Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moze pokażesz jak to wygląda po zabudowie? Niby proste do wyobrażenia ale jednak lepiej zobaczyć :)



Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Sebastian żebyś się naśmiewał że wsadziłem harem Cytrocara Moorii do 120cm baniaka. Nawiasem mówiąc mam je do oddania w dobre ręce i wielki baniak - może stan do nowego 260cm?

Jak skończę w nim "Przyśpieszony start nowego zbiornika" to wtedy w nim pogrzebię , skończę o czym pisałem i wtedy pokażę. Tobie mogę w poniedziałek wysłać fotkę tego co jest aktualnie.

Opublikowano

Deccorativo dobry pomysł z tym panelem filtrującym. Ale wydaje mi się że to prawie to samo co filtr "hamburg" z tym że w owym hamburgu jest gąbka na zewnątrz. Jedyny problem jaki jest to czyszczenie tej owej gąbki. Gdyż nie umiejętne wyciągnięcie jej powoduje przedostanie się syfku na zbiornik. Dobra filtracja poradzi sobie z tym przez około 1,5godz. Czyszczenie gąbki co 1-1,5 miesiąca. Powiem jeszcze że nawet przez dwa tygodnie bez podmiany parametry np skaczą o 5mgl. Ta filtracja spowodowała że no3 utrzymuje mi się przed podmianą na poziomie 10mg. Gdzie woda w kranie jest na poziomie około 2mg Osobiście posiadam takowy filtr hamburga od ponad roku. Jestem zadowolony jego działaniem. Zaraz się odezwą głosy że zajmuje miejsce, że wielkość dna jest najważniejsza. Uważam, że filtr który jest umieszczony w narożniku zbiornika, nie zajmuje aż tak dużo miejsca bo tylko promień 28cm. Ty używasz głowicy 2000l/h u mnie jest zastosowana głowica http://erybka.pl/product-pol-485-AquaBee-UP3000.html i w spokojności wystarczy na zbironik 200cm. Wcześniej używałem też 2000l/h ale musiałem zastosować dodatkowy falownik. A to dodatkowy gadżet, więc zamieniłem falownik na większą głowicę ( czyli o większej wydajności).W środku jest około 5-6kg ceramiki, a do ruchy wody falownik jvp 102. To wszystko co napędza biologię i mechanika. Gąbka jaka jest zastosowana to 50cmx50cm. Jeżeli masz czarne pcv to zakup czarnej gąbki jest wskazany. Wszystko się ze sobą zlewa, także nie jest to aż tak widoczne.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
- może stan do nowego 260cm?


Heh , nic z tego Heniu u mnie będą predatory, więc moori będzie tam pasować jak zęby w ...... ;-) . Ale nic to dziękuję za propozycję.

Wracają do samego pomysłu to tak jak pisałem uważam, że jest to super alternatywa dla sumpa czy narurowca i to bardzo poważna.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

kolego Meszek

słyszałem o takich Hamburgach ale nie zgłębiałem bo to wszystko było dla krewetek, więc od Malawi bardzo daleko pod każdym względem poza wodą kryształ.

Rozumiem że dostosowałeś filtr hamburski do biotopu Malawi?

Jeśli tak to koniecznie go pokaż.

Obaj wiemy że nic nowego nie wymyśliliśmy a jedynie dostosowaliśmy do naszego biotopu.

Ja inspirowałem się morskim filtrem panelowym i tylko go dostosowałem do proporcji naszych zbiorników oraz dałem nasze przepływy i wypełnienia.

Okazało się że filtr działa rewelacyjnie i nawet quasi-skimmer który robiłem w tym filtrze bez przekonania- pracuje o dziwo bardzo dobrze.

Twoje uwagi z długiej eksploatacji są bezcenne, dziel się nimi. Ja mam tylko wnioski krótkookresowe.

W moim filtrze nie ma problemu wydostawania się syfku przy czyszczeniu gąbek. Zaletą mojego jest to że do czyszczenia się go nie wyłącza. Dowolny wkład, w tym także dowolną gąbkę wyjmujemy na pracującym filtrze więc syfki lecą wszystkie o komorę dalej a nigdy na akwa. Luksus bo przecież nigdy nie czyścimy wszystkich wkładów na raz.!!!!

Zastanawia mnie ten długi okres między czyszczeniami gąbek - ciekawe jak będzie w moim.

O biologię się nie martwię zupełnie bo 16 litrów grysu koralowego jak już ruszy to nie ma pomiłuj.

Jedyną wadą filtra jaką zauważyłem dotychczas to jest konieczność utrzymywania dość stabilnego poziomu wody w akwa +/-2cm ale to nawet bez filtra trzeba utrzymywać w tych granicach by lustro wody nie wyglądało z pod korony. Może być irytujące tylko dla zbiorników bez pokrywy gdzie jest silne parowanie wody.

Jeśli chodzi o umieszczanie mojego filtra kasetowego w zbiornikach o szerokości do 40 cm to raczej na ścianie tylnej ale nie koniecznie w rogach!!! bo wtedy patrząc z któregoś boku widzisz czarną ściankę filtra tuż przy szybie.

Przesunięcie go na środek lub niesymetrycznie oraz włożenie tła dzielonego na dwa kawałki jest najlepszym wariantem.

Teraz żałuję że tak nie zrobiłem od razu w tym akwarium na filmie.

Od zbiorników szerokości 45 cm pełna dowolność.

W nowej 150cm pójdę jeszcze dalej - kasetę ustawię niesymetrycznie i odsuniętą od tylnej szyby nie równolegle o 7cm -14cm by ryby tam swobodnie wpływały. Wpakuję tam wielkie bydlę jvp200 - 5000l/h i tylko 6W które kiedyś kupiłem i nigdzie nie dało się go schować więc czekał na lepsze czasy. Tam będzie absolutnie nie widoczny a rozpędzi tam wodę tak że wypływ będzie równy od dna aż po powierzchnię.

Opisuję to w szczegółach ponieważ ta 150 x45 już stoi a model kasety też już sklejony więc jak ktoś ma trochę wyobrażni to widzi każdy wariant dowolnie przesuwając kasetę.

Opublikowano

Proponuję filtr narurowy oraz coś z kubełka jako awaryjny. Różnie bywa w życiu. Dodatkowo ja przy swoim 200 cm baniaku mam cyrkulator 2x. Wszystko czyste bez kupek i biologia OK. Poziom no3 nigdy nie przekracza 30 przy podmianie co półtora tygodnia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, jaki masz narurowy filtr. Mechanik i biolog? Ile korpusow i co w korpusach? Musze podjąć decyzje bo podstawa juz sie robi. Jeśli zdecyduje sie na narurowca to będę musial dać go w innym pomieszczeniu 5m ok akwa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.