jebao WP25 choć wiem że to nadmiarowo i zapamiętałem że chyba Seba albo Stan napisał że jvp to nawet w pobliżu jebao nie leżał.

Ślicznie dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Cały czas wahałem się między jakims Tunze , Koralią 12V, a tym Jebao WP10 lub WP25.

Opublikowano

Heniu bierz tego jebao wp-25 ! Sam będziesz pod wrażeniem jak to śmiga. Tylko są dwie wersje tańsza z mniejszą ilością możliwości regulacji, a różnica raptem około 40 zeta.

Opublikowano
...



Uważam że przy większych baniakach będzie to potrzebne chyba że dołożysz dodatkowy cyrkulator/falownik.Może nie koniecznie aż taka duża moc w zbiornikach 170 czy 200cm ale w większych gdzie filtracja mechaniczna i biologiczna jest oparta na jednej głowicy, to chyba warto pomyśleć o większej mocy.



chyba się nie zrozumieliśmy

pisząc o tej jebao 6000l/h i 500 zł miałem na myśli pompę do kaseciaka taką jak do oczek wodnych

Pompa Jebao DC-6000 z kontrolerem __ K-ce (4446593142) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/44/46/59/31/4446593142@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@44/46/59/31@@AMEPARAM@@4446593142


którą zaproponował kolega jako wydajny napęd swojego filtra kasetowego do chyba 3metrówki.


Dlatego napisałem że zaczyna się temat wymykać z pod kontroli bo z takim napędem kaseta może odjechać jak odrzutowiec albo zrobić fikoła.

Poza tym wymiary kaseciaka z taką pompą stają się monstrualne.

Ta pompa ma 26cm długości więc sama komora pompy musiałaby mieć co najmniej 30 cm czyli tyle co cały kaseciak.

Robi się jakaś perwersja i gubimy podstawowe założenia kaseciaka.

Stąd cały ten temat i moje wypociny o filtracji i cyrkulacji.

Ale generalnie poparłeś moją wizję rozwiązania problemu a ilość i rozmieszczenie falowników to już decyzja każdego. Ważne że możemy i w kasecie i w baniaku dokładać kolejne pompy i falowniki jak uważamy że za mało albo filtracji albo cyrkulacji, czego trudno dokonać w jednym kuble - trzeba kupować drugi.

dzięki

Gość pemergency
Opublikowano

Heniu widziałem kasetę w morskim 3000L na mocnej pompie red dragona, była w centralnej części zbiornika na tylnej ścianie. Szerokość 15cm, długość 50cm, wlot z prawej i lewej strony, dwa wyloty w centralnej części kaseciaka, jeden skierowany w lewą drugi w prawą stronę... także spokojnie kaseciaka nie wydmucha :D

Opublikowano
Heniu widziałem kasetę w morskim 3000L na mocnej pompie red dragona, była w centralnej części zbiornika na tylnej ścianie. Szerokość 15cm, długość 50cm, wlot z prawej i lewej strony, dwa wyloty w centralnej części kaseciaka, jeden skierowany w lewą drugi w prawą stronę... także spokojnie kaseciaka nie wydmucha :D


o i to jest rozwiązanie by nie zrobić z kaseciaka odrzutowca.

Potrzebne sprawdzone opinie o cyrkulacji przy centralnie umieszczonych dwu wylotach i rozpływie w dwie strony, czy to jest dobre i jak z ewentualnymi cyrkulatorami z boku - chyba zakłócą rozpływ?

Potrzebny dobry sprawadzony i tani patent na rozdwojenie wylotu z pompy ale bez start na "ciągu z dwu luf"

Rozumiem z twojego opisu że to jakby dwa kaseciaki z lustrzanym odbiciem i wspólną komorą pompy. Dlatego taki długi aż 50 cm. Z moich spostrzeżeń na dwu kaseciakach nie ma problemu za małych gąbek nawet przy 3000l/h i czystych gąbkach to najwyżej 1 cm niżej lustro wody, ale na pewno dwie gąbki to podwójna powierzchnia - cenne przy takich przepływach powyżej 3000l/h. Największy spadek lustra ( opory przepływu) stwarza złoże biologiczne a szczególnie stosunkowo drobny Matrix.

Dużo cennych rad wnosisz Karolu - zaczynam widzieć 3 metrowy baniak bez cyrkulatorów z boku a z centralnym dwulufowym kaseciakiem na Red Dragon 6000 albo ten Jebao DC 6000. jeśli jest cichy i nie wibruje a ma przecież regulowany wytrysk! i jest tani.

Cofam swoje obawy o wymykanie się z pod kontroli naszego tematu.:D z radością.

Gość pemergency
Opublikowano

Heniu Jebao 6000 jest niesłyszalny na max obrotach, praktycznie zero wibracji.


Co do tej kasety w morskim to komora pompy jest umieszczona centralnie, woda jest zasysana przez gąbki, tak jakbyś odbił swoją kasetę w lustrze. Powrót to nic innego jak zwykły trójnik "Y", można zrobić regulowany na "lockline", można to również zrealizować na rurkach PVC.

W zbiorniku zamocowane były dwa cyrkulatory, jeden na prawej szybie w jej centralnej części, skierowany na zasys kasety i drugi na lewej stronie, analogicznie. Przypuszczam, że cyrkulatory były tam głownie ze względu na "koraliki" ;)


Woda zatacza dwa koła, jedno w lewo, drugie w prawo - wiadomo o co chodzi chyba...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Mogłem z tą grubością polecieć za mocno, za co przepraszam. Sprawdziłem przed chwilą i wyszło że ma 4 cm grubości, no miary w oczach to ja nie mam ;/. I tak, jest z płyty wiórowej.
    • Coo -Blat 10cm grubości? Jeszcze takiego nie widziałem z płyty drewnianej - wiórowej? Czy coś źle zrozumiałem?
    • Jak masz blat dwa metry to nie bierz akwarium 120cm. Miałem mniejsze i też takie 120 no i sobie były. Niby ładne. A teraz mam nieco większe 180cm i spod 50cm i przód 60cm. Mimo że skromne to na żywo robi na wszystkich wrażenie, bo jest "wielkie". Może nie gigant ale je widać w salonie.  Pomyśl nad stalowym stelażem. Ja chciałem nauczyć się spawać, bo taki miałem kaprys. Kupiłem więc materiały i chińską dobrą, wygodną spawarkę. Fajna zabawa a wyszło wszystko jakieś 70% tego co bym zapłacił za gotowca. Mocna, stabilna konstrukcja, która rozkłada ciężar i już. Przez 2lata ze sklejki miałem obudowę bo brakowało lasy ale i tak było estetycznie. Teraz mam obudowany spod pod wzór mebli. Nie wszystko na raz. Ale posłuchaj wszystkich powyżej i nie bierz akwarium 120cm, bo to na gupiki się nadaje tylko.  A jak sobie wstawisz takie 180 czy 200cm (albo większe ) to zapewniam Cię, że każdy (i Ty też) chociaż w myślach zawsze na widok tego akwarium będzie mówił : ale ku... fajne wielkie akwarium:)  A jak wstawisz 120cm to będą ( i Ty też) mówić: o jest akwarium, z rybkami, woda nawet chlupie sobie, no fajne...
    • Dobieranie akwarium do rozmiaru blatu to trochę dziwny pomysł.  Ale jeśli masz miejsce na akwarium 200x50 to nawet nie zastanawiaj się nad 120x40x50, bo po kilku miesiącach stwierdzisz, że jest za małe i będziesz sobie pluł w brodę, że nie postawiłeś większego. Sprawdź jak duże akwarium możesz zmieścić w pokoju. Potem poprzesuwaj meble, żeby weszło większe. Potem pomyśl czy wszystkie meble są naprawdę potrzebne, sprzedaj te zbędne (budżet wzrośnie), poprzestawiaj znowu te które zostały, żeby zrobić więcej miejsca. Ścian na razie nie burz (to przyjdzie później, jak złapiesz bakcyla), blat olej i celuj w takie szkło i stelaż jakie tam wciśniesz.  Jeśli nie mieszkasz w zabytkowej kamienicy to stropem się nie przejmuj, akwarium 500l waży tyle co dwóch Amerykanów stojących obok siebie, stropy się pod nimi nie zawalają. Jeśli Twój tata się o nie martwi to możesz podłożyć płytę pod stelaż żeby lepiej rozłożyć obciążenie podłogi. Fajnie, że pytasz i szukasz rozwiązań, to dobrze wróży na przyszłość. Jeśli jednak zdecydujesz się na 120x40x50 to bierz tego Juwela o którym pisał @Bartek_De, też od niego zaczynałem - solidny zestaw na początek, służył mi lata bez żadnych problemów.       
    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.