Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie chodziło mi o to by kaseciak był dodatkowym filtrem bo to bez sensu,zamiarem moim jest zamiana kubła na kaseciak ,a kierują mną raczej względy bezpieczeństwa bo jak by nie było kubeł i węże są poza akwarium.

Opublikowano

A tego to nie napisałeś :D


wklejam ogólny szkic kaseciaka narożnego mażnięty dla kolegi inmara pod pompy 2000-4000l/h wiszącego nad dnem w rogu z miejscem na blok Purolite - po projekt w 3D -do kolegów:D może sarina ci zrobi


ff873d3f9520e585gen.jpg



możesz też skorzystać z gotowych projektu sariny lub Pleziorro ale nie wszystkie mają miejsce na blok Purolite - mój ma i to pełnowymiarowy na 1l A520E.

Opublikowano

Ostatni projekt Sariny ma komorę na blok, weź tylko wymiary z jego wczesniejszego projektu i masz już gotowca dla swojej 240ki :-) jedynie komorę pompy pewnie będziesz musiał wydłużyć ze 3-4cm pod posiadaną przez siebie pompę.

Opublikowano
Ostatni projekt Sariny ma komorę na blok, weź tylko wymiary z jego wczesniejszego projektu i masz już gotowca dla swojej 240ki :-) jedynie komorę pompy pewnie będziesz musiał wydłużyć ze 3-4cm pod posiadaną przez siebie pompę.


Kaseciaka dla siebie szyjemy jak garnitur u krawca - na miarę, więc kopiowanie garniturka sariny nie zawsze potem leży na nas jak ulał:D.


240l zdaje się mają już wklejone wzmocnienia wzdłużne a sarina nie ma wzmocnień.

on ma pompę Hydor Pico1200 a AqC2000 chyba ciut większy, szerszy i sik ma 2x większy.

do pompki która sika 900l/h nie trzeba dużej komory pompy i gąbki ale do AqC2000 już tak.

Projekt sariny leży na piasku - co IMHO = syf i martwa woda pod kaseciakiem bo on nie ma pysków więc i groty nie ma kto wykopać.

uparł się na gąbkę 8,5 cm grubą jak wystarcza 5cm ale szersza znacznie dla większych przepływów minimum 10cm u niego 6cm aż nadto.


Szycie waszego garnituru zaczynamy od wyboru pompy , układu kasety prawa czy lewa i pomiaru wklejonego wzmocnienie z tej strony baniaka którą wybraliście ( nie zawsze są równe z obu stron a w baniakach na zamówienie można narzucić wykonawcy tak jak chcemy) .

O szerokości wew. kasety z mojego szkicu decyduje suma - szer wzmocnienia + szer pompy +1cm luzu by łatwo wchodziło i się dawało wyjąć pompę bez zdejmowania kasety z wieszaków. O długości komory pompy decyduje długość pompy ale z koszykiem np dla Jebao DCT4000 wymiar pompy jest 14cm dł a 9cm szer ale jak założysz koszyk na zasys który jest w komplecie to już dł 17cm i jak postawisz pompę jak na szkicu to wtedy ssie na maxa i przez całe złoże.

Jak poskąpisz centymetrów to i złoże z biopolimerem lub węgiel nie wejdzie a pompa siorbać zacznie przy wyższych biegach.

Mam prośbę sarina - jeśli możesz zrób ten mój projekt ze szkicu ( może być prawy to wystarczy pozmieniać twój nieco) i wklej jako typowy dla pomp 2000-4000l/h , a wymiary 8-9cm , 10cm, 4cm zaznacz na czerwono jako kluczowe dla konstrukcji. wysokość kaseciaka H od dołu wzmocnienia wzdłużnego do 5cm na piaskiem w baniaku.

Opublikowano

Ja już wczoraj skleiłem swojego kaseciaka,ale zastanawiam się czy nie warto zrobić przy skimerze półki na pasek gąbki,zawsze coś w niej zostanie i można płukać razem z główną gąbką.

Henry,kaseciak mam sklejony według twojego projektu,mam pytanie czy warto jak powyżej dołożyć do tego projektu i drugie pytanie czy pod pompę,a na lawę wulkaniczną mogę dać jeszcze gąbkę tą samą samą co na wlocie ?

Opublikowano

Marku

Skimmer można zrobić z regulacją ( bo poziom wody w akwa się zmienia) i przymykać dwoma magnesami sztabkowymi a od środka pod magnes możliwa gąbka bez półeczki. U mnie skimmer to jeden ząbek 5mm szeroki do komory pompy i nic więcej ani nie ciurka woda ani film nie cofa się jak wyłączysz pompę - więc pytam po co gąbka z czasem ten film tonie w komorze pompy.

Jak masz kosz na wlocie pompy to gąbka zbędna ale jak chcesz to tylko bardzo gruboziarnista 1cm Jak dasz drobną to zaraz się zapcha i trzeba wyjmować pompę i gąbkę czyścić.

Opublikowano
Ja już wczoraj skleiłem swojego kaseciaka,ale zastanawiam się czy nie warto zrobić przy skimerze półki na pasek gąbki,zawsze coś w niej zostanie i można płukać razem z główną gąbką.



możesz zrobić takie coś , jak ja w skimerze


kaseciak - YouTube

Opublikowano

Dzięki za pomoc . Mam pytanie względem szkicu deccorativo , wchodząc głębiej w galerię jest tam jeszcze jeden szkic, troszkę mniejsze wymiary 14 cm. x 26 cm. W sumie szer. taka sama 14 cm. Mniejsza jest komora z absorberem i gąbką z 12 cm. do 10 cm. i komora pompy z 18 cm do 16 cm.Który wybrać do mojej pompy .

Opublikowano

Rób ten ostatni z komorą 18cm i gąbką 12cm bo jak dorośniesz do większego baniaka, a to nieuniknione, to tylko przełożysz kaseciaka dołożysz złoża i wymienisz AqC2000 na DCT4000 a ta lux-pompa tam wejdzie z luzikiem bez robienia nowej kasety.

Opublikowano
Marku

Skimmer można zrobić z regulacją ( bo poziom wody w akwa się zmienia) i przymykać dwoma magnesami sztabkowymi a od środka pod magnes możliwa gąbka bez półeczki. U mnie skimmer to jeden ząbek 5mm szeroki do komory pompy i nic więcej ani nie ciurka woda ani film nie cofa się jak wyłączysz pompę - więc pytam po co gąbka z czasem ten film tonie w komorze pompy.

Jak masz kosz na wlocie pompy to gąbka zbędna ale jak chcesz to tylko bardzo gruboziarnista 1cm Jak dasz drobną to zaraz się zapcha i trzeba wyjmować pompę i gąbkę czyścić.



OK,rezygnuję z tej gąbki,racja,będzie się zapychać i musiałbym pompę wyjmować a zarazem i kaseciaka,pompa ma kosz.Co do skimera to na początek zrobię od środka zasuwkę w prowadnicach do regulacji na wysokość a jeśli będzie problem z klarownością wody to może zrobię półeczkę z gąbką jak u Kado.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.