Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam jasny piasek , wiec byłoby za jasno i tak jak dla mnie jest wystarczająco światła.W słoneczny dzień słońce opiera sie o baniak więc jest doświetlenie hehe :-) no i glon .


Pytanie : chciałbym urozmaicić trochę kolorystycznie baniak ,bo trochę za pomaranczowo , zebry nie do końca okazały się być OB .Co mógłbym i w jakiej ilości ,ewentualnie dołożyć , cos w niebieski deseń ? Myślę o pozbyciu sie kilku młodych osobników z saulosi i zebry jesli ilościowo będzie niedobrze.

Pytanie 2 :Mam zamiar oświetlić hydroponikę za pomoca paska LED za rada kolegi Sir_Yaro zastosuje kombinacje czerwonego z niebieskim i tu mam pytanie : czy czerwony i niebieski maja swiecic jako osobne kolory na osobnych modułach czy mogę zastosować kombinacje tych dwóch kolorów aby świeciły dwa kolory z jednego modułu co daje niejako fiolet ? Mam paski led RGB gdzie jeden moduł to trzy diody , ile tego powinno być na donice 80cm?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hydroponika - oświetlenie:

http://forum.klub-malawi.pl/oswietlenie-hydroponiki-led-p309884.html#post309884


Absorber NO3 poprzez korpus narurowy 10" :

Zbudowałem absorber NO3 na pomyśle Deccorativo zmodyfikowanym na moje potrzeby czyli pod narurowca.

Napęd : narurowiec - pompa Alpha 2

Pojemnik : korpus narurowy 10" pod osmozę 1/4"

Transfer : węże 1/4" osmoza z trójnikiem pod pompkę HJ-411 do regeneracji + szybko złączka w celu wypięcia się z układu baniaka pod obieg zamknięty do regeneracji .

Całość podpięta poprzez sprytny trójnik w układ od strony zasilającej narurowca.


Purolite czeka na wstępne formowanie aż przyjdzie pompka HJ-411.

Całosc oczywiscie bedzie podparta SEACHEM - PHOSGUARD - 500 ml

post-9886-14695721486395_thumb.jpg

post-9886-14695721488233_thumb.jpg

post-9886-14695721492255_thumb.jpg

post-9886-1469572149428_thumb.jpg

Opublikowano

Wszystko ładnie pięknie tylko pytanie po co pociskać wodę cienką rurką do korpusu z purolitem ? Cienkim można już z powrotem do baniaka.

Opublikowano

A jak zrobisz obieg zamknięty do regeneracji na małej pompce zanurzonej w solance? I jak ma ona dać radę przy dużych przekrojach?

Jak będzie umieszczony Purolite? W jakimś wkładzie czy dość podobnie do FBF tyle, że z gąbkami? Jak masz zrobiony powrót? Podobnie do zasilania? Czy bezpośrednio do baniaka?


Wysłane z telefonu

Opublikowano

SPIOCHU

Obieg zamknięty : zamykam trójnik od narurowca , wpinam sie w trójnik z zaworem widoczny na zdjęciu 1-2 , wypinam waż 1/4" z szybko złączki od baniaka zdjęcie 1-3 i kieruje do wiadra w którym pracuje pompka. Purlite umieszczony w puszce zasypowej z gabkami, powrót bezposrednio do baniaka aby sprawdzac przepływ i ile NO3 wychodzi.


STAN:

Taka budowa korpusu i mysle ze przy potrzebie małego przepływu jaki jest wymagany przez Purlite powinno zdac egzamin. Oczywiscie wszystko okaże sie podczass uruchomienia niebawem .

Opublikowano
Taka budowa korpusu i mysle ze przy potrzebie małego przepływu jaki jest wymagany przez Purlite powinno zdac egzamin.


Woda może i tam wchodzić i 2 calówka ważne jak wolno wypływa ;-).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Dla ułatwienia sobie podmian , aby nie latać po domu z wiadrem postanowiłem zbudować system podmiany przez korpusy narurowe wpięte w bazowy system filtracji narurowej. Dwa korpusy 10'' , jeden z wkładem 10-20mik , drugi z wkładem węglowym podłączyłem pod zasys pompy obiegowej wężem w stalowym oplocie. Wejście do korpusu jest wyposażone w zawór aby odciąć dopływ wody i utrzymać wodę w korpusach co by wkład węglowy nie wysechł . Do wlewania wody używam węża ogrodowego 1/2 zaopatrzonego w szybkozłączkę , który następnie ta sama metoda podłączam do węża prysznicowego gdzie reguluje przepływ i temperaturę. Do wylewania wody używam tego samego węża , który podłączam do wyjścia z pompy a drugi koniec wkładam do odpływu kabiny prysznicowej. Teraz podmiana stała się szybsza i łatwiejsza , wszystko dzieje się przy kawie ;)

Na ostatnich trzech fotkach całość mojej instalacji ;)

post-9886-14695721729265_thumb.jpg

post-9886-14695721729794_thumb.jpg

post-9886-146957217308_thumb.jpg

post-9886-14695721731498_thumb.jpg

post-9886-14695721732219_thumb.jpg

post-9886-14695721732953_thumb.jpg

Opublikowano

Zauważyłem ze wszystkie instalacje narurowe jakie oglądalem tu i na YouTube maja te sama pompę CO. to jest jakaś najlepsza? Czy jest ona słyszalna? Bardzo przepraszam za takie pytania ale chce sie czegoś dowiedzieć, bo wybór filtra zewnętrznego mnie wykańcza i skłaniam się ku myśli zrobienia narurowca. Nie jestem tylko pewny czy pompa będzie niesłyszalna albo co najmniej cichsza od kubelkowców.


Idea filtra narurowego wraz z instalacja podmiany wody jest wg mnie kapitalna!!!

Opublikowano

Pompa grundfos apha jest faktycznie najlepsza i bardzo oszczędna, jednakże możesz śmiało kupic inne pompy CO w nowej technologi gdzie jest osiągana podobna oszczędność prądu np. pompy Omnigena czy LFP . Pompy CO są praktycznie nie słyszalne. Tak pompa 25/40 jest słabsza od 25/60 ale pobór jest dwukrotnie większy.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.