Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koszty podstawy to bajka przy calej reszcie i przy takie wielkosci zbiornika mowimy o kilku tysiach. Ja postawilem zbiornik 170x60x60 i na gotowo z rybami wyszlo jakies 5-6k. Jesli chodzi o instalacje to 1/2 cala wedlug mnie za malo. Zrob 1 cal do pompy a pozniej 3/4 cala, chyba ze masz troche zabezpieczonej kasy to mozesz zrobic wszystko na 1 cal.

Opublikowano
baters
- ciekawa cena !

w moim przypadku, dopiero stawiam wcześniej wspomniane akwarium, ceny prezentują się tak :

stelaż - 150 zł materiał+farba 20zł - robocizna = własny czas

płyty do obudowy stelaża - ok 100zł+ blat w prezencie :)

akwarium - 850zł

materiał na narurowca - 300zł + pompa 300zł

oświetlenie DIY 3x10w - max 150zł

pokrywa - 200zł

piach z leroy merlin - ok 20zł

120kg serpentynitu -30 zł

tło - folia matowa do samochodów - w prezencie :) normalnie koszt ok 50zł

czyli ok 2100zł + automatyczna dolewka + ok 300-400zł

Pozdrawiam !

Opublikowano
Jesli chodzi o instalacje to 1/2 cala wedlug mnie za malo. Zrob 1 cal do pompy a pozniej 3/4 cala, chyba ze masz troche zabezpieczonej kasy to mozesz zrobic wszystko na 1 cal.

To faktycznie może podnieść skuteczność układu .

Ponieważ korpusy + puszki zasypowe zamawiałem i wpłacałem w piątek mam nadzieje że nie zostały jeszcze wysłane .

Wysłałem wiadomość do sprzedawcy o korektę na 6szt z przyłączem 1”

Pierwsze trzy pary dam 1” a ostatnie 3szt ½ cala

Co do pionowych zasysających zostanę przy dwóch ½ cala względy estetyczne lepiej zamaskować dwie cieńsze rurki w zbiorniku .

Połączę je w 1” dopiero przed wejściem do pompy .

Za mechanikami i tak muszę rozdzielać na dwie nitki .

-- dołączony post:

- ciekawa cena !

W moim przypadku - ?

Podstawa – 400zł

Płyty + blat – 150zł

Pokrywa i oświetlenie liczę około kolejne - 500zł

Pompa ponad - 200zł

Korpusy 10szt +puszki zasypowe 3 + wkłady 6 (w tym żywiczne 1 + pirigen 250g) - około 340zł

Policz teraz same zawory około 20szt trójniki , mufy, nyple i śrubunki , rurki ,kleje - około 300zł

To tak po łepkach liczone oczywiście co nieco już mam spora cześć zapłacona .

Dobrze że składaniem całości zajmę się sam – mam dostęp do narzędzi itd.

A do „domu daleko” jak widzisz .


Facet jest nie zastąpiony już mam potwierdzenie korekty w zamówieniu oraz zapewnienie jutrzejszego nadania przesyłki .

Allegro (Instaltex) polecam !!!


A tak na marginesie „FBF- ie” mam zakupione 3 puszki zasypowe , korpusy mam również dać wejściem na OUT ?

Opublikowano

"lukaszzsch"

Dzięki oszczędziłeś mi próbnego montażu bo w sumie można by w oba sposoby .

Planuje używać w „FBF-ie”

1-Purigen (na stałe powiedzmy)

2-Phosguard (również stały) – 1 i 2 bardzo słaby przepływ

3-Do po testowania z żywicami - Purolite A520E , Purolite C100H , Purolite MB400

Wszystko więc idealnie nadaje się do puszek zasypowych i łatwo zmieniać „naboje” po okresie pomiarowym .

Nie planuje na szybko zarybiać zbiornika więc mogę spokojnie porobić pomiary na rożnych „jonowyminnych”


Zostałem również przy korpusach ½ cala namieszałem tylko w głowie sprzedawcy .

Jak mam płacić za jednocalowy zawór niemal 80zł to wole nadal pierwotne założenie.

Bo nic mi to nie da każdy korpus niezależnie od „fi” przyłącza ma w głowicy wypustkę trzymającą wkład na miejscu o średnicy 20mm by pasował .

Z racji tego mam 3 równoległe nitki co daje ponad 1 cal – wystarczy dojście do pompy i za nią do pierwszego rzędu mechanika 1 calem .

Z korpusów 1 rzędu na 2 również ½ cala a za nimi wiadomo i tak musi być „Bypass” na „FBF-ie”

Wole dokupić pompę np. 25/80 a nie kleić i potem maskować taki rurociąg .

Obieg w moim narodowcu nie zakłada grawitacyjnego wejścia na mechanika tylko tłoczony z pompy .

Ponadto mam do wykorzystania stojące 2 zmodyfikowane Tetry 1200 z przyłączami ½ .

Pozdrawiam .

post-14617-14695716361039_thumb.jpg

post-14617-14695716361178_thumb.jpg

Opublikowano

Witajcie

Przyszły właśnie korpusy 6szt ¾ i 4 ½ +3 puszki zasypowe kto je ma to wie że są warte takiej ceny .

Sitka dno i góra są na tyle drobne że dołączone krążki gąbki do kompletu są praktycznie zbędne .

Moje kolejne pytanie to z jakiego powodu 3 pierwsze wkłady (mechaniczne) większość daje przed pompą ? .

Po tym co okresowo wyjmuje z biologicznych to masakra mam oryginalne wkłady tetry bardzo duże oczka a i tak po 3 miesiącach przepływ spada niemal o połowę początkowego .

Zakładam (będę testował) obie Tetry połączyć równolegle tylko wyjściu (IN do nich z różnych miejsc w zbiorniku) które podam na IN pompy narurowca .

(Wyczytałem jednak że większość pomp CO nie lubi ciśnienia na wejściu .)

Druga alternatywa niezależne dwa biologiczne Tatra 1 na stronie lewej z wyjściem od góry środka zbiornika strumień wylotowy w lewym kierunku .

To samo Tetra 2 tylko po prawej stronie .

Pytanie czy sama siatka na wejściu do pompy narurowca się sprawdzi

bez 3 wkładów 50-tek przed pompą ?

Jaki iny „Pre” można by zastosować ?

Opublikowano
Moje kolejne pytanie to z jakiego powodu 3 pierwsze wkłady (mechaniczne) większość daje przed pompą ?

Aby zabezpieczyć pompę, filtracja mechaniczna a zarazem prefiltr dla pompy.

Osobiście bym się bał podłączać kubeł za pompą C.O., te pompy mają sporą moc i przy przytkaniu kubła może pocieknąć.

Opublikowano

To logiczne ale bardzo szybko siadają wkłady .

Z tego powodu chce dać 2 Tetry przed pompą .

Kubeł za CO będzie puchnął od ciśnienia co za tym idzie będzie spora praca na obwodzie uszczelki .

W moim załozeniu będzie powstawać podciśnienie dociskanie uszczelki .


Co to postawy „stolik” zleciłem i zadatkowałem spawanie .

Czekam na akwarium .

Do końca tygodnia chce zamówić całą armaturę klejenie po odebraniu podstawy.

-- dołączony post:

Tetry mam już przerobione przyłącza na stałe ½ również znalazłem sposób na uszczelkę głowicy pompki uszczelnione na stałe (nie zalewam nimi)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.