Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moim zdaniem dramatu nie będzie, nie wiem jaką masz pompę, zwróć uwagę czy nieczystości trafiają w zasys, czy może "cug" jest zbyt słaby i omijają. Takie szerokie otwory mają jeszcze jedną wadę, młode i małe ryby będą wpływały do komory śmieciowej.

Opublikowano

Pompa DCT 4000, ale chyba jednak zmniejszę szerokość. Podejrzewam, że ten kaseciak będzie to mój prototyp, a kolejny będzie tym właściwym.

Opublikowano

Ja nieopatrznie naciąłem otwory w ścianie bocznej, bo miała zbliżony wymiar.

Zakleiłem to od wewnątrz spienionym o grubości 3mm. W Twoim przypadku naciął bym kawałek spienionego 3mm tak aby spasował się z obecnymi otworami i dokleił od zewnątrz.

Opublikowano
Ja nieopatrznie naciąłem otwory w ścianie bocznej, bo miała zbliżony wymiar.

Zakleiłem to od wewnątrz spienionym o grubości 3mm. W Twoim przypadku naciął bym kawałek spienionego 3mm tak aby spasował się z obecnymi otworami i dokleił od zewnątrz.



Tak, też zrobię. A jaką gąbkę pod pompę, może być 3cm ppi45, czy będzie ona za drobna?

Opublikowano

Dzięki, myślę, że też postawię pompę na Matrixie, a podczas użytkowania samo wyjdzie. Idę kleić koszyk na złoże i pompę, ale też sobię zrobię zwykłą podstawkę z opcją złoże w siace na krety.

Opublikowano

Zanim zamówię formatki bardzo proszę kaseciarzy o opinię.

Moją kasetę będę robił w oparciu o zaproponowany projekt

attachment.php?attachmentid=8411&d=1461134466

Jeszcze raz wielkie dzięki dla Decco i Plezioro ;)

Kaseta będzie suwana i chowana we wnęce na pompie DCT4000

Poszerzyłem ją nieco w stosunku do zaproponowanego projektu.


Właściwie wszystko jest jasne, ale chciałem zapytać o 3 rzeczy:

1. Jaki wysoki prześwit powinien być przed komorą pompy. Chcę dać 5.5cm. Czy to będzie ok?

2. Zasys chcę zrobić wyłącznie od dołu jako szczelinę w całości. Aby mieć możliwość regulacji ssania (nie tylko pompą) chcę ją przysłaniać suwaną płytką. Może być zamontowana od środka jak na rysunkach albo na prowadnicach na zewnątrz od spodu (całość i tak nie będzie widoczna bo będzie obudowana modułami skalnymi). Podejrzewam że przy dużym ciągu może zassać mniejsze rybki. Rozważam użycie (przynajmniej na początku) jakiejś siatki zabezpieczającej.

3. Jako skimmer jeden ząbek o wymiarach powiedzmy 0.8 x 1.0cm wystarczy?


Czy widzicie jakieś słabe punkty (oczywiście oprócz suwania tej kasety ;), coś wg Was należałoby poprawić ponieważ chcę zamówić formatki?

post-14424-14695729097974_thumb.jpg

post-14424-14695729100071_thumb.jpg

post-14424-14695729100944_thumb.jpg

post-14424-14695729102332_thumb.jpg

Opublikowano

W projekcie, nie uwzględniłeś miejsca na grzałkę. Wypadało by powiększyć minimalnie komorę 75mm, ja bym dał 80. Opcja z regulowanym zasysem od dołu jak na mój gust to przerost formy nad treścią (sorki jeśli uraziłem duszę konstruktora).

Zasys musi działać pełną mocą tu nie ma miejsca na jakieś regulacje, fizyka wtłacza wodę do środka kasety a nie pompa :), pompa może więcej wody wyrzucać, ale gąbki i złoże się zapychają, więc ograniczanie zasysu to niezbyt przydatna funkcja.

Sam zasys z tego co widzę będzie miał 7x130mm szerokości ? to dość mało, ja bym proponował zrobić tradycyjnie 5 otworów 5x50mm wciętych dodatkowo 5mm w głąb podłogi.


Prześwit będzie okej 55mm, tylko na całości go daj

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.