Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Jestem na etapie oczekiwania na fachowca, który wyczaruje wodę w salonie w szafce pod akwa. Planowałem wykonać filtr narurowy, o którym wyczytałem chyba wszystko co tylko możliwe (dzięki informacjom zawartym na tym forum). Lecz za sprawą argumentu "woda nie opuszcza akwarium" w jednym z tematów rozpocząłem czytanie o filtrach kasetowych. Jak w każdym niemal aspekcie im dalej w las, tym więcej drzew. Większość tego typu filtrów kasetowych, o których czytałem, wykonana była w zbiornikach bez wzmocnień wzdłużnych. Planuję akwarium 190cm długie więc od góry musi być wzmocnienie wzdłużne.

Czy ktoś z Was ma pomysł jak po tylnej ścianie pobudować przegrody aby wzmocnienie nie blokowało dostępu?


Planowałem zbudować filtr wzdłuż całej długości akwa. Przy zużyciu 5cm szerokości dna byłoby te 42 litry pojemności, więc całkiem sporo, a ubytek powierzchni akceptowalny. Inną alternatywą będzie zabudowa jednego z krótszych boków, jeśli nie będzie rur od narurowca to wcisnę i 200cm (z tych dodatkowych 10 cm wyjdzie 24 litry pojemności filtra, jakieś 8 litrów na komorę). Czy taka powierzchnia wystarczy, zakładam, że biologię to ogarnie, pytanie co z filtracją mechaniczną? Nie chciałbym schodzić poniżej tych 190 cm po długości, co by nie zawężać możliwości w doborze obsady.


Zakładam, że w obydwu przypadkach potrzebne będzie zastosowanie falowników.

Gość pemergency
Opublikowano

Żeby nie zaśmiecać podepnę się pod ten temat.


Mianowicie zastanawia mnie jedna rzecz w związku z tym filtrem panelowym (kasetowym). Załóżmy, że budujemy takie cudo na całej długości tylnej szyby i zasys robimy na przykład na całej wysokości i szerokości panela po prawej stronie (tj na bocznej ściance filtra). Filtr ma długość 180cm, a pompa znajduje się w pierwszej komorze po lewej stronie filtra (po przeciwnej stronie zasysu), to czy przy takiej długości filtra, duża ilość złoża mechanicznego i biologicznego nie będzie stawiać na tyle dużego oporu dla wody, że mogłoby dojść do sytuacji, w której pompa będzie wypompowywać większą ilość wody niż ta, która będzie napływać do komory filtra? Co w rezultacie skończyłoby się zapowietrzeniem pompy...


Mam nadzieję, że w miarę czytelnie wyjaśniłem o co mi chodzi ;)

Opublikowano
Żeby nie zaśmiecać podepnę się pod ten temat.


Mianowicie zastanawia mnie jedna rzecz w związku z tym filtrem panelowym (kasetowym). Załóżmy, że budujemy takie cudo na całej długości tylnej szyby i zasys robimy na przykład na całej wysokości i szerokości panela po prawej stronie (tj na bocznej ściance filtra). Filtr ma długość 180cm, a pompa znajduje się w pierwszej komorze po lewej stronie filtra (po przeciwnej stronie zasysu), to czy przy takiej długości filtra, duża ilość złoża mechanicznego i biologicznego nie będzie stawiać na tyle dużego oporu dla wody, że mogłoby dojść do sytuacji, w której pompa będzie wypompowywać większą ilość wody niż ta, która będzie napływać do komory filtra? Co w rezultacie skończyłoby się zapowietrzeniem pompy...


Mam nadzieję, że w miarę czytelnie wyjaśniłem o co mi chodzi ;)



obaj koledzy, co wy wymyślacie.?

co wam daje wielokrotnie nadmiarowa objętość złoża - nic i tak NH4=0 i NO2 =0 poniżej tych wartości nie zejdziecie nawet jak dacie wagon ceramiki.

Po to wpisałem temat "Optymalna objętość złoża biologicznego" żebyście sami napisali że 3-4 litry Matrixa ogarnia biologię nawet w przerybionej lekko 900setce, a filtracja mechaniczna na 4,5 litra gąbek to świat i ludzie i chyba Fluval FX6 tyle nie ma.

Taki mój kaseciak Deccorativo ISS wersja 2.0

- z 3l Matrixa i 4,5 litra gąbek

ma długość 22 cm , grubość 10 cm no i wysokość jak akwa czyli np 48cm ( dla 50cm)

to tylko 10,5 litra zabrane z akwa i z dwoma głowicami Hydor Pico 1250 Evo Mag daje FAKTYCZNĄ CYRKULACJĘ PONAD 2000L/H - I TYLKO 14 WATÓW.

Postawiony wzdłuż ściany bocznej akwa gdzie nie ma wzmocnień nie zajmuje nawet połowy tej ścianki i wchodzi nawet do profilowanej 112l też wzdłuż bocznej ścianki tylko zajmują ja całą.

Gość pemergency
Opublikowano
obaj koledzy, co wy wymyślacie.?

co wam daje wielokrotnie nadmiarowa objętość złoża - nic i tak NH4=0 i NO2 =0 poniżej tych wartości nie zejdziecie nawet jak dacie wagon ceramiki.

Po to wpisałem temat "Optymalna objętość złoża biologicznego" żebyście sami napisali że 3-4 litry Matrixa ogarnia biologię nawet w przerybionej lekko 900setce, a filtracja mechaniczna na 4,5 litra gąbek to świat i ludzie i chyba Fluval FX6 tyle nie ma.

Taki mój kaseciak Deccorativo ISS wersja 2.0

- z 3l Matrixa i 4,5 litra gąbek

ma długość 22 cm , grubość 10 cm no i wysokość jak akwa czyli np 48cm ( dla 50cm)

to tylko 10,5 litra zabrane z akwa i z dwoma głowicami Hydor Pico 1250 Evo Mag daje FAKTYCZNĄ CYRKULACJĘ PONAD 2000L/H - I TYLKO 14 WATÓW.

Postawiony wzdłuż ściany bocznej akwa gdzie nie ma wzmocnień nie zajmuje nawet połowy tej ścianki i wchodzi nawet do profilowanej 112l też wzdłuż bocznej ścianki tylko zajmują ja całą.



Yyyy... ja tylko odniosłem się do wpisu kolegi i widziałem ten filtr oczami wyobraźni... dlatego pytałem jak mogłoby to działać przy takiej długości.

Opublikowano

Sam wykonałem filtr dzięki koledze deccorativo. Muszę powiedzieć, że moc filtracji mnie mocno zaskoczyła. Użyłem głowicy aquael 2000 i bez gąbek to dosłownie napier**la tak, że hej. Też mam wzmocnienia podłużne ale na tyle wysoko, że poziom wody ich nie sięga i filtr zmieścił się dosłowni na styk pod wzmocnieniem. Tobie polecam to samo. Licz wysokość kasety do wzmocnienia minus 0,8cm. Pamiętaj, że zawsze podejdzie jakiś piasek i ponowne włożenie kasety po jej odchyleniu może okazać się niemożliwe.

Druga sprawa to rozmiar. Strasznie duże to planujesz. Ja zrobiłem 65x10x47 i już wyleciało z akwarium w celu zmniejszenia. Jeśli chodzi o filtrację to radzi sobie znakomicie tyle, że wymaga nieco usprawnienia. Resztę opiszę później bo muszę spadać.

Opublikowano
....

Druga sprawa to rozmiar. Strasznie duże to planujesz. Ja zrobiłem 65x10x47 i już wyleciało z akwarium w celu zmniejszenia. Jeśli chodzi o filtrację to radzi sobie znakomicie tyle, że wymaga nieco usprawnienia. Resztę opiszę później bo muszę spadać.



Ogromne dzięki dla Sebastiana bo jego uwagi są bardzo cenne i usprawniły teraz kaseciak że z tego jego 65x10x47 zrobi 2 nowe kaseciaki.

Szczególnie cenne są uwagi ludzi którzy nie jeden kubeł mieli, nie jedną głowicę już próbowali.

Jak oni piszą że to zap...la to znaczy że tak jest.

Jutro oficjalnie fotki i budowa oraz bebechy nowej wersji kaseciaka 2.0

Gość pemergency
Opublikowano
Ogromne dzięki dla Sebastiana bo jego uwagi są bardzo cenne i usprawniły teraz kaseciak że z tego jego 65x10x47 zrobi 2 nowe kaseciaki.

Szczególnie cenne są uwagi ludzi którzy nie jeden kubeł mieli, nie jedną głowicę już próbowali.

Jak oni piszą że to zap...la to znaczy że tak jest.

Jutro oficjalnie fotki i budowa oraz bebechy nowej wersji kaseciaka 2.0



Czekam na fotorelację ;) zapowiada się naprawdę ciekawie...

Opublikowano

koledzy pilnie potrzebne uzupełnienie wpisów w temacie Optymalna objętość złoża biologicznego o info o PIASKU JAKO ZŁOŻU BIOLOGICZNYM.

To ma kluczowe znaczenie w ostatecznej koncepcji wersji 2.0 filtra kasetowego.

Może powstanie od razu wersja 2.1 dostosowana do wszystkich materiałów ceramicznych????


Z tego co czytam to piasek jest najtańszym a jednocześnie najlepszym złożem biologicznym bo ma powierzchnię dla bakterii nie osiągalną dla najlepszych ceramik - czy to prawda?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak masz blat dwa metry to nie bierz akwarium 120cm. Miałem mniejsze i też takie 120 no i sobie były. Niby ładne. A teraz mam nieco większe 180cm i spod 50cm i przód 60cm. Mimo że skromne to na żywo robi na wszystkich wrażenie, bo jest "wielkie". Może nie gigant ale je widać w salonie.  Pomyśl nad stalowym stelażem. Ja chciałem nauczyć się spawać, bo taki miałem kaprys. Kupiłem więc materiały i chińską dobrą, wygodną spawarkę. Fajna zabawa a wyszło wszystko jakieś 70% tego co bym zapłacił za gotowca. Mocna, stabilna konstrukcja, która rozkłada ciężar i już. Przez 2lata ze sklejki miałem obudowę bo brakowało lasy ale i tak było estetycznie. Teraz mam obudowany spod pod wzór mebli. Nie wszystko na raz. Ale posłuchaj wszystkich powyżej i nie bierz akwarium 120cm, bo to na gupiki się nadaje tylko.  A jak sobie wstawisz takie 180 czy 200cm (albo większe ) to zapewniam Cię, że każdy (i Ty też) chociaż w myślach zawsze na widok tego akwarium będzie mówił : ale ku... fajne wielkie akwarium:)  A jak wstawisz 120cm to będą ( i Ty też) mówić: o jest akwarium, z rybkami, woda nawet chlupie sobie, no fajne...
    • Dobieranie akwarium do rozmiaru blatu to trochę dziwny pomysł.  Ale jeśli masz miejsce na akwarium 200x50 to nawet nie zastanawiaj się nad 120x40x50, bo po kilku miesiącach stwierdzisz, że jest za małe i będziesz sobie pluł w brodę, że nie postawiłeś większego. Sprawdź jak duże akwarium możesz zmieścić w pokoju. Potem poprzesuwaj meble, żeby weszło większe. Potem pomyśl czy wszystkie meble są naprawdę potrzebne, sprzedaj te zbędne (budżet wzrośnie), poprzestawiaj znowu te które zostały, żeby zrobić więcej miejsca. Ścian na razie nie burz (to przyjdzie później, jak złapiesz bakcyla), blat olej i celuj w takie szkło i stelaż jakie tam wciśniesz.  Jeśli nie mieszkasz w zabytkowej kamienicy to stropem się nie przejmuj, akwarium 500l waży tyle co dwóch Amerykanów stojących obok siebie, stropy się pod nimi nie zawalają. Jeśli Twój tata się o nie martwi to możesz podłożyć płytę pod stelaż żeby lepiej rozłożyć obciążenie podłogi. Fajnie, że pytasz i szukasz rozwiązań, to dobrze wróży na przyszłość. Jeśli jednak zdecydujesz się na 120x40x50 to bierz tego Juwela o którym pisał @Bartek_De, też od niego zaczynałem - solidny zestaw na początek, służył mi lata bez żadnych problemów.       
    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.